برادر محسن رضایی شایعات درباره عضویتش در کابینه وی را تکذیب کرد.

اهم اظهارات امیدوار رضایی میرقائد، نماینده دوره‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس، و معاون تنقیح مجلس نهم در گفت و گو با ایسنا را بخوانید؛
* باید گروهی از کارشناسان برنامه‌های کاندیداها را به چالش بکشند تا با انعکاس تمامی ابعاد برنامه‌ها در رسانه‌ها، مردم به عنوان صاحب‌نظران و صاحبان حق بتوانند نظر واقعی‌شان را با رای آگاهانه‌تر اعمال کنند.

* تمامی ابعاد برنامه‌های کاندیداها برای دستیابی به معیارهای کاندیدای مطلوب در فرصت دو هفته‌ای تبلیغات انتخاباتی روشن نمی‌شود. این موضوع گواه بر این است که باید بعد از مشخص شدن نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها برای ورود به عرصه انتخابات، فرصت بیشتری برای بیان برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی داده شود.
*طبیعتا آقای رضایی برنامه‌های دقیق خود را برای ورود به عرصه انتخابات نسبت به سال 88 کاملتر مطرح خواهد کرد ولی به طور کلی با توجه به سند چشم‌انداز و تعیین مقام اول منطقه در سال 1404 از لحاظ رشد اقتصادی و توسعه، ایشان برنامه‌هایی برای موضوع اقتصاد کلان کشور و منطقه دارد.

{در مورد گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال پذیرفتن پست وزارت بهداشت و درمان در دولت یازدهم در صورت پیروزی محسن رضایی} بنده این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم. مطمئنا اگر حتی برادرم  رییس‌جمهور شود، بنده جزء کابینه ایشان نخواهم بود ولی حداکثر کمک را خواهم کرد. ما ثابت می‌کنیم که موضوع فامیل‌گرایی و رفاقت در بحث حکومت‌داری جایی ندارد.
* میزان شانس پیروزی برادرم در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار زیاد است.
{در واکنش به گمانه‌زنی‌ها در مورد ورود محسن رضایی به ائتلاف 1+2} در این رابطه اطلاعی ندارد و در جریان نیستم. 

*ائتلاف بدون پایه و اصول منطقی بی‌سرانجام است، ائتلاف‌هایی که پایه و اصول منطقی نداشته باشند طبیعتا سرانجامی نخواهند داشت که همین موضوع نظر برادرم نیز است؛ بنابراین نه ائتلاف 1+2، بلکه پیرامون هر ائتلافی شایعه و مسائلی مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها پیوستن آقای رضایی به ائتلاف است این در حالی است که تمامی این امور باید مبتنی بر یکسری اصولی همچون انصاف، عدالت و وحدت باشد.
* طبیعتا بر اساس تمامی این اصول، این‌که بخواهند در این ائتلاف‌ها گزینه‌ نهایی را به افراد دیگر عضو تحمیل کنند، با عدالت و منطق سازگار نیست.
* از طرف دیگر ابهاماتی درباره ائتلاف 1+2 وجود دارد،مثلا مشخص نیست که دو و یا یک این ائتلاف چه افرادی هستند یا این‌که ائتلاف یک به علاوه دو است یا دو به علاوه یک؟ موضوع دیگر بر سر این است که به سایر افراد عضو ائتلاف، به صورت اعضای اصلی نگاه می‌شود و یا فرعی؟
* احتمال حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات زیاد است ولی در حال حاضر نمی‌توان برای آن‌ها شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات تصور کرد چون وحدت و انسجام قوی بین اصلاح‌طلبان به دلیل تنوع نقطه نظرات و اختلاف نظرات وجود ندارد.
* می‌توان بین سه تا 10 کاندیدا را برای اصولگرایان برای معرفی به عرصه انتخابات پیش‌بینی کرد.
* در جلسه هیات حل اختلاف قوای سه‌گانه اشکالاتی که دولت و مجلس نسبت به کارکرد یکدیگر دارند به مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهند؛ ایشان نیز این موارد را به هیات حل اختلاف قوا ارجاع می‌دهند، هیاتی که مشاور رهبر معظم انقلاب است. تاکنون مواردی که در این جلسات مطرح شده درباره موارد تغییر اختیاراتی از وزارتخانه و یا برخی وزیران و همچنین عمل نشدن به مصوبات مجلس است.
* متاسفانه ضعف نظارتی مجلس ذاتی و به نحوی از کوتاهی‌ها سرچشمه می‌گیرد. ذاتی بدان معناست که مجلس برای کارهای نظارتی‌اش ضمانت اجرایی جز اموری همچون استیضاح ندارد، سوال و تذکر هم به همین منوال است، تحقیق و تفحص نیز در نهایت تبدیل به جزوه‌ای می‌شود که به تاریخ می‌پیوندد.
* در نهایت تنها ابزار نظارتی مجلس استیضاح است ولی مگر چقدر می‌شود وزرا را استیضاح کرد؟ در واقع با ساختار کنونی قانون، ضمانت اجرایی درباره نظارت مجلس وجود ندارد. این موارد نشان می‌دهد که اکنون در قوانین نظارتی برای مجلس ضعف‌های جدی داریم که باید اصلاحاتی انجام شود.
* به باور ما مرکزیت مردم‌سالاری باید در یک نقطه متمرکز شود. اگر قرار باشد در حکومت جمهوری اسلامی که مجلس در راس امور است مبدا تصمیمات باشد طبیعتا اگر این موضوع به دو قوه مختلف تعمیم پیدا کند اختلاف به وجود می‌آید.
* این‌که مجلسی، قانونی را به تصویب برساند و دولتی آن را اجرا نکند تنها مردم ضرر می‌کنند. طبیعتا این رویکرد یک آسیب به کشور وارد می‌کند که کارشناسان می‌توانند در مورد این موضوع ورود پیدا کرده و به راه‌حلی دست پیدا کنند.

*{درباره آخرین اخبار از پرونده قتل احمد رضایی پسر محسن رضایی} هنوز چیز جدیدی مشخص نشده است. تنها این موضوع به وضوح مشخص است که طبق بررسی‌های انجام شده تمامی علائم نشان دهنده قتل ایشان است. این‌که دلیل قتل چه بوده و یا چه افرادی قاتل بوده‌اند، تنها در حد گمانه‌زنی است. البته این مشخص است که نحوه عملیات بیشتر شبیه کارهای صهیونیست‌هاست. آن هم به این دلیل که ایشان پسر محسن رضایی بوده و همکاری خوبی با نظام در سال‌های اخیر داشته است. اکنون کارهای حقوقی پرونده قتل پسر محسن رضایی در جریان است و هنوز دلیل قتل مشخص نشده است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    13 1
    بیخیال بابا! تو هم گرفتی ملتو!
  • هموطن IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    12 1
    مگر حضور شما در بدنه نظام پست محسوب نمیشود و تمامی نزدیکان نزدیک مسئولین دارای پست هستند که خود مردم نیز ناظر آن هستند به هر حال مبارک باشد
  • رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    7 3
    نه جان داداش تو هم بیا تو کابین جاهست!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    7 1
    ای آقاااااااااا........ بگذریم......دیگه چه خبر خبر آن لاین؟