مهر نوشت:

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طی سخنانی سالروز رحلت یادگار امام مرحوم حجت الاسلام احمد خمینی را به ملت ایران و بیت محترم حضرت امام (ره) تسلیت گفت.
وی تصریح کرد: ایشان در طول مبارزات ملت ایران در انقلاب اسلامی همیشه همراه و پشتیبان امام و امت بودند و هرگز مجاهدات ایشان فراموش نمی شود.
رئیس مجلس به سالروز رحلت آیت الله کاشانی اشاره کرد و گفت: این مرد بزرگ یکی از استوانه های مبارزات ملت ایران بود و نقش بسزایی در ملی شدن صنعت نفت داشت و مدتها مسئولیت مجلس را بر عهده گرفت.
لاریجانی گفت: نهضتی که پایگاه استعمار پیر را در ایران برچید و پایه استقرار مردم سالاری در ایران شد. گرچه در نتیجه دسیسه آمریکا و انگلیس از یک طرف و اختلاف و اشتباه محاسباتی و غرور برخی از ملیون و جدا کردن راه خود از روحانیت با کودتای 28 مرداد دیکتاتوری پهلوی صغیر را باعث گردید. اما حرکتی که مرحوم آیت الله کاشانی در ایران پیگیر بود حرکتی اصیل، اسلامی و مردمی بود.
وی یاد آیت الله کاشانی را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: آیت الله کاشانی همیشه افتخاری برای مجلس ایران خواهند بود. از خداوند متعال علو درجات برای آن دو عزیز ملت ایران طلب می کنیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =