رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعصب‌های قومی و مذهبی در دنیا باید کنار رود تا جهان اسلام به عظمت خود بازگردد و مقدمه‌ای برای آزادی کل بشریت باشد.

سردار محمدرضا نقدی در هیات عاشقان ولایت ناحیه مقاومت بسیج کوت‌عبدالله در خوزستان گفت: تشکیل شهرستان کوت‌عبدالله یک قدم رو به جلو برای آبادانی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی منطقه است.

وی با تاکید بر اهمیت شرایط روز اظهار کرد: انقلابی که امام بزرگوار و یاران باوفایش ایجاد کردند مانند شجره طیبه قرآنی هر روز شاخه و میوه‌ای را ارزانی داشته و امروز به یک نقطه شکوفایی و درخشانی رسیده که دنیای کفر را در مقابل خود ذلیل کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه وضعیت ایران و آمریکا از سال 57 تا امروز در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: با ترسیم منحنی روند اقتدار ایران و اقتدار آمریکا شاهد دو منحنی برعکس خواهیم بود که ایران اسلامی رو به افزایش و شیطان بزرگ رو به کاهش است.

وی در ادامه 1+5 را به معنی همه ابرقدرت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این ابرقدرت ها را آمریکا دور هم جمع کرده تا در مقابل جمهوری اسلامی زورآزمایی کند ولی باز هم ضعیف هستند و درخواست مذاکره و سازش می‌کنند و این هم فریب و حیله است که با وجود تمام شرارت‌ها علیه ایران حرف از سازش و مذاکره می‌زنند.

نقدی درخواست مذاکره آمریکا با ایران را نشان دهنده روند رو به کاهش اقتدار آمریکا در برابر ایران دانست و افزود: قدرت‌های منطقه که حامی و دست‌نشانده آمریکا بودند یکی پس از دیگری شکست خورده و سقوط کردند و کار دست نشاندگان آمریکا در کشورهای منطقه، نوکری برای غرب و ریختن سرمایه‌های امت اسلامی به جیب غربی‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، جوانان و مردم خوزستان را سرپل جمهوری اسلامی با جهان عرب عنوان کرده و ادامه داد: عتبات عالیات، حرمین شریفین و سرمایه‌های مهم زیرزمینی منطقه و نقاط استراتژیک دنیا که در منطقه قرار دارد باید محل سکونت بسیجیان منطقه باشد که بسیجیان خوزستان باید این وظیفه را احساس کنند و یک نیروی الهام بخش و پیام رسان به بخش حیاتی جهان اسلام باشند.

وی با بیان روند برگزاری حلقات صالحین و نظام تربیتی بسیج و تاکید بر ارتباط بیشتر با روحانیت خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با ارتقای تربیت و تعمیق بصیرت و معرفت برای کادرسازی و آماده شدن همه برای سربازی امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است.

نقدی در ادامه صحبتهای خود، آشنایی با دو زبان را ویژگی مردم اکثر مناطق خوزستان عنوان کرد و گفت: زبان فارسی، زبان انقلاب اسلامی، زبان قیام امام راحل و زبان گویش امام حاضر است و زبان عربی زبان اسلام است که همه مسلمان‌ها می‌توانند توسط این زبان با همدیگر صحبت کنند.

وی خطاب به مردم کوت‌عبدالله و دیگر مناطق خوزستان اظهار کرد: انقلاب باید بتواند پیام و رسالت خود را با زبان شما به جهان اسلام برساند و تاکنون به این نقش خیلی کم توجه شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن اشاره به سابقه مردم خوزستان در مقابله با استکبار طی دوران‌های مختلف تاریخی تصریح کرد: وقتی امت اسلامی می‌خواهد برای آزادی فلسطین عزیز از شرق حرکت کند، باید دروازه و پرچمدار این حرکت، جوانان منطقه خوزستان باشند.

نقدی با تاکید بر احساس تکلیف بسیجیان برای نقش‌آفرینی مهم در صدور پیام انقلاب اسلامی تصریح کرد: لازم است جوانان بسیجی خوزستان با انقلابیون بحرین، حجاز، کشورهای اطراف و مجاهدین بدر در عراق ارتباط مستمر داشته تا برای ایشان الهام‌بخشی، تقویت روحیه، ارائه راهکار و حمایت‌های معنوی کنند.

وی با اشاره به اعتباری بودن مرزها و تفاوت‌های قومی و قبیله‌ای خاطرنشان کرد: خداوند ویژگی‌های فطری همچون طایفه، زبان، رنگ پوست و... را در انسان ها تغییر ناپذیر قرار داده و انسان می تواند دین و ارزش ها و اعمال خود را تغییر دهد تا به سرانجام خود برسد در حالیکه همه امت اسلام یکپارچه هستند و باید برای دستیابی به کمال حرکت کنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =