۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

شواهدی نشان می دهد که ترور ریاض الاسعد محصول بالاگرفتن و علنی شدن تنش ها میان ارتش آزاد سوریه و گروه های مسلح اسلامگرا بوده است.

به گزارش خبرآنلاین دلایل و شواهدی در دست است که نشان می دهد الاسعد توسط گروه های تندروی اسلامی از جمله جبهه النصره ترور شده است .
واحد مرکزی خبر نیز به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی ترور ریاض الاسعد ، فرمانده موسوم به ارتش آزاد سوریه را ناشی از تنش بین این ارتش و گروه های افراطی دیگر از جمله النصره دانسته است. 
 ریاض الاسعد در منطقه میادین که جبهه افراطی النصره بدون هیچ رقیبی اختیار آن را بر عهده دارد ترور شد.

یک هفته قبل نیز ابو عمر ملقب به الشرعی فرمانده پلیس النصره در حلب به دست گردان احمد شماعه وابسته به ارتش آزاد ترور شد. همه نشانه های موجود حاکی از آغاز علنی تنش ها بین ارتش آزاد و اسلام گرایان است.

جبهه النصره با انتشار سندی تحت عنوان « استراتژی منطقه ای در شامات » اعلام کرد درگیری با ارتش آزاد سوریه یک امر حتمی است.

از زمانی که کشورهای غربی ارسال سلاح برای مخالفان را به حاشیه راندن جبهه النصره از میدان مشروط کردند احتمال تنش میان شوراهای نظامی که ارتش آزاد و گروه های افراطی مانند النصره بر آن سلطه دارند بالا گرفت.

از سوی دیگر سلیم ادریس رئیس شوراهای نظامی خواستار ارتقای سطح تسلیحاتی و تجهیزات نظامی ارتش آزاد شد. این درخواست می تواند تنش بین ارتش آزاد و جبهه النصره را تشدید کند و باعث به حاشیه رانده شدن بیشتر این گروه افراطی که از تسلیحات متنوع و ستیزه جویان خبره ای بهره مند است منجر می شود.

سی ان ان:اختلاف میان مخالفان سوری هر روز بیشتر می شود

همزمان شبکه تلویزیونی سی ان ان از افزایش اختلاف و شکاف میان مخالفان سوری خبر داد و اعلام کرد مخالفان سوری در تلاش های خود برای ایجاد وحدت بار دیگر به مشکلات بیشتر برخورد کرده اند.

4949



 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوشتري IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    27 65
    اميدوارم خدا نيست و نابودشان كند كه ملت مظلوم سوريه را اينچنين بي رحمانه به قتل مي رسانند وچه زيبا خداوند مكرشان را به خودشان برميگرداند تشكر - شوشتري
    • ساسان IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
      13 22
      سلام من فقط موندم که افرادی که نظر منفی می دن اصلا واقعا وجود دارند یا اینکه شاید یک نرم افزار کامپیوتری باشند . که همیشه هر حرفی که زده می شه فقط صرفا مخالفت رو دنبال می کنه آخه این سخن دوستمون کجاش منفی داشت . خیلی دوست دارم اگه کسی نظر منفی داره توضیح بده نظرش رو تا ما هم توجیح بشیم شاید نظر بنده هم عوض بشه و یک چیزی یاد بگیرم.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    29 37
    عاقبت کسانی که به کشور وملت خود خیانت کرده وباعث ریخته شدن خون هزاران بی گناه شده است جز این نمی تواند باشد خدا لعنتش کند
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 3
    مخالفان اسد خودشان با خودشان درگیرند و این یک نشان بسیار واضح است که همدل نیستند... همین خود گویای آنست که برحق نیستند... وگرنه سوریه از مصر و لیبی و ... بزرگتر و قدرتمند تر که نیست... به هر حال : مرگ بر آل سعود و آل یهود و دشمن اهل بیت و اسلام ناب محمدی