واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو گفت : کاهش قیمت خودرو ، به ضرر خوردو ساز و قطعه ساز است.

فراهانی در نشست خبری که از سوی انجمن قطعه سازان خوردوی استان البرز مبنی برکاهش قیمت خودرو برگزار شد گفت : افزایش نقدینگی و قیمت دلار از عوامل بحران خودرو درکشور است .
وی با اشاره به تولید 80 درصد قطعات مورد نیاز صنایع خوردویی درکشور گفت : با بحران به وجود آمده ، تولید امسال خودرو سازان به 42 تا 43 درصد کاهش یافته است در حالی که قرار بود پارسال بیش از 3 میلیون خوردو وارد بازار شود و با وجود مشکلات پیش آمده ، قطعا بسیاری از عوارض آن روی سر قطعه سازان خراب می شود . 
وی با اشاره به اینکه خودرو سازان هیچ پرداختی به قطعه سازان داخلی نداشته اند افزود : قطعه سازان به بانک ها ، کارگران ، دولت و اداره مالیات بدهکار هستند و این در حالی است که مخارج دو برابر شدن ارز را نیز باید بپردازند .
 رئیس انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به سردرگمی خوردو سازان و قطعه سازان در آشفته بازار خوردو گفت :80 درصد موارد اولیه قطعه سازان از جمله مواد پتروشیمی ، فلزات ، انرژی و غیره در دست دولت است که آن را با قیمت آزاد به قطعه سازان می فروشد ، در حالی که قطعه سازان باید قطعات تولیدی خود را با قیمت کمتر از هزینه تولید به خوردو ساز بدهند .
 دبیرانجمن قطعه سازان استان البرز افزود : بحران صنعت خودرو از یکسال پیش شروع شده و تا قبل از بروز بحران ، خوردو سازان روزانه 6 هزار خودرو تولید می کردند ، اما حالا تولید به کمتر از نصف رسیده است .
طباطبایی با بیان اینکه تا قبل از بحران جایگاه تولید خودروی ایران رتبه12 جهان و اول خاورمیانه بود گفت : در فرایند تولید خودرو ، قطعه سازان هیچ نقشی ندارند .
وی اضافه کرد : خودروی گران به ضرر ماست ، اما باید دید چه کسی خودرو را گران کرده است ، بیایند موضوع را کارشناسی و علت را پیدا کنند .
محبی یکی از قطعه سازان استان البرز نیز با اشاره به محاسبه کیلویی قیمت خودرو گفت : اگر قیمت خودرو را کیلویی حساب کنیم ، قیمت خودرو افزایش نداشته و گران نشده است ، این پول ملی ماست که تا یک سوم ، ارزش خود را از دست داده .
وی با اشاره به ورود نقدینگی به جامعه همزمان با هدفمندی یارانه ها گفت : قرار بود 30 درصد از یارانه ها به بخش صنعت اختصاص داده شود که نه نتها اتفاقی نیفتاد ، بلکه نقدینگی20 برابر به جامعه تزریق شد .
وی با بیان وابستگی دو میلیون و نیم شغل به صنعت خودرو گفت : مدیران دولتی مقصر بلایی هستند که به سر صنعت خودرو آمده است و رئیس جمهور باید عاملان گرانی خودرو را شناسایی و معرفی کند.

3131

کد خبر 279575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    58 2
    اینا اگه مخالفت نکنن کی مخالفت کنه !! من میگم پراید بکنن 50 م ولی گمرک باز شه اون موقع ملت انتخاب کنن پراید میخوان یا پورشه!!
    • زرین دشتی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
      23 0
      واقعا درست است شما که این همه ادعا دارید چرا اجازه نمی دهید گمرگ واردات خودرو را ازاد کند مگر ادعای شما گوش فلک را کر نکرده که ما توان رقابت داریم این همه ظلم به مردم به خدا بس است
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    41 0
    مردم هم مخالف این قیمت های کاذب هستند ...
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    33 0
    گفتگوي 20:30 9 اسفندقاليباف با نماينده خودرو سازان واقعا يك دهن كجي و به مسخره گرفتن ملت؛ دولت ومجلس از طرف اين نماينده خودرو ساز بود.اين فرد با توهين كردن به شعور ملت و با غرور و تكبر اعلام كرد كه اگر ارز 1260 توماني بدهند و قيمت آهن و پلاستيك را به قيمت پارسال بدهند ودر ضمن وام 8درصدي هم بدهند شايد قيمت پرايد 18 درصد كاهش پيدا كند.(به زبان ساده يعني كاهش نداريم)اين در حالي است كه در روزهاي گذشته شاهد گرد و خاك برخي مسئولين هستيم كه قيمت خودرو بايد كاهش پيدا كند.احتمالا چون تمام شرايط خودرو سازان تحقق نمي يابد پس نهايت شاهد كاهش قيمت 2 تا 3 درصدي خواهيم بود!!!!واقعا متاسفم اول براي آن خبر نگار كه از ترس داشت به خودش مي لرزيد هنگام مصاحبه وبعد هم براي ...
  • محمد IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    39 0
    آقاي قطعه ساز محترم شما هم خانواده تان را سوار پرايد ميكنين ؟ تقصير من مصرف كنند ايراني چيست كه توليد كننده عرضه نداره !11
    • علي فلاحتگر IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
      15 1
      من خودم كسي رو ميشناسم كه تو ايران خودرو كار ميكنه و براي آن خانواده ها امكاناتي فراهم ميكنند كه با پرداخت خيلي ناچيز مي توانند بصورت قسطي خودرو درخواستي را استفاده كنند.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    31 0
    شرکت های خودرو سازی پول نمیدن به قطعه سازان چرا مردم باید چوبشو بخورن؟ در شرکت خودرو ساز رو ببندید یا مالیات و تعرفه خودرو وارداتی رو صفر کنید ببینم باز قیمت ماشین داخلی میتونه بره بالا
  • از مشهد IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    18 0
    تنها راه علاج کم کردن هزینه های تولید است نمونه آن حذف پاداش برای مدیران است که رقم قابل توجهی را در قیمت پایه در بر می گیرد نمونه دیگر بالا بردن کار مفید در ساعت ...... پایین آوردن هزینه های خدمات پس از فروش با دقت در کیفیت تولید و ......... موارد دیگری که خود خودروسازان می دانند و به خاطر انحصاری بودن تلاش برای رفع آن انجام نمی دهند
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    23 0
    ما کارمندا ن و بازنشسته ها هم همین را میگوییم که قیتمتها در طول سال چند صد برابر شده ولی حقوق ها ثابت است و اگر به دلار محاسبه شود واقعا اسف بار خواهد بود ولی شما ها که در طول سال با چندین قیمت محصول را به بازار داده اید چه حرفتان چیست؟؟؟؟ اگر بر اساس اعلام تورم دکتر بهمنی باشد که باید 25 درصد افزایش یمت داشته باشید ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    22 0
    معلومه به ضرر شماست اما به نفع ماست بگو سود ما کم میشه اما ضرر نمی کنیم
  • سعید IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    26 0
    خودروساز می گوید مقصر قطعه ساز است . قطعه ساز می گوید مقصر دولت است که مواد اولیه را با ارز آزاد به آنها می فروشد. دولت مقصر را خودروساز اعلام می کند ومی گوید بایستی قیمت ظرف شش ماه پائین بیاید.واین دور همچنان ادامه دارد.
  • ناصر IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    20 0
    تعرفه واردات خودرو را به صفر برسانند/ آنموقع خودروساز ها دنبال مشتری بگردند
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    3 1
    من خودم قطعه فروش هستم هر روز قطعات هم گران میشود هم بیکیفیت وهم کمیاب با فروش هر قطعه باید دلهره اینو داشته باشیم که ایا بافروششش میتوانیم به ان قیمت دوباره جا گزین کنیم یانه هیچ گونه برداشتی نمتونیم بکنیم چون با گران شدن قطعات مجبوریم سود حاصله از فروش را دوباره قطعه بخرییم تا از موجودی انبار کم نشود از طرفی مشتری هم هنگام خرید رازی نیست ومرتب به فروشنده غر میزنه دراخر هم قطعات کیفیت سابق را ندارند .مقایسه قیمت بعضی از قطعات نسبت به هشت ماه پیش سر پلوس پراید 17هزار تومان 50هزار تومان لنت سیکو 10هزار تومان 20 هزار تومان دیسک صفحه سیکو 40 هزار تومان 90 هزار تومان دینام 206 75 هزار تمان 275 هزار تومان پمپ هیدرولیک 206 150 هزار تومان 400 هزار تومان لنت 405 28هزار تومان 85 هزار تومان
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    2 11
    هی میگین واردات خودرو آزاد بشه و گمرک باز بشه آخه عزیز من تا دلار با این قیمتها باشه باز هم واردات گرون در میاد یک قسمت از حرف این بابا را قبول دارم که بخشی از تقصیر گردن قیمت دلار و افزایش نقدینگی است مثلا 206 حدود هشت هزار دلار قیمت داره اگه دلار به نرخ پارسال بود حرف شما درست بود درمیومد هشت میلیون تومان ولی با قیمت امسال چی در میاد همین سی و چند میلیون چه فرقی میکنه؟
    • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
      11 0
      زمین تا اسمون فرق میکنه عوضش قطعه هاش اصله و یک 206 فرانسوی سوار میشین نه چینی
    • احسان RU ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
      3 0
      40 سال خوردن نون وکره حالا دو سال بخورن نون وتره. همون موقعی که شما می گی 8 میلیون قیمت مصوبش 16200 بود. اون موقع این سود های نجومی رو با مردم تقسی کردن؟ اومدن بگن ما سودمون خیلی زیاده بیایم یه کم قیمتو بیاریم پایین به مردم فشار نیاد؟ یا رفتن با پولش بانک زدن؟ حالا هم دو سال ضرر بدن چی میشه مگه کار اقتصادی یه موقع سود داره یه موقع ضرر. موقع خوشی شون ما غریبه بودیم حالا موقع ضرر باید با ما تقسیمش کنن؟ همه جای دنیا وقتی یه شرکت ضرر میده و به سمت ورشکستگی میره قیمتاشو میاره پایین نمونه اش همون جنرال موتورز یا الآن پژو و فیات و.... اما اینجا دنیای وارونه است
  • هادی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    14 0
    واقعا چه اصراری است که باید تولید خودرو داشته باشیم؟ مگر همه کشورها خودرو تولید میکنند ؟ شرکت هایی که با وجود تعرفه 100% واردات خودرو و نبود هیچگونه رقایتی و با کمک های دولتی باز هم ضرر میدهند بهتر است کرکرها را پایین بکشند و مردم را از دست این خودرو های بی کیفیت و رقم های نجومی نجات دهند.
  • حامد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    2 1
    عزیزان من تا قیمت ارز کاهش وواقعی نشود و یا ارز مبادله ای در اختیار خودرو ساز قرار ندهند داستان گرانی خودرو ادامه دارد ویا حداقل روی همین قیمت ها می ماند با حرف زدن که خودرو ارزان نمی شود
  • سامان IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
    6 0
    سلام چند سوال دارم و جوابشو هم نظر خودمو میدم 1-اینکه میگن کل خودرو داخل سازی شده الان نمیدونم منتاژ میگن یا تولید خودرو..خب منتاژ میگن 2-چرا خودرو خارجی با این همه امکانات و کیفیت قیمت پاینتر از داخلی هست --چون دلار فقط تو ایران هست کشور های خارجی ریال هست 3-خودرو سازن میگن تولید با صرفه نیست...خب عزیزان تولید نکنید نمی صرفه کی گفته خودتون به زحمت بیاندازید قابل تحسینه به فکر ملت هستید نه جیب خودتون 4-خودروساز به کی میگن ...خریدن همه قطعات خودرو و چسبوندن بهم اینو ما هم بلدیم واسه همینه صرف نمیکنه دیگه تولید خب برسیم انتقادات اغا چرا ترمز abs کار نمیکنه ... کیسه هوا چرا بعد تصادف و مردن عمل میکنه موتور ملی چرا در عرض 10 روز باید بره تعمیرگاه با cng سازگار نیست؟؟
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
    10 0
    هموطن عزیز از قدیم الایام گفته اند سزای گران فروش نخریدن است.شما که در ابعاد مختلف وحدت و انسجام ملی رابه شایسته ای به منصه ظهور رسانده اید, در مورد تحریم خرید خودروهای بی کیفیت نیز , یک عزم ملی از خودمان نشان داده ؛ تا این مورد درس عبرتی برای سایر صنایع تولید ی شده ودست ازعمل مضموم گرانفروشی بردارند.