گوگل مراقب باش!

درخواست حق ثبت اختراع جدید سونی تحت عنوان HEAD-MOUNTED DISPLAY APPARATUS  نشان می دهد عینک سونی به خوبی در حال طی کردن مراحل تکاملی است.
سونی با ثبت اختراع جدید ، می خواهد عینک مخصوص شبیه آنچه گوگل در حال طراحی و ساخت است را بسازد. پرونده 14 نوامبر 2012 نشان می دهد شاید سونی در طراحی عینک جدید کمی از گوگل الهام گرفته باشد.
بر اساس اسناد منتشره ریال سونی به مدل عملی نزدیک شده و بر خلاف مدل گوگل(HMDs)، عینک خود را برای هر دو چشم در نظر گرفته است.
این اولین درخواست ثبت اختراع از سوی سونی نیست. در تابستان 2012 نیز یکبار دیگر مدلی شبیه آنچه در فیلم های علمی تخیلی است، ارائه داده بود.{لینک}
عینک مذکور دارای دو لنز بوده و البته بهم وصل نبودند و هر لنز یک نمایشگر داشت. دوربین و باطری نیز داشت و به خوبی کار می کرد(و البته بعنوان مدل مفهومی)
درخواست ثبت اختراع جدید، با قبلی فرق کرده و عملی تر شده است. روی یک عینک کلاسیک سوار شده و نمایشگر پشت شیشه ها جاسازی شده است. اطلاعاتی در مورد محتویات نمایشگر داده نشده است ولی باید دو بعدی باشد.
سونی برای عینک های دو بعدی و سه بعدی خود در سالهای 2008 و 2009 نیز تلاشهایی کرده است.
با پذیرش رسمی این درخواست در 21 مارس توسط سازمان ثبت اختراعات در امریکا، گوگل باید بداند که در این عرصه تنها نخواهد بود.
جنگ برای تسخیر چشمانتان تازه شروع شده است!
بازار کاملا نو بوده و جا نه تنها برای سونی، بلکه برای سایر کمپانی های علاقمند نیز هست. گوگل گلس ویژگی همیشه وصل بودن را دارد.
سونی برای 50 سال سخت افزار می سازد و با مدیر اجرایی جدید - کاژو هیرای – گام های خوبی را طی می کند.
 
 
 
 
منبع: تک کرانچ
56501
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =