۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵

ایسنا نوشت:

قاضی تحقیق مصر تصمیم گرفت پرونده احمد شفیق و سه دخترش به همراه 10 تن دیگر از اعضای متهم درخصوص پرونده فساد مالی را به دادگاه کیفری مصر ارائه دهد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، اسامه الصعیدی، قاضی تحقیقات مصر اعلام کرد که قصد دارد پرونده احمد شفیق، نخست‌وزیر اسبق مصر و سه دخترش را به همراه پرونده‌های 10 تن از اعضای شورای اداره تعاونی مسکن افسران هواپیمایی و نزدیکان آنها به دادگاه کیفری واگذار کند.

وی اتهامات این افراد را اختلاس اموال عمومی و پولشویی اعلام کرد.

الصعیدی همچنین دستور دستگیری و احضار متهمینی که گریخته‌اند از جمله شفیق و چهار تن دیگر را برای بازداشت آنها جهت انجام تحقیقات صادر کرد. وی گفت: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که مبلغ 83 میلیون پوند مصری به همراه 40 میلیون پوند ارزش زمین‌هایی بوده که جمال و علاء مبارک، پسران حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق مصر آنها را در اختیار داشتند.

پیشتر دادستان کل مصر تحقیقات درخصوص اتهامات شفیق به عنوان رئیس اداره تعاونی مسکن و محمدرضا صقر، عضو شورای این اداره را آغاز کرد. این تحقیقات که توسط قاضی تحقیق مصر آغاز شد چهار ماه به طول انجامید و طی آن مسئولان تحقیق موفق شدند 15 هزار سند و ادله را به دست آورده و از 29 متهم با توجه به اظهارات شاهدان بازپرسی کنند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =