فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر در دوازهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا در بخش دیدگاه‌ها روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره ترایبکا در نیویورک روز سه‌شنبه اسامی فیلم‌های بخش مسابقه داستانی سینمای جهان، بخش مسابقه مستند سینمای جهان همین طور بخش دیدگاه‌ها (Viewpoints) را اعلام کردند.
 

فیلم ایرانی «تابور» ساخته وحید وکیلی‌فر فیلمساز کرمانشاهی یکی از 14 فیلم بلند داستانی بخش دیدگاه‌ها است که برای سومین سال برگزار می‌شود و به گفته برگزارکنندگان جشنواره به تازه‌ترین صداهای فیلم مستقل و مستند معاصر در سراسر دنیا اختصاص دارد. امسال هشت فیلم مستند نیز در این بخش به نمایش درمی‌آیند.
 

«تابور» با بازی محمد ربانی دومین فیلم بلند وکیلی‌‌فر پس از فیلم «گشر» است.

در خلاصه داستان «تابور» آمده است: «و اکنون انسان بیش از پیش، همچون پدیده‌ای تنها و نوظهور در این جهان، به خود می‌اندیشد و با بیم و امید، چشم‌اندازی غبارآلوده را به نظاره می‌نشیند که شاید تولدی دیگرگونه از تابور زمین یابد و مرهمی و نوازشی و گهواره‌ای در راه باشد.»
 

«تابور» پیش از این در جشنواره‌های سینمایی مختلف مانند مونترال، تسالونیکی، پوسان، بمبئی، مراکش، دبی و روتردام حضور داشته و جوایزی هم دریافت کرده است.
 

این فیلم اخیرا در بخش جشنواره جشنواره‌های بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و برای اولین بار در آمریکای شمالی در ترایبکا روی پرده می‌رود.
 

امسال فیلم‌هایی از 30 کشور در جشنواره ترایبکا به نمایش درمی‌آید که در میان آن‌ها 53 فیلم اولین بار در دنیا، 15 فیلم اولین بار در آمریکای شمالی، شش فیلم اولین بار در ایالات متحده و هشت فیلم اولین بار در نیویورک روی پرده می‌روند.
 

درمجموع 113 کارگردان با فیلم‌های بلند داستانی خود در جشنواره حضور دارند که در میان آن‌ها 35 نفر فیلمساز اول هستند. در میان این فیلمسازان 26 نفر زن هستند. فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره ترایبکا 2013 از میان 6005 فیلم متقاضی انتخاب شده‌اند.
 

12 فیلم داستانی و 12 مستند در دو بخش سینمای جهان و مستند برای دریافت جوایز نقدی که در مجموع 180 هزار دلار است، رقابت می‌کنند. 
 

دوازهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا 17 تا 28 آوریل برگزار می‌شود.
 

رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی از بانیان جشنواره ترایبکا است که در واکنش به حادثه 11 سپتامبر راه‌اندازی شد. ترایبکا نام محله‌ای نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک است.

سال 2012 فیلم کانادایی «جادوگر جنگ» به کارگردانی کیم نگوین در بخش مسابقه داستانی سینمای جهان جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را از آن خود کرد و در بخش مسابقه مستند سینمای جهان، جایزه بهترین مستند بلند به «دنیا در برابر او» به کارگردانی نیشا پاهوجا از کانادا رسید.

اسکرین دیلی / 5 مارس / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =