۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶

مهر نوشت:

در حالی که منابع عراقی سربازان کویتی را به تیراندازی به سوی ساکنان مرزی عراقی در مرزهای دو کشور متهم می کنند، کویتی ها داستان را به گونه ای دیگر روایت می کنند.

شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: گزارشهای رسانه ای از تیراندازی در مرزهای کویت و عراق و و تبادل اتهام میان طرفین حکایت دارد. این رسانه افزود: در حالی که منابع محلی در ناحیه ام قصر در البصره از تیراندازی گارد مرزی کویت به سوی معترضان به اقدامات کویت در ترسیم مرزها و زخمی شدن یک عراقی بر اثر این تیراندازی خبر داده اند، اما منابع کویتی داستان را به گونه ای دیگر روایت می کنند.

منابع کویتی بر این باورند که عراقی ها به سوی اعضای تیم ترسیم مرزی شلیک کرده اند. آنها همچنین از پرتاب سنگ از سوی عراقیها به اعضای تیم ترسیم مرزی خبر داده اند. از سوی دیگر خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت اظهار داشت : کویت یادداشت اعتراض آمیزی به سازمان ملل و دولت عراق ارائه کرده که در آن، مراتب ناخرسندی خود را از اقدام تعدادی از عراقی های ساکن مناطق مرزی اعلام کرده است.

وی افزود: این اقدام متناسب با روح برادری میان کویت و عراق نیست. شایان ذکر است که دو کشور درباره ترسیم دقیق خط مرزی مشترک پس از جنگ اول خلیج فارس توافق کرده اند و عراق با ترسیم خطوط مرزی سازمان ملل بر اساس سال 1994 موافقت کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =