ایسنا نوشت:

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تشریح جزئیات دستگیری سارقان طلافروشی‌های پایتخت، گفت: از این افراد تجهیزات جنگی زیادی کشف و ضبط شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان روز یکشنبه ضمن تشریح جزئیات پرونده «سرقت مسلحانه از طلافروشی مشیریه»،‌ با بیان اینکه در ساعت 10:45 صبح هشتم اسفندماه سال جاری، وقوع یک سرقت مسلحانه از طلافروشی واقع در خیابان «صالحی» در محله «مشیریه» به مرکز فوریتی پلیسی 110 اعلام شد، گفت: با حضور ماموران گشت کلانتری در محل و تعیین صحت و سقم خبر دریافتی، بلافاصله موضوع به دادسرای جنایی ناحیه 27 تهران اعلام و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی، به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان در محل و آغاز تحقیقات، مشخص شد که گروه سه نفره از سارقان مسلح با اسلحه کمری و کلاشینکف به محل طلافروشی مراجعه کرده و با تیراندازی داخل و بیرون از مغازه، اقدام به شکستن شیشه طلافروشی با پتک کردند، گفت: این افراد پس از شکستن شیشه طلافروشی، با جمع‌کردن طلاهای داخل ویترین، قصد فرار از محل حادثه را داشتند که موتورسیکلت یکی از سارقان روشن نشد.
محمدیان با بیان اینکه در پی روشن‌نشدن موتورسیکلت یکی از سارقان، شهروندان قصد دستگیری و زمین‌گیر کردن سارقان را داشتند، گفت: سارقان که خود را در محاصره مردم دیدند، اقدام به تیراندازی و استفاده از سلاح گرم کردند.
وی با بیان اینکه مجموع اطلاعات و همچنین ثبت اظهارات شهود و تجزیه و تحلیل اطلاعات، نشان داد که سارقان طلافروشی مشیریه در ماجرای دو سرقت مسلحانه دیگر طلافروشی‌ها نیز نقش داشتند، افزود: با سرنخ‌های جدید حاصله، حدود پنج ساعت پس از وقوع سرقت، کارآگاهان اداره یکم پلیسی آگاهی تهران‌بزرگ، هویت واقعی متهمان را شناسایی کردند.
محمدیان با بیان اینکه با تعیین هویت دقیق سارقان، شناسایی مخفیگاه و پاتوق‌های احتمالی این افراد در دستورکار قرار گرفت، گفت: 24 ساعت پس از وقوع سرقت مسلحانه طلافروشی مشیریه، محل اختفای هر سه سارق شناسایی شد.
رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با بیان اینکه پس از شناسایی محل اختفای سه سارق در عملیاتی مشترک، این افراد دستگیر شدند، گفت: از آنجایی که احتمال متواری‌شدن این افراد وجود داشت، این سارقان طلافروشی در عملیاتی مشترک و یکپارچه در روز پنجشنبه دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه این افراد سلاح‌های خود را آماده کرده بودند که در صورت احساس خطر از آن استفاده کنند، گفت: با این حال کارآگاهان پلیس در عملیاتی هماهنگ و منسجم، این سه سارق را دستگیر کردند.
محمدیان با بیان اینکه مقداری طلای مسروقه که متعلق به آخرین سرقت این افراد بود نیز در مخفیگاهشان کشف و ضبط شد، افزود: یک قبضه کلاشینکف و کلت کمری نیز از مخفیگاه این افراد به دست آمد، اما بررسی‌های آزمایشگاهی و فنی پلیس نشان داد که اسلحه‌های مکشوفه داخل مخفیگاه این افراد با گلوله‌های به جا مانده از محل سرقت، یکسان نیست، به همین دلیل این افراد در اعترافات خود، محل اختفای دیگر سلاح‌های خود را به پلیس معرفی کردند.
رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با بیان اینکه پنج قبضه اسلحه شامل دو قبضه کلاشینکف، دو قبضه کلت‌کمری و یک قبضه اسلحه جنگی برنو از متهمان کشف و ضبط شد، گفت: 600 فشنگ و سه مین جنگی ضدنفر نیز از محل اختفای این افراد کشف و ضبط شد که بررسی‌ها نشان داد این افراد قصد داشتند اگر در حین سرقت افرادی نسبت به تعقیب آنها اقدام کرد، این مین‌ها را در مسیر سرقت‌ مورد استفاده قرار دهند.
به گفته وی بیش از سه کیلوگرم از طلاهای مسروقه نیز از محل اختفای این افراد کشف و ضبط شد.
محمدیان با اشاره به انجام اقدامات آزمایشگاهی و علمی در سرقت مسلحانه طلافروشی مشیریه، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این سارقان در دهم خرداد ماه امسال نیز اقدام به سرقت از طلافروشی در محدوده میدان شوش کردند.
رییس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با بیان اینکه بررسی‌های آزمایشگاهی از تجهیزات به جا مانده متهمان در محل‌های سرقت نشان داد این افراد در حادثه سرقت از طلافروشی 22 خرداد ماه سال 90 که در محدوده خیابان «فلاح» رخ داد نیز نقش داشتند، گفت: بررسی‌ها و تحقیقات از کارآگاهان ادامه داشت تا این که کارآگاهان با بررسی پرونده دیگر سرقت‌ها دریافتند که چهره سارقان با تصویر چهره‌نگاری یکی از پرونده‌های سرقت مطابقت دارد.
وی با بیان اینکه بررسی این پرونده نشان داد که در شهریور ماه امسال، زنی در شکواییه خود عنوان کرد که "راکبان یک دستگاه موتورسیکلت با ارعاب، 116 سکه بهار آزادی وی را ربودند"، گفت: با حضور شاکیه در پلیس آگاهی، وی این متهمان را به عنوان سارقان اصلی 116 قطعه سکه بهار آزادی خود معرفی کرد.
محمدیان با بیان اینکه این متهمان 30، 35 و 40 ساله هستند، گفت: بررسی‌ها در مورد چگونگی آشنایی این افراد ادامه دارد، اما تاکنون مشخص شده است که این افراد از بچه محل‌های قدیمی بوده‌اند.
به گفته رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، این سه سارق سرقت‌های سریالی طلافروشی پایتخت در سوابق خود، جرایمی همچون زورگیری، کیف قاپی و سابقه مواد مخدر داشته‌اند.
محمدیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این سارقان در استان‌های دیگر نیز اقدام به ارتکاب سرقت کرده‌اند یا نه؟ گفت: از آنجایی که اطلاعات سرقت‌های کل کشور به صورت متمرکز در سامانه ثبت می‌شود، بررسی کارآگاهان ادامه دارد، اما این مسئله که آیا این افراد در دیگر استان‌ها نیز اقدام به سرقت کرده‌اند یا نه؟ به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان هفته مشخص شود.
وی با بیان اینکه بر اساس اقرار متهمان، قرار بود این افراد به یک صرافی نیز حمله کنند، گفت: خوشبختانه با دستگیری زودهنگام این سارقان، نقشه آنان برملا شد.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت سرقت‌های مسلحانه در کشور، افزود: 95 درصد از سرقت‌های مسلحانه سال جاری، کشف شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    7 5
    درود به تمامي پليس هاي جان بر كف