۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵

سید حسن موسوی چلک

پذیرش مسئولیت بدون ارتباط با تخصصمان خیانت به جامعه است.

پیشرفت هر جامعه ای بدون در اختیارداشتن مدیران متخصص امکان پذیر نخواهد بود به همین دلیل یکی از موضوعات بسیار مهم دراین زمینه انتخاب افرادی با تخصص مرتبط در حوزه های مدیریتی و تصمیم گیری است. شاید این موضوع در کشور ما خیلی مصداق نداشته باشد چون بسیاری از مدیران بدون داشتن تخصص مرتبط، در حوزه های غیر مرتبط با تخصص شان مسئولیت می گیرند چون مهم این است که عنوان مدیر را یدک بکشند، از امتیاز آن استفاده کنند و ... .

اگر از این مدیران پرسیده شود که آیا حاضرید سفری داشته باشید که راننده آن به اصطلاح«ناشی» باشد؟ تجربه نداشته باشد؟ مهارت نداشته باشد؟ بدون شک پاسخ آنها منفی خواهد بود چون سلامت شان به خطر می افتد. حال چطور این افراد حاضر می شوند در قبال دیگران به خود حق بدهند تا مسئولیتی را بپذیرند که در توان و تخصص شان نیست؟ آیا این کارشان ظلم و خیانت به جامعه شان نیست؟

فراموش نکنیم که کشور نیار به مدیران متخصص و شجاع و سالم دارد. در غیر این صورت هر روز بر مشکلات مان افزوده خواهد شد چون مثل راننده ناشی تصادف می کند و  هم خود و هم دیگران را به خرج و دردسر می اندازد.

بسیاری اوقات ما مدیران غیرمرتبط هستیم و هم کشور و هم سازمان مان را با مشکل مواجه می کنیم که جبران هم نمی توانیم بکنیم. پس بیاییم به خاطر خودمان هم که شده کاری را که در توان مان نیست، نپذیریم.

*رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    7 1
    نکته این است که مدیریت یک تخصص است و کسی که بدون تخصص منصبی را اشغال کرده قطعاً متعهد نیست.