۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

فارس نوشت:

اعراب سلفی که عمدتاً لیبیایی هستند در ترکیه حضور چشمگیری دارند که این حضور قابل تامل است. به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، بحران سوریه در حالی دومین سال خود را سپری می‌کند که مقامات سوری و برخی کشورهای دیگر منطقه نقش ترکیه را در دامن زدن به این بحران از طریق ارسال سلاح و نیز جنگجوی خارجی به این کشور را غیر قابل انکار می‌دانند. در سفر به ترکیه در فرودگاه بین‌المللی و همچنین شهر استانبول تعداد زیاد اعراب عمدتاً سلفی جلب توجه می‌کرد. در سطح شهر نیز حضور این افراد که عمدتاً جوانانی بودند که به صورت گروهی و دسته جمعی حرکت می‌کردند قابل توجه بود.

با سوال از راننده ترک درباره ماهیت این افراد دریافتم که آنها عمدتاً لیبیایی هستند که طی یک سال و نیم گذشته حضور چشمگیری در ترکیه داشته‌اند.

این راننده ترک خاطرنشان کرد که این اعراب در هتل‌های از پیش رزرو شده برای مدتی اقامت گزیده و بعد پس از مدتی ناپدید می‌شوند و پس از آن گروه‌های دیگر می‌آیند و این روند همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد که این گروه‌های سلفی جهادی تحت مدیریت سرویس اطلاعاتی ترکیه(میت) وارد این کشور شده و تحت مراقبت در هتل‌های از قبل در نظر گرفته شده اقامت گزیده و برای انجام ماموریت خود راهی سوریه می‌شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =