۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

ایسنا نوشت:

یک جوان بیکار تونسی صبح امروز (سه شنبه) در خیابانی شلوغ در مرکز پایتخت تونس خود را به آتش کشید. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند: این جوان تونسی در خیابان "الحبیب بورقیبة" در مرکز پایتخت تونس خود را به آتش کشید و پیش از اینکه خود را آتش بزند، با صدای بلند فریاد می‌کشید: این جوانی است که سیگار می‌فرشد، این کاری است که بیکاری با وی کرد.

بنا بر این گزارش، جوان تونسی پس از این کار مواد آتش‌زا را بر روی بدنش ریخت و خود را در مقابل مقر تئاتر شهر به آتش کشید و مردم برای خاموش کردن شعله‌های آتش که از بدن این جوان بلند می‌شد با دست‌پاچگی به سمت وی شتافتند.

شاهدان عینی گفتند پس از خاموش شدن آتش آمبولانس جوان را که هنوز هوشیاری خود را از دست نداده بود، به بیمارستانی در جنوب پایتخت منتقل کرد.

یک منبع در بیمارستان نیز اعلام کرد که سوختگی‌های بر جای مانده بر بدن این جوان "شدید" و اوضاع جسمانی وی نابسامان است.

زمانی که محمد البوعزیزی، فروشنده دوره گرد تونسی در در اعتراض به مصادره گاری میوه و سبزیجاتش در 17 دسامبر 2011 در "سیدی بوزید" خود را آتش زد، جرقه انقلاب تونس نیز زده شد که در نهایت به سرنگونی نظام پیشین این کشور انجامید و بوعزیزی به آغازگر انقلاب‌های بهار عربی ملقب شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =