هر سال از اسفند تا اواسط بهار سال بعد موضوع کرایه تاکسی ها موضوع جدال میان فرمانداری و شورای شهر می شود.

زهرا تالانی: هرسال در حالیکه شورای شهر یک مبلغی را برای افزایش کرایه تاکسی ها اعلام می کند،فرمانداری با آن مخالفت می کند.امسال هم افزایش 50 درصدی را شهرداری به شورای شهر پیشنهاد داده است.در همین زمینه با حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت و گویی را انجام داده ایم:


آقای شکیب شهرداری با توجه به مسائل اقتصادی و گرانی،پیشنهاد 50 درصدی افزایش کرایه تاکسی ها را برای سال بعد داده است.شما در شورای شهر موافق این موضوع هستید؟
قطعا نه چون این رقم بالاست،برای همین ما در کمیسیون عمران تصمیم گرفتیم که افزایش کرایه تاکسی ها را با درصد خیلی کمتر داشته باشیم اعضای شورای شهر هم با افزایش 50 درصدی مخالف است.
 

نظر شما روی چه درصدی است؟
هنوز مشخص نیست اما قطعا از 50 درصد پایین تر خواهد بود.


آیا صحت دارد که پیشنهاد کمیسیون عمران افزایش 20 درصدی است؟
تا زمانی که این موضوع در جلسه علنی بررسی نشود، هیچ چیز قطعی نیست و بهتر است در این باره فعلا اظهار نظری نشود.


با توجه به تورم بالا تصور می کنید چند درصد افزایش کرایه ها معقول باشد؟

ما با یک تیم کارشناسی در کمیسیون عمران،مسائل اقتصادی،تورم ، حقوق کارمندان و هزینه های نگهداری خودردو را در نظر گرفتیم.نباید افزایش کرایه ها به مسافران هم فشار بیاورد.
 

 

هر سال شورای شهر مبلغی را برای افزایش کرایه تاکسی ها اعلام می کند اما فرمانداری با آن مخالفت می کند و این موضوع چندین ماه طول می کشد و رانندگان خودشان کرایه ها را گران می کنند.چرا از ابتدا با فرمانداری در این زمینه تصمیم نمی گیرید؟
به نظر من هم باید قبل از سال جدید نرخ کرایه ها اعلام شود تا سال بعد تکلیف مسافر و راننده مشخص باشد. اینکه رانندگان خودشان کرایه ها را اضافه کنند غیر قانونی است و با این موضوع برخورد می شود.اما در مورد مخالفت فرمانداری هم باید بگویم هرچند که حق قانونی دولت است که با افزایش غیر قانونی کرایه ها مخالفت کند،اما از آنجا که امسال همه چیز افزایش بالایی داشت بعید می دانم سال بعد فرمانداری مخالفتی داشته باشد.


برای بلیط اتوبوس و مترو چه تصمیمی دارید؟
قطعا بخش اتوبوس و مترو با تاکسی متفاوت است چون آنها یارانه دولتی دریافت می کنند،ما منتظریم که لایحه افزایش کرایه آنها هم به شورای شهر ارائه شود تا تصمیم بگیریم.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    6 3
    این چه وضعیتیه... تاکسیا تو ایستگاه وایسادن دربستی سوار میکنن، مردم باید یه ساعت تو بارون منتظر تاکسی باشن! حالا کرایه رو زیاد کنین!!
  • بدون نام US ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    3 1
    خدا وکیلی این اقایان نمایندگان دائمی شورای شهر همراه شهردار جزء وضع عوارض وهر سال دوبرابر کردن ان همراه کرایه کاردیگری دارند .این هم جریمه مردم طبقه متوسط وضعیف است برای استفاده از وسائل نقلیه عمومی با این اوضاع اقایان مدیران هنوز سال تمام نشده مشغول بالا بردن نرخ ها هستنند (بیمه ومایحتاج مردم )لااقل محل پرداخت ان را هم مشخص کرده با کدام در امد .صبر مردم هم حتی دارد .
  • mahbod IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    0 1
    کرابه مترو را هم بالا ببرید لطفا.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر نه مردم ناراحت میشوند.!!!!!!!!!!!!!!