فارس نوشت:

محمدرضا باهنر در جمع اقشار مختلف در خانه شهر کرمان اظهار داشت: شاخص‌های اقتصادی کلان کشور در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. سطح عمومی قیمت‌ها، نرخ اقتصادی و رشد بیکاری از نظر اقتصادی نامناسب‌ترین حالت رکود تورمی است که در سال 91 دچار شدیم و علامت‌های آن در اواخر سال گذشته مشاهده و موجب تکان‌های شدید قیمت و رخ دادن اتفاقاتی نظیر تحریم شد.
تحریم‌های داخلی سنگین‌تر است/ نقدینگی در 7 سال 7 برابر شد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: زمانی 50 درصد مشکلات اقتصادی را تحریم‌ها و مابقی را متوجه بی‌انضباطی‌، بی‌برنامگی و سیاست‌های اجرایی دولت می‌دانستیم و اکنون می‌گوییم که واقعیت قضیه این نیست و تحریم‌ها تا این حد در بروز مشکلات اقتصادی اثرگذار نبوده، بلکه فشار تحریم‌های داخلی سنگین‌تر است.
باهنر سهم نقدینگی کشور در سال 84 را 65 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال 92 را درحالی آغاز ‌می‌کنیم که این رقم به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است. از زمانی که کشور را به دولت نهم تحویل دادیم ظرف هفت سال هفت برابر تورم افزایش یافته است درحالی که رشد نقدینگی باید برابر با رشد اقتصادی باشد.
بدهکاری 40 هزار میلیاردی بانک مسکن بابت مسکن مهر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به چاره‌اندیشی دولت در بحث اشتغالزایی برای راه‌اندازی بنگاه‌های زود بازده اقتصادی اشاره کرد و گفت: عده کثیری که قبلا بیکار بودند، اکنون بیکار بدهکار شدند، کاری به‌وجود نیامده و پول هم تمام شده است.
این نماینده مجلس ابراز داشت: خدمات ارزنده دولت برای ایجاد مسکن‌ مهر را نباید نفی کرد در کنار آن بدهکاری 40 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن به بانک مرکزی پیش آمده است که با ضریب 4.7 فزاینده نقدینگی مسکن‌های مهر ایجاد شده است..
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی است، گفت: علاوه بر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، احمدی‌نژاد نیز کاندیدهای خود را در نظر دارد با اینکه گاهی می‌گوید دخالت ندارم و پیگیر نیستم، اما دم خروس بیرون می‌زند و نمی‌شود کاری کرد.
پیام تسلیت چاوز افراطی بود
وی با اشاره به اینکه چاوز رهبر انقلابی و خوبی برای کشورش بود، اذعان داشت: افراط ها در پیام تسلیت دادن موجب شد تا سیل عظیمی از جک‌ و پیامک‌ها به سمت وی روانه شود . نمی‌خواهم وارد مباحث لاهوتی شوم، اما چاوز جز مستضعفینی است که در معرض مسلمان شدن قرار نگرفت و امیدواریم که بخشیده شود.
باهنر خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها برای بازنده شدن اصولگرایان و پیروزی رقبا به جا است که باید مدیریت شود، بعد از اتمام مجلس ششم برای کاندیدا شدن به کرمان آمدم و خبرنگار خارجی به من گفت که قرار است در دوره بعد رئیس مجلس شوید، نظرت چیست؟ گفتم در پی تلاش برای نماینده شدن هستم، بعد از آن انگشت اشاره رسانه‌ها و محافل سیاسی به سمت من و حدادعادل و توکلی آمد و مقام معظم رهبری نگران دعوای اصولگرایان بر سر ریاست بودند.
وی افزود: اگر از حدادعادل هم سئوال کنید در ظاهر قضیه بدون دستکاری آرای مجلس هفتم من دارای نزدیک 180 رای برای ریاست می‌شدم در جمع‌بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم تا حدادعادل رئیس شود برخلاف لابی‌های سیاسی اتفاق افتاد و حدود یک ماه جلسه‌هایی با تک تک نمایندگان گذاشتم تا به حدادعادل رای دهند و اکنون پشیمان نیستم.
دنبال کاندیدا شدن نبودم
این نماینده مجلس با بیان اینکه دنبال کاندید شدن نبودم، اظهار داشت: با استدلال‌هایی که جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه اسلامی مهندسین، حزب مؤتلفه، جامعه نمایندگان ادواری و غیره داشتند به این نتیجه رسیدند که کاندید شودم ، زیرا با گذراندن 25 سال عمر در مجلس درگیر تصویب حداقل 20 برنامه بودجه، چهار برنامه توسعه و تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله بودم.
شکست اصلاح‌طلبان و انحرافی‌ها
وی افزود: گاهی با یک مناظره و یا مصاحبه‌ای فردی میلیون میلیون رای کسب کرده و یا از دست می‌دهد و تا بعد از اعلام صلاحیت‌ها و دوران تبلیغات نمی‌توان رئیس‌جمهور را حدس زد تا آخر قضیه ایستاده‌ام و ادامه حضور من موجب شکست اصلاح‌طلبان و انحرافی‌ها می شود و اگر ماندن من به شکست اصولگرایان منجر شود، عقب می‌کشم.
باهنر با بیان اینکه در نظرسنجی‌ها رای طرفداران دولت رو به کاهش است، گفت: آرای مثبت را نباید ملاک ارزیابی‌ها قرار داد در جبهه پایداری اختلاف نظرهایی است که طرفدار 100 درصد به دولت وجود ندارد، اما احتمال گرایش به سمت دولت و یا اصولگرایان می‌رود.
وی همچنین در جمع خبرنگاران در مورد مذاکره با امریکا خاطرنشان کرد: تکلیف برخورد با امریکا روشن است و نباید زیر دستکش حریر پنجه بوکس داشته باشد از دیپلمات‌های رسمی باید علت تحریم دارو و مواد غذایی را جویا شد در حالی‌که این نوع از تحریمات در جنگ هم وجود ندارد و آنها می‌دانند به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و تمام این برنامه‌ها بهانه است.
نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با به کارگیری افراد در کابینه خود تصریح کرد: در چیدمان کابینه فتنه‌گران به‌دلیل وارد کردن هزینه سنگین به نظام هیچ جایی ندارد و اگر توبه هم کنند به‌عنوان یک شهروند اجازه زندگی دارند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    11 1
    آقای باهنر خیلی تند حرف میزنید من طرفدار اصلاح طلبان نبوده ام اما ......
  • خوش بین IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    7 0
    آقای باهنر ببخشید ها این جریان انحرافی رو چند سال قبل شما طرفدار بودیدالان چی شده از خود دور میکنید شما باید به ملت جواب بدید نمیتونید از خودتون دور کنید اگر این دولت پرونده سفیدی داشت ایاباز هم انحرافی بود و از خود ترد میکردید.
  • منتظر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    2 0
    من شما را نمیشناسم ولی هر دم از این باغ بری میرسد تازه تری از تازه تری میرسد حالا شما هم بیا ببینیم شما چه میکنید اب از سر گذشت چه یک وجب چه چند وجب ......ما منتظر مهدی( ص)هستیم و به او رای میدهیم موفق باشید هرچند من لیاقت ایشان را ندارم