فارس نوشت:

وزارت کشور انگلیس در گزارش سالانه خود به حضور صدها جنگجوی اروپایی در سوریه اذعان کرده و نسبت به خطراتی که این افراد متوجه کشورهای اروپایی می‌کنند، هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «دیلی‌تلگراف»، وزارت کشور انگلیس به پارلمان این کشور اعلام کرده است که در حال حاضر صدها تبعه اروپایی در حال جنگ در سوریه هستند و برخی از آن‌ها هم عضو گروه‌های مرتبط با القاعده هستند.

بنا بر این گزارش در بین این اتباع اروپایی انگلیسی‌هایی هم هستند که به گروهک جبهه‌النصره وابسته به القاعده که مجهزترین گروه از مخالفان دولت سوریه است، پیوسته‌اند.

دیلی‌تلگراف البته اصلیت این جنگجویان را به آسیایی‌ها و آفریقایی‌های مسلمان‌شده نسبت داده و نوشته است که این افراد پیش از این در جبهه‌هایی دیگر در حال جنگ بوده‌اند و حالا به سوریه رفته‌اند.

«چارلز فار» مدیر دفتر امنیت و مبارزه با تروریسم انگلیس می‌گوید نبرد در سوریه به »چالشی آشکار» برای انگلیس بدل شده است.

وی که در جریان ارائه گزارش سالانه وزارت کشور انگلیس صحبت می‌کرد رسما پذیرفت که تعداد زیادی از اتباع اروپایی از جمله انگلیسی‌ها در حال نبرد علیه دولت سوریه هستند.

این مأمور سابق سازمان ام‌آی‌6 همچنین پذیرفت که گزارش‌های منتشر شده مبنی بر سفر تعدادی بین 70 تا 100 نفر از انگلیس به سوریه «خیلی دور از واقعیت نیست».

دیلی‌تلگراف گزارش داده است که تنها در سال گذشته حدود 600 عملیات تروریستی از جمله 60 حمله انتحاری توسط این گروه‌ها در سوریه انجام گرفته است.

فار هشدار داده است که گروه جبهه‌النصره در تلاش است تا گستره فعالیت‌های خود را به فراتر از مرزهای سوریه گسترش دهد.

پیش از این گزارش‌های متعددی از حضور اتباع اروپایی در سوریه منتشر شده بود. هلند و ایتالیا از جمله دیگر کشورهایی هستند که قبلا حضور اتباع آن‌ها در سوریه محرز شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284117

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =