در جلسه سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران به موضوع برهم زنندگان سخنرانی رئیس مجلس و پرونده پیرمردی که در مشهد به دختربچه ها تجاوز کرده بود اشاره شد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست چهل و چهارم خود با خبرنگاران درباره وضعیت پرونده بر هم زنندگان جلسه سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بخش دوم سوال اطلاعی ندارم ولی پرونده‌ای تشکیل شده است. تعدادی شناسایی شدند و از آنها تحقیق شده است. تحقیقات هرکدام از این افراد که تمام شده قرارشان تبدیل شده است.
وی افزود: تا روز گذشته 10 نفر در این رابطه شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است ولی چون قائل به این هستند که ظاهرا افراد بیشتری در این رابطه دخیل بوده‌اند تحقیقات برای شناسایی بقیه افراد وجود دارد.

پرونده بانک پارسیان

در ادامه خبرنگاری سوال خود اینگونه مطرح کرد که گفته شده پرونده تخلفات بانک پارسیان به قوه قضاییه رسیده است. محسنی‌اژه‌ای گفت: تا زمانی که این صحبت مطرح شد پرونده به قوه قضاییه واصل نشده بود ولی شاید در یکی از این دو روز این پرونده به قوه قضاییه رسیده باشد.

 پرونده پیرمرد 60 ساله
خبرنگار دیگری به وجود پرونده‌ای در مشهد مبنی بر اینکه یک پیرمرد 60 ساله حدود 10 دختر بچه‌ی دبستانی را ربوده و مورد آزار جنسی قرار است اشاره کرد و گفت که در این پرونده دادستانی با کیفرخواستی با اتهام افساد فی‌الارض صادر کرده است اما دادگاه انقلاب از خود نفی صلاحیت کرده است.

محسنی اژه‌ایی در این رابطه گفت: دادستانی به طور جدی دنبال این موضوع بوده و هست اما عنایت داشته باشیم که اثبات این مسائل کار بسیار سختی است و بعضی از آنها اصلا محال است. یا باید بینه موجود باشد که نیست و یا خود فرد اقرار کرده باشد یا اینکه با شواهد و قراینی قاضی علم پیدا کند.

وی افزود: این بستگی به ماهیت قضیه دارد نه اینکه گفته شود حساسیت وجود ندارد یا به پرونده رسیدگی نکرده‌اند. لذا بیان بعضی از این موارد برای خود کسی که علیه او جنایت شده بد است.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: درموارد زیادی اتهام متهمان اثبات نمی‌شود و نباید بعضی موارد را در جامعه پخش کنیم طوری در جامعه پخش کنیم که خود اشاعه فحشا باشد.

محسنی‌اژه‌ایی ادامه داد: در هر دو صورت پرونده مذکور در مشهد به طور جدی تعقیب می‌شود ضمن اینکه به احکام پرونده‌های این چنینی حتما اعتراض می‌شود.
وی افزود: این پرونده دردسر زیادی پیدا کرده نه به لحاظ اینکه حساسیت نداشته باشد بلکه به لحاظ ماهیت موضوع باید دقت صورت گیرد.

 دادگاه کهریزک

دادستان کل کشور درباره برگزاری دادگاه متهمان کهریزک و حضور سعید مرتضوی به عنوان یکی از متهمان این پرونده گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار است دادگاه در تاریخ 8 اسفند برگزار شود.

وی گفت: زمانی که برای رسیدگی به یک پرونده از سوی دادگاه وقت تعیین می‌شود از سوی دادگاه به متهمان پرونده و وکلای آنها نیز موضوع ابلاغ شده تا در دادگاه حضور داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره علنی برگزار شدن دادگاه کهریزک گفت: من بارها قید کردم که تکلیف علنی بودن و غیرعلنی بودن دادگاه رئیس شعبه است که من در این باره اطلاعی ندارم.

دیدار با مرتضوی

سخنگوی قوه قضاییه در برابر اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه دیدار شما با سعید مرتضوی داشته اید یا خیر؟ پس از آنکه دلیل این پرسش را جویا شد گفت: بله من این دیدار را داشته‌ام.

وی افزود: این دیدار در زندان نبوده هر چند که من زندان زیاد می‌روم ، این دیدار در محیط دادسرا اتفاق افتاده اما نمی‌دانم شما مدت زمان 3 ساعت را از کجا آورده‌اید.

 معوقات بانکی

یکی دیگر از خبرنگاران درباره موضوع معوقات بانکی و تلاش‌های دستگاه قضایی برای برخورد با معوقه‌داران پرسید که محسنی اژه‌ای، گفت: برخی از افراد دارای معوقه سال‌های قبل برایشان پرونده تشکیل شده و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

وی افزود: برخی دیگر پرونده‌شان در حال رسیدگی است و گروه سوم کسانی هستند که از دستگاه قضا مهلت خواستند تا معوقات خود را به بانک‌ها پرداخت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: آن چیزی که از سوی رئیس جمهور مبنی بر لیست 300 نفره کسانی که 60 درصد پول کشور در اختیارشان است گفته شده بود صحت نداشت و ما خودمان به دنبال لیست معوقه‌داران رفتیم و موضوع را در دست اقدام داریم.

 پرونده تخلف واگذاری زمین در دولت فعلی هم در آینده تشکیل می‌شود

 سخنگوی قوه قضاییه گفت: در هر دوره‌ای دولت زمین‌هایی را به افراد واگذار می‌کند که در دولت بعدی خلاف تشخیص داده می‌شود. مطمئن باشید چند سال بعد هم نسبت به واگذاری زمین در دولت فعلی پرونده‌هایی تشکیل می‌شود.

یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده جواد لاریجانی و شکایت وزارت جهاد کشاورزی از این فرد به اتهام زمین خواری پرسید که سخنگوی قوه قضائیه گفت: در کشور روزانه پرونده‌های زمین‌خواری زیادی مفتوح می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی گفت: مطمئن باشید در هر دوره‌ای دولت زمین‌هایی را به افراد واگذار می‌کند که با روی کار آمدن دولت بعدی این واگذاری‌ها خلاف تشخیص داده شده و پرونده‌هایی تشکیل می‌شود.

وی گفت: مطمئن باشید چند سال بعد هم نسبت به واگذاری زمین در دولت فعلی هم پرونده‌هایی تشکیل خواهد شد.

محسنی اژه‌ای گفت: در سفری که اخیراً به اصفهان داشتم مشخص شد که یک نفر خواهان گرفتن 2500 هکتار زمین است و از جانب برخی از افراد در تهران هم مورد حمایت قرار گرفته است.

وی گفت: مسئولان استانی به این فرد گفته‌اند که طرح اعلام شده برای اجرا به لحاظ عدم آب و همچنین مشکلات زیست محیطی قابل اجرا نیست اما این فرد مصرانه درخواست گرفتن این 2500 هکتار را دارد، خوب طبیعی است که در دولتهای بعدی این واگذاری زمین خلاف تشخیص داده شده و برای آن پرونده‌ای تشکیل داده می‌شود؛ در مورد پرونده‌ای هم که شما گفتید به طور قطع رسیدگی‌ها انجام خواهد گرفت و اگر به صدور حکم منجر شود بر اساس حکم صادر شده برخورد خواهد شد.

  یکی از خبرنگاران پرسید: آیا در قانون برای شنود غیرقانونی و بدون مجوز و همچنین انتشار آن مجازاتی در نظر گرفته شده، آیا این عمل مجرمانه است؟

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بله در هردوی موارد چه شنود غیر قانونی و چه انتشار آن جرم بوده و مجازات در نظر گرفته شده است.

یکی از خبرنگاران درباره شهادت سردار شاطری و اقدامات حقوقی ایران برای گرفتن حق این فرد از رژیم صهیونیستی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: رژیم صهیونیستی را نمی‌توان از جنبه‌های حقوقی مورد مجازات قرارداد زیرا به محض آنکه تصمیم گرفته می‌شود قطعنامه‌ای علیه این رژیم صادر شود شیطان بزرگ آن قطعنامه را وتو می‌کند.

محسنی اژه‌ای گفت: اما به طور حتم مکانیزم‌های حقوقی در وزارت امور خارجه به کار افتاده و اعلام جرم علیه این رژیم منحوس خواهد شد.

45232

 

 



 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =