غلامحسین حسینی ، رئیس هیات مدیره پیشین سپاهان بعد از یکسال سکوت از دلایلی می گوید

غلامحسین حسینی ، رئیس پیشین هیات مدیره سپاهان در گفت و گویی با خبرآنلاین از روزهایی می گوید که تصمیم گرفت تا تغییراتی وسیع در تیم قهرمان ایجاد کند. روزهایی که باعث جدایی امیر قلعه نویی شد اما پایانش قهرمانی دیگر بود برای تیم اصفهانی.

آقای حسینی وضعیت لیگ برتر امسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

همانند دوره‌های گذشته، با افت و خیزهای زیاد که این افت و خیزها موجب جذابیت لیگ می شود.

 سپاهان را در لیگ امسال چگونه می بینید؟

سپاهان هم مستثنی از این افت و خیزها نیست همیشه این افت و خیزها قهرمانی سپاهان را جذابتر و دلچسب تر می کند.

شما سال قبل سپاهان را به کلی دگرگون کردید و این کار باعث جدایی خیلی از ستاره هایش شد.
 به خاطر حساسیت‌های مالی که روی سپاهان ایجاد شده بود و فشارهایی‌که وجود داشت ، مجبور بودیم شرایط را قانون گراتر کنیم بایستی هم اقتدار و عظمت سپاهان را حفظ می کردیم و هم رعایت خواسته‌های مراجع قانونی را، واقعاً کار سختی بود، فشار زیادی بود و کسی هم زیر بار آن نمی رفت کلاً در فوتبال همه علاقه دارند که در مواقع خوشی حضور داشته باشند، مسئولین معمولاً در بردها و قهرمانیها حضور پیدا می کنند، عکس می گیرند و لبخند می زنند ولی در شرایط سخت همه مخفی می شوند سال گذشته هم در سپاهان همین طور شده بود ما ماندیم و فشار ارگان‌های نظارتی از یک طرف و بستن تیم و بقیه فشارها از طرف دیگر، خدا را شکر با همه فشارها تیم خوبی بسته شد.

 اما شما شرایط مدیریتی تیم را تغییر دادید.

من یک نکته را باید بگویم، تغییر مدیر عامل باشگاه یک تصمیم جمعی بود، شاید من با آقای ساکت در برخی موارد اختلاف نظر و انتقاد داشتیم که طبیعی بود و هر موردی بود شفاف به ایشان می گفتم ولی تصمیم به تغییر ایشان مدعیان بسیار جدی تری داشت، مدعیانی از میان برخی مدیران که با دلایلی که بخشی از آن را بنده هم نمی دانستم اصرار به این تغییر داشتند، بیشترین وظیفه ای که من در آن زمان احساس می کردم، و بعهده بنده گذاشته شده بود، انتخاب جایگزین آقای ساکت بود، این مسئله برای مهم بسیار مهم تر بود چون احساس می کردم افرادی کاندیدای این موضوع شده اند که به صلاح سپاهان در آن شرایط نبود. 
با آقای رحیمی که از قبل آشنایی داشتید؟

نه آشنایی نداشتم، از طریق یکی از دوستانم با ایشان دو سه جلسه گذاشتیم و بعد از مذاکراتی که با ایشان داشتم، ایشان را به مدیر عامل فولاد مبارکه سپاهان و هیأت مدیره باشگاه معرفی کردم و این دوستان نیز پذیرفتند و تغییرات انجام شد. 
در حال حاضر فکر می کنید انتخاب خوبی انجام داده اید؟

بله همینطوره و امیدوارم ایشان بتواند کما فی السابق با جدیت بیشتر در خدمت سپاهان باشد.
 به نظر می رسید این تغییر فشارهای زیادی به شما وارد نمود؟ اینطور نیست؟

اتفاقی که در این تغییر افتاد این بود که همه کسانی که مدعی و مصمم تر به تغییر آقای ساکت بودند به یکباره اوضاع را خراب دیدند مجدداً مخفی شدند و سکوت کردند و همه ماجرا را متوجه بنده کردند دوستان مان بودند ولی کم لطفی کردند.

آقای قلعه نویی طی یکسال گذشته دو سه باری مروری به قطع ارتباط شان با سپاهان و مسائل حاشیه ای در این خصوص داشته اند او شما را دلیل این جدایی می داند.

آقای قلعه نویی مربی خوبی است که هم مربیگری را خوب می داند و هم روانشناسی صحبت کردن را. فقط یک مسئله کوچک درباره او وجود دارد.وقتی از جایی می رود ، آن تیم خیلی سخت می تواند روی پا بایستد . او که می رود ، شرایط طوری شکل می گیرد که تیمی که او را از دست داده با جدایی دیگر اعضای بدنه اش ضربه می خورد. در مورد سپاهان هم زمانی که جدا می شدند همین رفتار صورت پذیرفت . بعد هم مطرح شد که سپاهان به دسته یک سقوط خواهد کرد واقعاً چطور می شد تیمی با هواداران بزرگی مثل سپاهان و با بازیکنانی بزرگی که جذب شده بودند به دسته یک سقوط کند؟ چون ما از ایشان یاد گرفته بودیم که همیشه می گفتند 12 امتیاز هر تیم موقع بستن تیم کسب می شود و ما هم سعی کردیم در آن شرایط فشار روحی روانی که بر تیم حاکم بود بازیکنانی را جذب کنیم که عظمت سپاهان حفظ شود. البته در اوایل فصل بدلیل فشارهای وارده تیم، وضعیت خوبی نداشت ولی بتدریج با آرامتر شدن اوضاع تیم به رده‌های بالاتر صعود کرد، بنده هم برحسب وظیفه تا زمانی که تیم به صدر جدول رسید تیم را همراهی کردم و سپس استعفا دادم. به هر حال تیم نتیجه گرفت و برخی از جداشدگان از تیم از دست ما ناراحت شدند و در  مصاحبه‌ها مستقیم یا غیرمستقیم از ما گلایه کردند.
 چرا استعفا دادید، آن هم در آن شرایط زمانی که تیم به صدر جدول رسیده بود؟

برایم اثبات این موضوع مهم بود که با آن شرایط و رعایت بیشتر قانون هم می شود به قهرمانی رسید شاید بدلیل مه آلود بودن فضای آن موقع، من نتوانستم حرفهایم را خوب به مخاطبان انتقال بدهم ولی واقعیت این است که ما با افراد مشکل نداشتیم، حذف هیچکس هم در برنامه ما نبود ما با روش‌ها کار داشتیم ما در آن سال محدودیت مالی پیدا کرده بودیم، ارگان‌های نظارتی هم فشار می آوردند و اگر روند ما به همان صورت ادامه پیدا می کرد امکان دوام سپاهان در دراز مدت میسر نبود به خاطر اینکه سیر افزایشی هزینه‌های تیم در دراز مدت برای تیم مشکل‌ساز می‌شد و تأمین آن هم بدلایلی که عرض کردم سخت می‌شد. خدا را شاهد می‌گیرم که هر قدمی که برداشتیم برای افتخار و اعتلای بیشتر سپاهان بود در همان فضای مه آلود سال گذشته بود که در کنار همه فشارها تیم مناسبی بسته شد.
فضای کلی حاکم بر فوتبال ما را چگونه می بینید؟

مثبت و منفی زیاد دارد، برخی موارد خوب و مثبت است و برخی موارد منفی، کلاً بایستی در فوتبال کشور ما شفاف سازی بیشتر شود شفاف سازی به نفع همه است اگر شفافیت باشد بازیکن درجه یک ما بایستی با افتخار قراردادش را دو برابر بازیکن درجه سه منعقد کند و با افتخار بازی کند، عدم شفافیت باعث رونق دروغ در بخشی از فوتبال، دوری از حرفه‌ای شدن و کم شدن تدریجی رتبه فوتبال کشورمان در عرصه های بین المللی می شود.  مثلاً اقدامات جوانمردانه ای که برخی بازیکنان انجام می دهند و بدلیل وسعت رسانه ای فوتبال، جوانان کشور مشاهده و الگو می گیرند.

در مورد اتفاقات منفی هم مثال  نمی‌زنم و فقط می‌گویم که رسانه‌ها در بزرگ کردن چهره‌ها بخصوص در عالم فوتبال مراقبت نمایند بعضی مواقع اختلافات مالی بین مجموعه‌ها در قالب تخریب بیان می‌گردد و برعکس.
 امسال ترکیب تیم و نتیجه پایان فصل را برای سپاهان چطور می بینید؟

امسال هم تلاش خوبی صورت پذیرفت برای بستن تیم قدرتمند، خدا را شکر فشار بیرونی و محدودیت‌ها هم کمتر بود و دوستان همت کردند تیم خوبی را بستند شاید در یکی دو پست در برخی زمانها نقطه ضعف‌هایی بوده ولی بتدریج حل شده و سپاهان در مسیر قهرمانی است انشاءا... هواداران پر شور و غیور سپاهان با صبوری و حوصله و با تمام وجود تیم را تشویق کنند و بازیکنان و کادر فنی هم مثل گذشته غیرتمندانه نقش آفرینی کنند تا به یاری خداوند مجدداً شاهد قهرمانی باشیم. جا دارد از مدیر عامل، هیأت مدیره باشگاه و مدیر عامل فولاد مبارکه که همگی این عزیزان با حمایت‌های به موقع مادی و معنوی نقش بسزایی در قهرمانی‌های سپاهان داشته اند بعنوان یک هوادار سپاهان، تشکر و قدردانی کنم.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    36 17
    اون تیم اگه دست قلعه نوعی مونده بود قهرمان آسیا می شد ایران که سهل بود براش ولی شما با لج بازی تیم رو به فنا دادی
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
      11 22
      ما تیم سپاهان را همراه با فوتبال پاک دوست داریم ....نه با قهرمانی در آسیا با سپاهانی که محل باند بازی بازیکنان شده بود
  • كيان IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    2 2
    تيم سپاهان هيچگاه متكى به شخص نبوده و قهرمانى هاى مكرر با مربيان و بازيكنان متفاوت نشان دهنده ساختار باثبات باشگاه است. اميدواذم به حقش در آسيا هم برسه.