مدیرمسئول روزنامه اعتماد گفت: دو جریان افراطی در منتها الیه اصلاح طلبان و اصولگرایان نمی گذارند گفت و گو شکل بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، الیاس حضرتی که صبح امروز در مناظره آنلاین با کاظم انبارلویی درباره رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی و خط اعتدال سخن می گفت با اشاره به مواضع اخیر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آقای عسگراولادی به اندازه سن من سابقه مبارزاتی دارد. اما دیدید داشتند مسلمان بودن آقای عسگراولادی را زیر سئوال می بردند.
وی با اشاره به جریان افراطی اصلاح طلب نیز گفت: جریانی هم داشت از آقای خاتمی می گذشت. در حالی که آقای خاتمی در دوره ریاست جمهوری اش یک نقطه ضعف کوچک در مسائل مالی، اخلاقی و حفظ شان رهبری نداشت.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد با اشاره به شعار علیه سید حسن خمینی گفت: تعدادی در مملکت مخالف سید حسن هستند، این مخالفین می توانند 364 روز بروند علیه سید حسن در حرم امام یا جماران شعار بدهند اما اینکه در میتینگ انقلاب اسلامی در 14 خرداد علیه او به طور هماهنگ شعار می دهند تقصیر کیست؟ اینکه در 22 بهمن به سمت آقای لاریجانی مهر پرت می کنند تقصیر کیست؟ چیزهایی پشت مساله است.
حضرتی با تاکید بر اینکه تئوری امام خمینی را که رهبری ادامه می دهند طرحی بی نظیر است اظهارداشت: بخش معتقد به خط امام در میان اصولگرایان و اصلاح طلب ها باید با افرادی که حاکمیت اسلامی را نمی پذیرند و ولایتی های بی ولایت مرزبندی کنند.

اصلاح طلبان می خواهند 30 میلیون رای بیاورند
وی با بیان اینکه اصلاح طلبان می خواهند در انتخابات شرکت کنند گفت: اصلاح طلبان می گویند ما می خواهیم در انتخابات شرکت کنیم و 30 میلیون رای بیاوریم. اینکه بگوییم شرکت بکنید ولی عکس خاتمی را در رسانه ها نزنید، شرکت بکنید اما بگویند نامزد شما «این آقا» باشد مشکلی را حل می کند.

نشست روحانیون اصلاح طلب و اصولگرا برگزار شود
حضرتی راه حل گفت و گو و تعامل اصلاح طلبان و اصولگرایان را برگزار کردن نشست های صمیمانه دانست و گفت: خیلی خوب است که آقای مهدوی کنی جلسه ای را تشکیل دهد و به سالهای 57 – 58 برگردند؛ آقایان روحانیون دور هم جمع شوند و ناهار بخورند. هفته بعد با آقای هاشمی رفسنجانی ناهار بخوردند. این باعث می شود مردم خیالشان راحت شود که مشکلی وجود ندارد و این آقایان به دنبال حل کردن مشکلات هستند.

خاتمی و ناطق نتواستند جلسه بگذارند
مدیرمسئول روزنامه اعتماد ضمن برشمردن سختی های و موانعی که در مسیر تعامل چهره ها و احزاب وجود دارد گفت: فضا جوری شده بود که دوتا بزگوار مثل آقای خاتمی و ناطق نوری می خواستند با همدیگر بنشینند اما می ترسیدند رسانه ای شود و بعد خبرش را تکذیب کردند.
کاظم انبارلویی نیز در این مناظره آنلاین با اشاره به سخنان مدیرمسئول اعتماد گفت: آقای حضرتی می گوید به گذشته ها صلولت بفرستیم اما نمی گذارد. آقای حضرتی از سال 88 رابطه تان با رهبری قطع شده بود و چند هفته پیش رابطه را برقرار کردید آن هم سطح میانی اطلاح طلبان این کار را کردند. می شود بفرمایید آقای خاتمی از سال 88 تا الان کجاست؟
رئیس دفتر سیاسی حزب موتلفه با اشاره به جلسه ای که رهبر انقلاب بعد از 18 تیر 78 تشکیل دادند و گروههای مختلف را دعوت کردند گفت: از این جلساتی که می گویید آقای ناطق تشکیل دهند قبلا تشکیل شده است و خود رهبر انقلاب هم این جلسات را تشکیل دادند. رهبری از جریانهای سیاسی دعوت کردند ولی شما رضایت ندادید.

هاشمی و احمدی نژاد دیگر رجل سیاسی نیستند
انبارلویی با اشاره به مواضع برخی چهره های سیاسی گفت: الان آقای هاشمی مصداق رجل سیاسی نیست چون هم سن ایشان اقتضا نمی کند و نامه اش در سال 88 هم وجود دارد. حتی الان در رجل سیاسی بودن آقای احمدی نژاد هم محل تردید است.
وی خطاب به حضرتی گفت: شما یک فعل در جهت تایید نظام انجام دهید نظام 10 قدم به سمت شما می آید. وقتی رسانه های ضدانقلاب می گویند اصلاح طلبان سربازان ما در تهران هستند چرا تکذیب نکردید؟ وقتی نمی گویید فضا را آلوده می کنید و فضا را به دست جریان افراطی می دهید.
رئیس دفتر سیاسی حزب موتلفه افزود: آقای حضرتی! اگر یک نعره حیدری در دفاع از ولایت فقیه بزنید مثل نعره هایی که در زمان امام خمینی می زدید امریکایی ها به شما نزدیک می شوند؟!
وی افزود: از طرف رهبری گفت و گو تعطیل نبوده است؛ شما نرفتید. اگر می توانید تکلیف تان را با آن ور آبی ها مشخص کنید باز هم فرصت هست. 

/2727
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود سینائیان FR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    126 1
    من طرفدار آقای هاشمی نیستم اما اگر در ایران او رجل یا سیاسی نباشد چه کسی هست؟ همین استدلال را از همین حالا برای آقای مشایی هم به کار می برند. که نادرست و مضحک است. عبارتی مبهم که امکان و نحوه اطلاق آن به این شکل فقط و فقط من عندی، هماهنگ با تمایلات سیاسی گروهی و به توعی استبدادی است. برای تفسیر عبارات قانون اساسی باید به آنچه قانون تصریح دارد رجوع کرد وگرنه هم رجل و هم سیاسی از دیرباز یعنی مرد سیاسی که چه در فلسفه های سیاسی یونانی و چه ایرانی غالب مردم را شامل می شود و ابدا استبدادی و من عندی نیست.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    145 2
    اقای انبارلویی برچه اساسی میگویند هاشمی رجل سیاسی نیست درحالیکه حضرت استاد عسکراولادی فرمودند هاشمی مجتهد سیاسی است نامه سال 88 ایشان نیزنشان داد ایشان برحق انچه اقای انبارلویی دراینه نمیدید هاشمی درخشت خام میدید شاهد مثال سخن استادشان عسکراولادی است که گفت مستند فرجام نامبارک شبکه 1 شب 14 اسفند ترجمان الان ماست‏(اقای‏ ‏ انبارلویی فتدبروا ان کنتم تعقلون
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    56 1
    اقای انبارلویی برچه اساسی میگویند هاشمی رجل سیاسی نیست درحالیکه حضرت استاد عسکراولادی فرمودند هاشمی مجتهد سیاسی است نامه سال 88 ایشان نیزنشان داد ایشان برحق انچه اقای انبارلویی دراینه نمیدید هاشمی درخشت خام میدید شاهد مثال سخن استادشان عسکراولادی است که گفت مستند فرجام نامبارک شبکه 1 شب 14 اسفند ترجمان الان ماست‏(اقای‏ ‏ انبارلویی فتدبروا ان کنتم تعقلون
  • توسی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    29 4
    جالب بود
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    156 2
    اتفاقا نامه 88 هاشمي دليل بر سياستمدار بودن اوست چون پيش از همه جريان انحرافي را شناخت و در مورد آن هشدار داد. اگر هاشمي رجل سياسي نيست پس چه کسي رجل سياسي است؟!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    8 162
    خداييش انبارلويي اين جملات آخر رو راست گفته .. اصلاح طلبها تكليفشون با خودشون هم معلوم نيست. اينكه منتقد دولت هستن جاي تقدير داره ولي اينكه تابع محض ولايت فقيه و رهبري باشن و تكليفشون رو با ضدانقلاب و افراطي ها و تندروهاشون مشخص كنن واقعا جاي تامل داره. اصولگراها لااقل ثابت كردن كه با كسي شوخي ندارن . نه احمدي نژاد و نه موسوي و كروبي . و اين از افتخاراتشون هست... ولي اصلاح طلبها چي؟ از اينجا مونده از اونجا رونده ...
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    136 1
    هاشمی اگه رجل سیاسی نیست لابد من هستم ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    148 0
    الان ایشون رجل سنج دارند!
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    61 3
    این اقا فقط رجل سنج نبودند که خوشبختانه شدند واقعا این که گفتند آقای هاشمی رجل سیاسی نیستند به نظرم باید به عنوان جمله طنز پایان سال 91 انتخاب بشه
  • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    77 1
    یعنی الان معیار عدم وابستگی به آمریکا " نعره زدن " هست؟! بنازم به این طرز فکر!!
  • محسنی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    66 2
    احتمالا فقط مشاییی توسط ایشان رجل سیاسی هست
  • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    29 0
    خیلی جالبه هاشمی رجل سیاسی نیست.... یعنی وقتی خودش این تشخیص عظیم وعجیب را میدهد منظورش اینه که فقط خودم ابررجل سیاسی ایرانم