پیکر چاوز مومیایی و برای 7 روز جهت بازدید عموم در تابوتی شیشه‌ای قرار می‌گیرد.

صدها هزار ونزوئلایی به همراه مقامات چند کشور امروز در مراسم خاکسپاری هوگو چاوز شرکت می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، نیکلاس مادورو امروز در ساعت 7 بعداظهر به وقت کاراکاس طبق قانون اساسی ونزوئلا به عنوان جانشین چاوز سوگند یاد می‌کند. وی 30 روز مهلت دارد تا انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند. مادوروی 50 ساله معاون هوگو چاوز بوده است.
چه کسانی در مراسم خاکسپاری شرکت می‌کنند
مهمترین چهره‌های سیاسی شرکت‌کننده در مراسم خاکسپاری چاوز عبارتند از: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کشورمان، رائول کاسترو به همراه سایر رهبران کشورهای آمریکای لاتین اعم از دیلما روسف رئیس‌جمهور برزیل و لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین برزیل، رافائل کوره‌آ رئیس‌جمهور اکوادور و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس.
آمریکا به دلیل اخراج دو مقام آمریکایی از ونزوئلا در این مراسم نماینده‌ای ندارد. اروپا نیز هیئتی رده دومی برای شرکت در مراسم اعزام کرده است.
گفته می‌شود پیکر هوگو چاوز همانند بسیاری از قهرمانان و مبارزان قرن بیستم جهان همچون لنین و مائو مومیایی خواهد شد و به مدت 7 روز در تابوتی شیشه‌ای در معرض دید خواهد بود. مادورو در این باره گفته است: می‌خواهیم هر کسی که می‌خواهد چاوز را ببیند. پیکر چاوز در پایان مراسم به جایگاه ابدی‌اش یعنی به "موزۀ انقلابی" در غرب کاراکاس منتقل خواهد شد.


جانشین چاوز روز گذشته اعلام کرده بود که به زودی کمیته‌ای را برای بررسی علت مرگ چاوز تشکیل خواهد داد. مادورو معتقد است که سرطان چاوز نتیجۀ یک حمله علیه وی بوده و با مقایسۀ مرگ یاسر عرفات با چاوز از احتمال دست داشتن عواملی چون امپریالسم آمریکا سخن به میان آورده بود.
5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    8 1
    قابل توجه دوستانی که داعی دینداری شهید چاوز!!! بودند! فقط اگه به ما هم بگن تو کدوم یک از ادیان الهی این گزینه مومیایی شدن وجود داره ممنون میشیم!