معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می گوید 78 درصد تهرانی‌ها با اجرای طرح انضباط اجتماعی موافق هستند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ"محسن خانچرلی" با اشاره به یکساله شدن اجرای طرح انضباط اجتماعی و اجرای آن در سه منطقه پایتخت، گفت: بیش از 72 درصد از شهروندان نیز در نظر سنجی های بعمل آمده گفته اند اجرای این طرح دربخشهای مختلف بخصوص حوزه ترافیکی تاثیر گذار بوده است.
وی اظهار داشت: طرح انضباط اجتماعی دهم آذر ماه سال 87 در منطقه سه شهرداری تهران حوزه کلانتری 103 گاندی آغاز شد و در این مدت علاوه بر این منطقه در دو منطقه 12 و 6 نیز به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ خانچرلی در خصوص اثرات اجرای این طرح در مدت یکسال گذشته گفت: کاهش چهار درصدی وقوع انواع جرم، افزایش 151 درصدی کشف انواع سرقت، افزایش 93 درصدی دستگیری سارقان، کاهش 26 درصدی کیف قاپی، کاهش 50 درصدی وقوع جرائم خشن، افزایش دو درصدی ماموریت های پلیس 110 و کاهش 14 درصدی تخلفات رانندگی از نتایج اجرای این طرح بوده است.
وی اعلام کرد: طرح توسعه ایستگاههای پلیس پیشگیری و راهور در سطح محلات، طرح جذب پاسداران افتخاری در کلانتری ها و پلیس های تخصصی، طرح ساماندهی نگهبانان محلات و شبگردان، طرح توسعه نظارت تصویری در نقاط جرم خیز، طرح جایگزین کردن نیروهای کادر با پرسنل وظیفه در کلانتریها و طرح آمایش سرزمینی (افزایش سر کلانتریها) از جمله طرح های اجرایی و درون سازمانی این طرح محسوب می شود.
رییس پلیس 110 تهران بزرگ اظهار داشت: گسترش این طرح در مناطق 7 و 11 شهرداری تهران، جمع آوری معتادان پرخطر و پاکسازی نقاط آلوده، دستگیری خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، مبارزه با جرایم خشن، اعمال قانون تصویری در تخلفات حادثه ساز و ساماندهی موتورسواران متخلف در سطح شهر از دیگر برنامه های پلیس تهران برای تداوم اجرای طرح انضباط اجتماعی است.
سرهنگ خانچرلی گفت: طرح نظارت بر پوشش نامناسب در معابر و اماکن تجاری، مبارزه با اراذل و اوباش، پاکسازی نقاط آلوده در سه سطح سر کلانتریها، کلانتریها و استان، جمع آوری و کنترل متکدیان حرفه ای و باندی، کنترل رانندگی های مخاطره آمیز در بزرگراهها و کنترل و برخورد با آلودگی های صوتی در معابر پایتخت از دیگر برنامه های طرح انضباط اجتماعی در سال جاری بشمار می رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داريه وهوش IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    نظرسنجي انجام شده توسط چه سازماني بوده و چه زماني انجام شده است؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    لطف كنيد اول بگوئيد منظورتان از اين طرح چيست. اگر دوباره گرفتن جوانان در خيابانها به دليل آهنگ و لباس است قطعا" بدانيد مردم مخالفند اگر اشرار و متجاوزان به نواميس مردم را مي خواهيد بگيريد كه نظر سنجي نياز ندارد..
  • بدون نام AU ۱۱:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۴
    0 0
    لابد منظور ایشان از "تهرانی ها" ، کلاغ ها، موش ها و کفتر های تهران بوده! انگار که ما در این شهر زندگی نمی کنیم !