ایسنا نوشت:

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش مرگبار آوار بخشی از یک زمین در حال گودبرداری خبر داد.

سید جلال ملکی با بیان اینکه این حادثه در ساعت 9:45 روز پنجشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد، گفت: پس از دریافت خبر وقوع این حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه 3 و گروه نجات 9 از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در خیابان امین‌حضور، خیابان آبشار اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه که یک زمین حدود 600 مترمربعی بود و حدود 10 متر نیز عملیات گودبرداری در آن صورت گرفته بود، متوجه شدند که پنج کارگر افغان در زیر آوار دیواره شرقی این محل محبوس شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در عملیات اولیه، سه کارگر را که نیمی از بدن آنان در زیر آوار مانده بود را خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند، گفت: پس از آن آتش‌نشانان با ایمن‌سازی محل، عملیات خود برای یافتن محل محبوس شدن دو کارگر دیگر را آغاز کردند.

وی با اشاره به احتمال ریزش مجدد دیواره محل گودبرداری، اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از مدتی کارگر چهارم را که مردی حدوددا 35 ساله بود، زنده از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی افزود: پس از مدتی عوامل آتش‌نشانی کارگر پنجم را نیز که مردی حدودا 30 ساله بود، از زیر آوار خارج کرده و به اورژانس تحویل داده‌اند که تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را تایید کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام بخش‌های محل گودبرداری شده به جز محلی که ریزش کرده بود، دارای شمع‌بندی بود، به ایسنا گفت: تنها قسمتی که اصول ایمنی در آن رعایت نشده بود، دیواره شرقی این زمین است که متاسفانه چنین حادثه مرگباری نیز در آن رقم خورد. بنابراین لازم است تمامی مالکان و پیمانکاران نسبت به ایمن‌سازی و رعایت اصول ایمنی در زمین‌های در حال گودبرداری دقت و اهتمام کافی داشته باشند.

به گفته وی، در روزهای گذشته نیز کارشناسان آتش‌نشانی و عوامل آتش‌نشانی در بازرسی از این محل، توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی لازم را به طور مکتوب به مالک و پیمانکار این ساختمان ارائه داده بودند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان در ساعت 12:15 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =