فرهنگسرای رضوان در بهشت زهرا (س) با همکاری آژانس تصویر نت و حمایت امور ایثارگران شهرداری تهران یک مسابقه عکاسی سراسری با عنوان «قاب‌های بهشتی» برپا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، هر پنجشنبه و جمعه، گلزار شهدا در سرتاسر ایران شاهد حضور مردم بر تربت پاک جانباختگانی است که برای حفظ دین و میهن از دنیا گذشتند به ابدیت پیوستند.

این حضور و تجدید بیعت در هفته پایانی سال، رنگ و بوی نوروزی می‌یابد و نگاه مادران، پدران، همسران، فرزندان و یاران شهیدان را بهاری می‌سازد.

گرد پیری بر سر و صورتشان نمی‌نشیند، نگاه‌شان یک آن خاموش نمی‌شود و چهره محجوب و مهربانشان هیچ گاه رنگ دنیای خاکی به خود نمی‌گیرد؛ چرا که آنان در قاب‌های بهشتی جای گرفته‌اند.

امسال برای ثبت این لحظات آسمانی، فرهنگسرای رضوان در بهشت زهرا (س) با همکاری آژانس تصویر نت و حمایت امور ایثارگران شهرداری تهران، یک مسابقه عکاسی سراسری با عنوان «قاب‌های بهشتی» را برپا کرده است.


محمود ظهیرالدینی، دبیر جشنواره عکس «قاب‌های بهشتی» با اشاره به ضرورت ثبت لحظات دیدار و تجدید خاطره مردم با شهدا، گفت: «ناب‌ترین احساسات انسانی را می‌توان عصر هر پنج شنبه و جمعه در گلزار شهدا دید و با دوربین عکاسی ثبت کرد. این رویدادی است که آخر هر سال به اوج می‌رسد و جلوه‌هایی تابناک از شور و شعور را به نمایش می‌گذارد. از این رو از همه علاقمندان دعوت می‌کنیم تا به ثبت نگاه عاشقانه شهیدان در «قاب‌های بهشتی» بپردازند.»

 


او درباره اهداف برگزاری این جشنواره عکاسی توضیح داد: «پاسداشت یاد شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تلاش در راه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش محتوای دیجیتالی یادمان شهدا در فضای مجازی از جمله دستاوردهای مسابقه «قاب‌های بهشتی» است.»


ظهیرالدینی از علاقه‌مندان خواست تا عکس‌های خود را با موضوع‌های غبار روبی مزار شهدا، حضور خانواده‌ها و دوستان و یاران درکنار تربت شهیدان، گرامیداشت شهدای گمنام و آثار، وصیتنامه‌ها و پیام‌های شهیدان در فضای گلزارهای شهدا تهیه و ارسال کنند.


این عکاس با سابقه با بیان اینکه شرکت در جشنواره «قاب‌های بهشتی» برای همگان آزاد است، افزود: «این مسابقه در دو گروه عکاسی حرفه‌ای و عکاسی شهروندی برگزار می‌شود که به آثار برگزیده در بخش‌های مختلف جوایز نقدی از 15 میلیون ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال تعلق می‌گیرد.»


علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه عکاسی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به (اینجا) مراجعه کنند.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =