تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شکست مقابل روسیه، قهرمانی در جام جهانی را از دست داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در حالی که وزیر ورزش برای دیدن فینال کشتی فرنگی به سالن 12 هزار نفری آزادی رفته بود، تیم ملی ایران با واگذاری 4 مسابقه اول خود قهرمانی را از دست داد.

 ***

«انتقام شکست در روسیه را از ایرانی ها می گیریم.» روسها هنوز هم خاطره تلخ جام جهانی دوره قبل از یادشان نرفته است؛ همان رقابت هایی که میزبان بودند و هرکاری از دستشان برآمد انجام دادند تا ایران نتواند در رسیدن به قهرمانی هت تریک کند. روسها برنامه ریزی دقیقی کرده بودند و برنامه را طوری چیده بودند که اگر از سد ایران می گذشتند،در یک بازی نه چندان راحت با بلغارستان به فینال می رسیدند و تمام. اما بشیر باباجان زاده در آخرین کشتی ایران که رقابتی سرنوشت ساز بود توانست آنوچین را شکست دهد و یک روز کابوس وار را برای آنها رقم بزند. به همین دلیل است که گوگی کوگواشویلی قبل از شروع بازی از انتقام حرف زد و گفت که ایرانی ها ما را در روسیه برده اند و ما هم تلاشمان را می کنیم تا در تهران شکستشان دهیم. آنها در نخستین وزن این کار را انجام دادند و به نوعی انتقام شکست در جام جهانی قبل را گرفتند؛ جایی که محسن حاجی پور به عنوان نماینده وزن 55 کیلوگرم ایران روی تشک رفت.حریف او نظیر مانیکف نفر سوم جهان بود که از لحاظ بدنی کمی درشت تر از حاجی پور بود.با این وجود حاجی پور حملات زیادی انجام داد و حریف خودش را بیش از اندازه خسته کرد،اما دو کشتی گیر نتوانستند در سر پا امتیازی بگیرند تا طبق قانون حاجی پور در خاک حریفش بنشیند.در خاک یک امتیاز نصیب حاجی پور شد تا تایم اول ایران برنده باشد.
با شروع تایم دوم حریف روس کمی با تجربه تر عمل کرد و تلاش زیادی کرد تا حملات حاچی پور را کنترل کند.در این تایم هم دو کشتی گیر نتوانستند در سر پا فنی را اجرا کنند تا این بار مانیکف در خاک بنشیند.دقیقا همه چیز مثل تایم اول تکرار شد و این بار امتیاز نصیب حریف روس شد.شروع تایم سوم و باز هم کنترل کردن بازی. به نظر دو کشتی گیر به دفاع کردن راضی بودند اما در آخرین ثانیه ها بود که حاجی پور روی اجرای فن مانکیف از تشک خارج شد تا داورها یک امتیاز به حریف روس بدهند.اعتراض مربیان تیم ملی هم برای بازبینی فیلم به جایی نرسید تا امتیاز دوم را هم به او بدهند تا ایران در وزن اول با شکست روبرو شود.
در وزن 60 کیلوگرم عبدالحمید پاپی نماینده ایران بود.نماینده ایران که در روز قبل کشتی ها خوبی را گرفت و حریفان قدرتمندی را پشت سر گذاشت در فینال به مصاف ایوان کویلاکف رفت.حریفی قدرتمند که در تایم نخست توانست 3 امتیاز از پاپی بگیرد.
در تایم دوم پاپی و کویلاکف در سر پا نتوانستند امتیازی از هم بگیرند تا کار در خاک دنبال شود.در خاک پاپی با اجرای فن،کشتی گیر روس را از تشک خارج کرد تا بتواند یک امتیاز بگیرد و تایم دوم را به نفع خودش به پایان برساند.
در تایم سوم دوباره روند مثل تایم دوم بود با این تفاوت که با اتمام وقت به دلیل اینکه کویلانکف بیشتر از پاپی امتیاز گرفته بود از او سوال کردند که در چه شرایطی می خواهد کشتی را ادامه بدهد که او درخواست کرد تا پاپی در خاک بنشیند.اعتماد به نفس بالای او و باراندازی که کرد باعث شد تا داوران یک امتیاز به او بدهند کند.حتی اعتراض دوباره مربیان تیم ملی هم فایده ای نداشت و حریف روس دومین امتیاز را از پاپی گرفت و دستش به عنوان برنده بالا رفت.
نماینده ایران در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد بود.او در این وزن به مصاف کوراک رفت که در تایم اول با نتیجه عجیب 4 بر صفر از حریفش عقب افتاد.این نتیجه باعث شد تا سکوت ورزشگاه 12 هزار نفری را فرا بگیرد.
با شروع تایم دوم انتظار می رفت تا بیابانگرد به خاطر باخت در تایم اول بهتر کشتی بگیرد.حمله های پی در پی او کار را به جایی رساند که در یک لحظه حریف روسی چشمش را گرفت و خودش را روی زمین پرت کرد.ببابانگرد به پشت او رفت تا یک امتیاز بگیرد اما داور ها یک اخطار به او دادند تا این حرکت داورها یک بار دیگر با اعتراض مربیان ایران و بازبینی فیلم همراه باشد.این بار اعتراض ها جواب داد و اخطار بیابانگرد از روی اسکوربورد حذف شد.تلاش کشتی گیران در ادامه زمان باقی مانده بدون امتیاز بود تا بیابانگرد در خاک مجری فن باشد.او در خاک به خوبی توانست فن کنده فرنگی را اجرا کند تا یک امتیاز بگیرد.او بلافاصله فن فیتو را هم روی کوراک اجرا کرد تا داوران دو امتیاز دیگر به او بدهند.با نتیجه ای که در تایم دوم به دست آمد همه چیز مساوی شد تا سرانجام کشتی به وقت سوم کشیده شود.
در وقت سوم دو کشتی گیر با جنگندگی زیادی به مصاف هم رفتند.اما قدرت رقیب روس با قوس هایی که بدنش می داد باعث شد تا روی یک غافلگیری یک امتیاز از بیابانگرد بگیرد و برنده بازی باشد.
فرشاد علیزاده در وزن چهارم باید به دیدار بلاسف قهرمان جهان و المپیک می رفت. آن هم در شرایطی که سه کشتی گیر اول ایران بازی خود را باخته بودند و علیزاده می توانست جرقه نخستین برد ایران را بزند. او با یک اجرای فن و رفتن به پشت حریف توانست اولین امتیاز را از حریف قدرتمند خودش بگیرد اما فقط چند ثانیه توانست از این یک امتیاز دفاع کند. کشتی گیر روس با هل دادن و خارج کردن پاهای علیزده از تشک بازی را به تساوی کشاند تا تایم اول با تساوی به پایان برسد.
در تایم دوم دو کشتی گیر سعی بر کنترل کشتی داشتند و بی گدار به آب نمی زدند.اما در یک لحظه فرشاد علیزاده غافلگیر شد و با نتیجه 6 بر صفر بازی را با رقیب خودش واگذار کرد.اتفاقی تلخ که باعث شد تا روس ها انتقام دور قبل را بگیرند و به قهرمانی جهان برسند.
در وزن 84 کیلوگرم سرانجام طالب نعمت ور توانست نخستین پیروزی ایران را به دست بیاورد. حریف او میشین بود که در مقابل توانایی های طالب حرف زیادی برای گفتن نداشت.نعمت پور در دیداری حیثیتی و در تایم اول نتوانست از حریفش در سر پا امتیاز بگیرد تا در خاک او بنشیند.این اتفاق در حالی افتاد که میشین در خاک نتواسنت هیچ فنی را اجرا کند تا یک امتیاز نصیب ایران شود.
در تایم دوم نعمت پور با استقامت بدنی بالا و بیرون راندن حریفش از تشک توانست یک امتیاز دیگربگیرد و زمان باقی مانده در تایم دوم را با کنترل کردن به پایان برساند تا تا بتواند نخستین پیروزی ایران را به دست بیاورد.
در وزن 96 ملنیکف و داود گیل نیرنگ به مصاف هم رفتند که حریف با استفاده کردن از پایش توانست یک امتیاز بگیرد.این حرکت ملنیکف از دید داوران پنهان ماند.در ادامه بازی دقیقا در حرکتی مشابه گیل نیرنگ حریفش را از تشک بیرون راند تا بازی یک بر یک مساوی شود. با این تفاوت که گیل نیرنگ کاملا صحیح و بدون هیچ خطایی این یک امتیاز را از حریفش گرفت.
با شروع تایم دوم گیل نیرنگ در اقدامی غافلگیر کننده 3 امتیاز از حریفش گرفت اما در کمتر از چند ثانیه ودر حالیکه می خواست فن کمر را به ملنیکف بزند مغلوب شد و با بدل کاری حریف و البته باراندازی که انجام داد 5 امتیاز گرفت تا بازی به تایم سوم کشیده شود.
در تایم سوم گیل نیرنگ نتوانست فن اجرا کند که مربیان با اعتراض بی مورد تنها وقت تلف کردند و گیل نیرنگ 2-0 بازنده شد.
در وزن 120 کیلوگرم باباجانزاده با این که تیم ایران فینال را باخته بود، با روحیه روی تشک آمد و وقت اول را 1-0 برد. بشیر در کلینچ وقت دوم با قدرت حریفش را بارانداز کرد و پیروز مسابقه شد.
 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    13 85
    اقای بنا مبارکت باشه
    • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
      5 0
      دیدید ؟!!! از بس از خودمون مغرور شده بودیم. درست مثل فوتبال! و خیلی جالبه که هر سال از خودمون مغرور میشیم و خیلی زود هم حذف میشیم!
  • بدون نام US ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    هركي كه آبي بپوشه قرمز سوراخش مي كنه
    • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
      62 18
      لول . اين ديگه اين وسط چي ميگه. آقا اين پرسپوليسيا رو يه كم همت كنيد بياريد بالاتر . اينا بدجور تحت فشارن . نمونش هم همين شخص.
    • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
      8 17
      آره پرسپوليسيا هم انگار جك تردي لازم دارن.حيف كه تركي انصراف داد!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    100 1
    کلا تو این کابینه هر کی بیاد قهرمانی میره!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    99 0
    نمي دونم چرا هر وقت يه نفر از دولت ميره براي تماشا ، ايران مي بازه !!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    70 15
    حقوق کل مربیان ایران در المپیک کمتر از نصف قرار داد کروش توریست چشم آبی
  • بدون نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    31 3
    زنده باد محمد بنا
  • امير تبريز اوغلي IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    27 2
    بنا كجايي؟حالا رسيدين به حرف بنا
  • ج-ن IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    17 2
    کشتی گیران 3 وزن اول باترس با رقیبان روبرو شدند و این دلیل باخت بود
  • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    28 1
    من موندم وزیر اقتصاد اونجا چی کار میکرد؟! یعنی انقدر همه چی آرومه؟
  • travis IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    19 1
    ناخودآگاه یاد بازی ایران عربستان افتادم.................
  • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    11 9
    کاری به حاشیه ها ندارم!ینی تو این نظرات نباید یکی بگه:<<بچه ها خدا قوت،بازم غیرت شما!>>
  • محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    9 2
    زنده باد محمد بنا
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    5 0
    حق به حق دار رسید