طوفان سندی را سال گذشته به یاد می آورید؟ بعد از تخریب بسیاری از خانه ها و قطع برق و اینترنت، صحبت از این شد که تعداد اسپم ها روی اینترنت به شدت کاهش یافته است.

نیوجرسی مرکز طوفان، کاربران اینترنتی دارد که زندگی شان بسیار شبیه کلاهبرداران نیجریایی است. اغلب سرورهای تولید اسپم (هرزنامه) امریکا هم در آنجا واقع شده است. این داستان را تا اینجا به خاطر بسپارید.
شرکت ضد اسپم Spamhaus واقع در ژنو و لندن، در سراسر دنیا دست به مبارزه با اسپم و اسپمرها می زند. حدود 80 سرور پر قدرت در دنیا راه اندازی کرده و بعد از شناسایی آی پی های مولد اسپم ، آنها را در لیست سیاه قرار می دهد.
اما سایبر بونکر (Cyber bunker or cb3rob) کیست و چیست؟ سایبر بونکر دیتاسنتر ضد بمب و ضد گلوله در هلند است. محل این دیتاسنتر در واقع تونلی زیر زمینی و 5 طبقه است که سال 1955 توسط ناتو در منطقه ای بنام Kloetinge در جنوب هلند با بتون 20 مگاتنی ضد بمب ساخته شده است. اینجا مرکز فرماندهی هلند هنگام حملات احتمالی اتمی بود تا اگر جنگ هسته ای رخ دهد از آنجا مدیریت بحران شود. 75 نفر در این تونل می توانند 10 سال زندگی کنند.
در سال 1994 ارتش هلند آن را از حالت نظامی بیرون آورد و در سال 1996 فروخته شد. همان سال این مرکز تبدیل به دیتاسنتر شد و در سال 1998 بنام سایبر بونکر مشهور شد.
سایبر بونکر از همان ابتدا با پلیس و اف بی آی در افتاد. گفته شد این مرکز ، پشتیبان شبکه بیزینس مافیای روسیه و گانگسترهای سایبری این کشور در غرب است و در واقع خط مقدم جبهه سایبری روس علیه غرب.
در اکتبر 2009 شبکه دانلود بیت تورنت بعد از ایجاد مشکلات غیر قانونی از سوئد مهاجرت کرده و سرورهای خود را در سایبر بونکر قرار داد تا از شر پلیس راحت شود.
اف بی آی با شناسایی شبکه مافیای روسیه روی سرورهای سایبر بونکر در سال 2011 به کمپانی A2B internet که به سایبر بونکر اجازه رشد فنی داده بود، دستور داد تا حد واندازه سایبر بونکر را در حد یک مشتری معمولی پایین بیاورد چرا که سایبر بونکر هاست اسپمر ها شده است. A2B  ابتدا نپذیرفت و فقط چند آی پی را محدود کرد. اسپم هاوس (کمپانی ضد اسپم) A2B را در لیست سیاه اسپمرها قرار داد و بعد A2B مجبور شد سایبر بونکر را محدود کند.
همان موقع سایبر بونکر علیه اسپم هاوس به پلیس هلند شکایت کرد.{به اتهام اخاذی}
امسال در اوایل مارس 2013 ، اسپم هاوس تصمیم گرفت نام و سرورهای سایبر بونکر را داخل لیست سیاه قرار دهد.
این اتفاق رخ داد؛
سایبر بونکر حملات DDOS علیه سرورهای اسپم هاوس انجام داد و سرورها و سایت اسپم هاوس را از کار انداخت؛
اسپم هاوس به کمک کمپانی امنیتی کلودفر حملات را پس زد اما سرورهای کلودفر نیز تحت حمله سایبر بونکر قرار گرفت؛
حملات روی اکسپلویت DNS متمرکز شد و حملات موسوم به DNS Reflection توسط سایبر بونکر رخ داد؛
حجم حملات به 300 گیگابیت بر ثانیه رسید و خطوط اینترنت در اروپا کند شد؛(جهت مقایسه باید گفته شود کل پهنای باند ایران 72 گیگ است! و برای حملات سایبری به بانکهای امریکایی که اخیرا صورت گرفت تنها 50 گیگابیت بر ثانیه حجم ترافیکی به این حمله اختصاص داده شد.)
این بزرگترین حمله از لحاظ حجم تولید ترافیک به روش DDOS بود که در تاریخ اینترنت به ثبت رسید؛
هم زمان خبر رسید سه غواص در سواحل اسکندریه مصر یکی از کابلهای اصلی اینترنت از اروپا به آسیا،خاورمیانه و هند و مالزی را قطع کرده اند که توسط گارد ساحلی بازداشت شده اند؛ کابل متعلق به  SEACOM بوده و بعد از این حرکت اینترنت در این مناطق نیز کند شد؛{لینک، لینک}
Sven Olaf Kamphuis ، سخنگوی سایبر بونکر با راشا تودی مصاحبه کرده است (دقت کنید با راشا تودی که شبکه روسی است) و اتهامات تولید اسپم و ... را رد کرده است.{لینک} و اسپم هاوس را سازمانی سانسور چی خطاب کرده که هر که را دلش بخواهد در لیست سیاه قرار می دهد و دست به اخاذی می زند.
هم زمان با این حادثه کمپینی درست شده بنام stophaus.com که کاملا علیه اسپم هاوس (کمپانی ضد اسپم) در اینترنت فعالیت می کند و ایجاد کنندگان آن بزرگترین تولید کنندگان اسپم در جهان هستند که این کمپین را راه اندازی کرده اند.
هدف stophaus جلوگیری از فعالیت اسپم هاوس است که روزانه 80 درصد اسپم های جهان را فیلتر می کند. اسپم هاوس را استیو لینفورد در سال 1998 ایجاد کرد که با ناتو، نظامی ها، اف بی آی برای بلوکه کردن اسپمرها همکاری می کند.
عملیات ضد اسپم لینفورد و همکاران متخصص در جرایم رایانه ای ، شناسایی شبکه ها و سرویس دهندگان اینترنتی است که دست به تولید اسپم می زنند. اسپم هاوس نام شبکه ها و افرادی که اسپم تولید می کند را با عنوان 100 تولید کننده برتر اسپم، منتشر می کند ولی کسی را دستگیر نمی کند.{لینک}
یکی از این افراد معروف و تولید کننده اسپم ، Andrew Jacob Stephens است که ملقب به AKA MAIL MASCOT است که گفته می شود کمپین Stophaus.com  را او راه انداخته است.
استفنز، مرد هزار چهره، در سینسیناتی اوهایوی امریکاست و spamware و نرم افزار تولید اسپم می فروشد. وی حتی کلیسای قلابی هم ساخته و با پولهای کلیسا نیز همان کاری می کند که با پولهای اسپم تا مالیات ندهد!{لینک}
همه اسپمرها در جهان دچار واهمه شده اند، گانگسترهای مولد بوت نت، آلوده کردن های پی سی کاربران به بدافزار و ارسال خودکار اسپم به سایرین، داروهای لاغری، تقویت کننده...، اجناس لوکس با قیمت پایین در باکس ایمیلها و کلیک کاربران و دوباره ازدیاد اسپم و تروجان سارق اطلاعات بانکی....
Sven Olaf Kamphuis سخنگوی سایبر بونکر به همین خاطر به راشا تودی گفت حمله کنندگان در همه کشورها پخش هستند...
قانون 2003 ضد اسپم در کنگره امریکا کارساز نبود و با تفسیر دو پهلوی قانون جدید، اسپم ها چند برابر شدند.
پرده آخر این داستان: اف بی آی: بچه ها بیایید لانه شان (سایبر بونکر) را پیدا کردیم؛ نفت بیاورید!
آیا این دیتاسنتر مولد اسپم  برای همیشه خاموش شده ؟ نمی دانیم؟ اسپم ها کم می شوند؟ نمی دانیم؟
بچه های نیوجرسی دوباره خانه هایشان را می سازند و اینترنت شان دوباره بر قرار می شود و ...
 
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    0 0
    ممنون خیلی جالب بود
  • ali IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    0 0
    ايميلا به همين خاطر قطعه؟