مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای مستقل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای دکتر بهروز مینایی، درنخستین گردهمایی بازی‌سازان مستقل مرکز رشد بازی سازی با بیان اینکه  بودجه این بنیاد 90 درصد در سال 91 کاهش یافته است، گفت: تاوقتی که بودجه ما به صفر نرسیده ناامید نیستیم و در حد توان بازی‌های با کیفیت تولید می‌کنیم. وی ادامه داد: فعالیت های 12 تیم بازی ساز در مرکز رشد، نمونه ای از عملکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال جاری است .مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، تولید 12بازی رایانه ای مستقل در مرکز رشد را قابل تحصین دانست و توضیح داد: این بنیاد در نظر دارد جشنواره ی بازی های رایانه ای مستقل را برگزار کند. مینایی به فعالیت دانشجویان و دانش آموزان در  تولید بازی های کوچک (کژوال ) اشاره کرد و گفت : بسیاری از علاقه مندان در سطح دبیرستانی و دانشگاهی اقدام به تولید بازی رایانه ای با هزینه های خود می کردند و عده ای با صرف هزینه های پایین این بازی ها را خریداری و به نام خود در بازار توزیع می کردند . وی ادامه داد: از دوسال قبل برای جلوگیری از مشکلات یاد شده تصمیم گرفته شد تا مکانی را برای تولید بازی های مستقل ایجاد کنیم .  مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، با بیان اینکه  آموزش صحیح از صفر تا صد بازی های رایانه ای برای تولید گیم  لازم وضروری است ،توضیح داد:انستیتو ملی بازی سازی فرصت دیده شدن تولید کنندگان بازی های رایانه ای را فراهم می کند به طوری که شرکت های بزرگ بازی سازی در این مرکز با کار آموزانی که اقدام به تولید بازی کوچک کرده اند آشنا می شوند. مینایی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی صنعت گیم در نظر دارد برای حمایت ازحقوق مادی  تولید کنندگان در زمینه نشر بازی و کپی رایت فعالیت کند.

 

12 تیم بازی‌ساز مستقل در مرکز رشد فعالیت می‌کنند

مدیر بخش طراحی بازی رایانه‌ای انستیتو ملی بازی‌سازی گفت: 12 تیم بازی ساز مستقل در مرکز رشد فعالیت می‌کنند.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، متین ایزدی در نخستین گردهمایی بازی سازان مستقل مرکز رشد بازی سازی،گفت: در حال حاضر 12 تیم بطور جدی در مرکز رشد فعالیت می کنند. وی به فعالیت های مرکز رشد در زمینه تولید بازی های کوچک (کژوال )اشاره کرد و افزود: این مرکز در یک رویداد چهار روزه 3 بازی و در ماه مبارک رمضان 13 بازی تولید کرد.

 

فراخوان سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، اواسط فروردین‌ماه منتشر می‌شود

فراخوان ضوابط و مقررات جشنواره سوم بازی‌های رایانه‌ای تهران، اواسط فروردین ماه منتشر می‌شود. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این هم اندیشی با حضور مسوولان بنیاد و تعدادی از داوران و برگزیدگان دو دوره گذشته جشنواره  بازی های رایانه ای تهران برگزار شد. بر این اساس، در این جلسه مدعوین پیشنهادات و راهکارهای  خود به منظور برگزاری بهتر جشنواره سوم را ارایه کردند. بر اساس اعلام دبیر جشنواره سوم بازی های رایانه ای تهران، فراخوان و ضوابط و مقررات این رویداد اواسط فروردین ماه 92 منتشر می شود.

 

امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات

تفاهم نامه همکاری بین  بنیاد ملی بازی های رایانه ای و پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات  منعقد شد. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این تفاهم نامه  با هدف توسعه همکاری علمی و پژوهشی و بهره مندی از امکانات و توانمندی های این بنیاد و پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات امضا شد. محورهای همکاری، شیوه اجرایی، مدت تفاهم نامه، نحوه هماهنگی و ارتقای همکار ی را می توان از مواد تفاهم نامه نام برد.

 

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =