مشکل رشد نکردن گردشگری در کشور ما از چیست؟ آیا مدیران برنامه درست و اصولی ندارند یا اینکه تبلیغات بد است و زیرساختها مهیا نیستند؟

پس از گرانی ارز برخی تصور کردند که الان ایران برای گردشگری خارجی ارزان شده و الان فرصت مناسبی برای ورود گردشگری و رشد آن است، در حالیکه چنین نشد. دلیل آن چه می تواند باشد؟

ایرج ندیمی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس دراین باره به خبرآنلاین می گوید: عزل و نصب ها در بالا‌ترین پست های سازمان گردشگری کشور همچنان ادامه دارد به طوری که در چند سال اخیر این سازمان بیمار، حضور چندین رییس را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه گره کور گردشگری کشور با رفتن این و آن و به دنبال آن هم عزل و نصب های پیاپی در معاونت ها و مدیران سازمان باز نمی‌شود، گفت: باید به این موضوع توجه شود که آینده گردشگری در ایران یک صنعت است یا خدمت؛ بحث‌های دیگر مربوط به زیر ساخت های گردشگری در کشور است که هنوز آماده نیستند، در این رابطه حداقل باید مصوبات دولت در سفرهای استانی اجرایی شود.

ندیمی گفت: از طرفی در حالی که وضعیت گردشگری خارجی و داخلی در موقعیت مناسبی نیست، مساله اینجاست که در حال حاضر سهم ما در گردشگری حتی از کشورهایی که قابلیتهای کشور ما را هم ندارند کمتر است. کشور ما غیر از نفت و گاز، ظرفیتهای زیادی دارد که اگر در این ظرفیتها به اندازه کافی سرمایه گذاری شود و به افراد بها داده شود، ارزش افزوده زیادی خواهیم داشت اما دریغ از فراموشی مسؤولان.

متن کامل گفت و گو با رئیس فراکسیون گردشگری در کافه خبر را می توانید اینجا بخوانید.
47232

کد خبر 283491

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین