ایسنا نوشت:

 معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش از اینکه اعلام کند دو افسر نیروی هوایی آمریکا را به جرم جاسوسی نظامی و توطئه علیه این کشور از ونزوئلا اخراج می‌کند، گفت دشمنان هوگو چاوز او را مسموم کرده و به بیماری سرطان دچار کردند. به نوشته روزنامه گلوب اند میل، نیکولاس مادورو، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا یکی از این آمریکایی‌ها را رایزن نیروی هوایی آمریکا معرفی کرد و گفت که وی 24 ساعت مهلت دارد تا این کشور را ترک کند. سرهنگ دوم "تاد بریسیل"، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا گفت: ما از ادعاهای معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در تلویزیون رسمی این کشور در کاراکاس آگاهیم و مطمئن هستیم که سرهنگ "دیوید دل مانیکو" رایزن نیروی هوایی ما در حال بازگشت به آمریکا است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه "الیاس خوا"، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این دو نفر از مقامات نیروی هوایی آمریکا "عنصر نامطلوب" هستند و از ونزوئلا اخراج خواهند شد.
مادورو همچنین دشمنان هوگو چاوز را به مسموم کردن وی و به وجود آمدن سرطان در او متهم کرد. او درتلویزیون رسمی ونزوئلا گفت: پشت همه توطئه‌ها دشمنان سرزمین پدری ما قرار دارند.

مادورو بلافاصله پس از اینکه دولت اعلام کرد که چاوز در وضعیت جسمانی "خیلی حساس" پس از عمل جراحی به علت بیماری سرطان قرار دارد، این سخنان را گفته بود.
در دسامبر 2011، چاوز پس از اینکه "کریستینا فرناندز کرچنر"، رئیس‌جمهور آرژانتین مبتلا به سرطان تیروئید تشخیص داده شد، گمان‌زنی کرد که ممکن است آمریکا رهبران منطقه را با مسموم کردن به بیماری سرطان مبتلا می‌کند. در ژوئن 2011 چاوز در پیامی تلویزیونی اعلام کرد که در حال به دست آوردن سلامت خود پس از عمل جراحی برای برداشتن غده‌ای سرطانی بوده است. ماه بعد او به کوبا رفت تا تحت معالجات پزشکی بیشتری قرار گیرد.
در ژوئیه 2011 و سه ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری او اعلام کرد که سلامت کامل خود را به دست آورده است. چاوز برای چهارمین بار در ماه اکتبر به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب شد و ماه پس از آن مجددا برای دریافت معالجات پزشکی به کوبا رفت. در ماه دسامبر چاوز اعلام کرد که عمل جراحی دیگری خواهد داشت چون پزشکان تعدادی سلول بدخیم در بدن او یافته بودند. چاوز پس از عمل به عوارضی دچار شد که مشکلات تنفسی در او به وجود آورد.
روز جمعه مادورو برای اولین بار اظهار داشت که چاوز در حال دریافت شیمی درمانی در ونزوئلا است و برای به دست آوردن سلامت خود در حال دست و پنجه نرم کردن با سرطان است. سخنان معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در حالی بیان شد که به گفته تلویزیون محلی دولت این کشور و سران ارتش نشستی اضطراری برگزار کرده‌اند. در این گزارش از جزئیات این نشست مطلبی ارائه نشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280698

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    9 3
    وای خدا همه اخبارا شده چاوز چاوز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بسه دیگه