مهر نوشت:

رئیس قوه قضائیه گفت: سیطره اختاپوسی غرب در موضوع هنر موجب تولید آثاری مثل "آرگو" شده است. ما فقط می توانیم افشاگری کنیم زیرا "آرگو"ها نمی گذارند هنر دست استکبار را رو کند.

 

 آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح پنجشنبه در جمع نخبگان استان گلستان به موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در این موضوع چند چالش در مساله حقوق بشر با مغرب زمین داریم. اول این که آنها می گویند قوانین برای این است که بشر حق خود را بیان کند و دوم می گویند حق براساس مصالح و منافع انسان داده می شود که این دو نظر مشکل دارند. آنها کاری با حق ندارند و تنها می گویند ما بر اساس مصالح انسان به او حق می دهیم.

وی افزود: در تاریخ اندیشه حق در مغرب زمین تفسیرهای مختلفی وجود دارد. سوال اینجاست آیا تصویری که ما به عنوان یک مومن از عالم و حق داریم از دیدگاه یک ملحد هم این گونه است. اعلامیه جهانی می گوید همه انسانها حق دارند خوب ما هم همین را می گوییم ولی آیا با هر ایده فلسفی می توان حق را تعریف کرد. این در حالی است که باید این تعریف حق زیربنای معنوی داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: ما حقوق بشر را قبول داریم حتی بیشتر از مغرب زمین ولی شما براساس فکر خودتان آن را تنظیم کرده اید. مثلاً می گویید حق آزادی همسر. ما هم می گوییم درست است ولی آنها می گویند همسر می تواند هم جنس هم باشد کجا چنین است؟ یا به عنوان مثال می گویند انسان حق دارد و می تواند خودش حقش را ببخشد. مثلاً انسانی می گوید من نمی خواهم زندگی کنم و این قانون به او اجازه می دهد که من را بکشید.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین به نقض حقوق بشر در بحرین اشاره کرد و گفت: مردم این کشور داد می زنند ما حق رای می خواهیم و اولویت اول آزادی انسان ها هم حق رای است. ولی آیا آنها اجازه می دهند حالا سراغ ما می آیند و می گویند شما ضد حقوق بشر هستید در حالی که ما در تمام امور انتخابات داریم.

وی گفت: منافقین در کشور ما اعتراف رسمی کردند که هزاران نظر را کشته اند ولی از لیست تروریست ها بیرون آمده اند. یکی از نخبگان در این جلسه گفت بهتر است از هنر برای حقوق بشر استفاده کرد من هم در پاسخ می گویم که بسیار عالی است ولی سیطره اختاپوسی غرب نمی گذارد. آیا "آرگو" و "آرگو"ها می گذارند ما اسکار بگیریم؟ خود رسانه های غربی هم ضد حقوق بشری هستند. ما در شبکه های خارجی که صدا و سیما در اختیار دارد چهار کلمه ضد آنها گفتیم و آنها شبکه های برون مرزی را بستند و تنها می توانیم کار آنها را افشا کنیم.
 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =