الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت 2» می‌گوید با وجود برنامه‌ریزی‌های دقیق حادثه‌ای که برای دو تن از عوامل تدارکات رخ داد شیرینی این سریال را به کام سازندگان آن تلخ کرد.

بهناز شیربانی: شبکه یک سیما از ابتدای سال جدید سریال «پایتخت 2» ساخته سیروس مقدم را در جدول پخش نوروزی خود قرار داد.
 

بسیاری از مخاطبان تلویزیون درباره موفقیت این سریال و کیفیت آن نسبت به سری پیشین آن تردید داشتند. این تردید البته تا حدی متوجه تیم سازنده این مجموعه نیز بود.
 

به گفته الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت 2»، با توجه به همین حساسیت‌ها نگارش فیلمنامه دو سال زمان برد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
 

«پایتخت 2» با بازی محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه از سوی کاربران خبرآنلاین به عنوان سریال محبوب نوروز 92 انتخاب شده است. (اینجا)

به همین بهانه با تهیه‌کننده این سریال گپ‌و‌گفتی داشتیم. غفوری با اشاره به روند ساخت سری دوم مجموعه «پایتخت 2» گفت: «دو سال روی فیلمنامه سریال کار شد تا به متن دلخواه رسیدیم و احساس کردیم سری دوم مجموعه می‌تواند جوابگوی خواسته‌های ما باشد. همچنین آقایان کوروش نریمانی و حسن وارسته به تیم نگارش فیلمنامه اضافه شدند و تحت سرپرستی محسن تنابنده کارشان را شروع کردند»

او ادامه داد: «آقایان تنابنده و مقدم سفرهای متعدد به شمال و جنوب کشور برای انتخاب لوکیشن‌های سریال داشتند. تک‌تک لوکیشن‌ها با وسواس انتخاب شد. قطعا همه این سختگیری‌ها برای بهتر شدن کیفیت سری دوم «پایتخت» نسبت به سری پیشین آن بود.»
 

غفوری افزود: «من از تابستان سال گذشته قرارداد بازیگران را نهایی کردم. حتی برای دوقلو‌ها (سارا و نیکا) به دلیل تداخل ساخت این مجموعه با رفتن به مدرسه، معلم خصوصی گرفتیم و همه چیز طبق یک برنامه‌ از‌پیش‌تعیین‌شده جلو رفت. سعی ما ساخت یک سریال با کیفیت بهتر و مورد پسند مخاطب‌ بود.»

او در پاسخ به این سئوال که فرصت محدود ساخت «پایتخت 2» بر کیفیت مجموعه تاثیر داشت یا خیر، گفت: «مدت‌ها قبل از کلید خوردن سریال برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام شد. تولید سریال در سه ماه کار دشواری بود و مصادف شدن تصویربرداری بخش‌های پایانی با ایام نوروز کار را پیچیده‌تر ‌کرد. با شروع تعطیلات نوروز، قشم پذیرای مسافران نوروز است و طبعا همه جا شلوغ می‌شود. هدف من این بود که تا پیش از آغاز سال نو تصویربرداری در قشم تمام شود که این اتفاق افتاد.»

تهیه‌کننده «پایتخت 2» در ادامه درباره همکاری سازمان صدا‌و‌سیما و مدیران شبکه یک برای تولید این مجموعه گفت: «خوشبختانه تمام بازیگران و عوامل برای ساخت این مجموعه به ما اعتماد کردند. از سوی دیگر، هرچند تلویزیون در شرایط مالی خوبی به سر نمی‌برد، اما تمام تلاشش را برای ساخت این مجموعه انجام داد. به نظر من وقتی پدر یک خانواده دچار مشکل می‌شود قرار نیست باقی اعضاء خانواده بجای کمک به او تنهایش بگذارند و پشتش را خالی کنند. ما هم به عنوان اعضای خانواده‌ای به نام تلویزیون باید برای بهبود شرایطی که به آن دچار شده، کمک کنیم. هدف مشترک ما و تلویزیون به سرانجام رساندن سریال «پایتخت 2» بود.»

غفوری در ادامه با اشاره به حادثه تصادف تعدادی از عوامل سریال «پایتخت 2» که روز اول فروردین در جاده سیرجان به کرمان رخ داد و باعث مصدومیت دو نفر از عوامل این سریال شد، گفت: «زمانی که از بندر عباس به سمت تهران آمدیم، قرار بود دو روز تصویربرداری نداشته باشیم. بنابراین عجله‌ای در برگشت گروه نبود، اما متاسفانه برابر با گزارش پلیس سرعت بالا و خواب‌آلودگی راننده دلیل اصلی تصادف بود. از طرف دیگر همکاران ما از مسیر دیگری غیر از مسیر اصلی برنامه‌ریزی شده برای حرکت از بندر عباس به تهران حرکت کردند که متاسفانه منجر به این حادثه شد.»

او ادامه داد: «این حادثه‌ای می‌توانست عواقب بد‌تر و سخت‌تری داشته باشد که با لطف خدا و سرعت عمل تیم پزشکی بیمارستان رازی فیروز کرمان و دکتر علیرضا سعید همچنین همکاران ما که در آنجا بودند این اتفاق نیفتاد و هم‌اکنون هر دوی این دوستان حالشان خوب و رو به بهبود است و تحت مراقبت ویژه قرار دارند»

غفوری در ادامه افزود: «متاسفانه با وجود برنامه‌ریزی دقیق و سختی‌های کار بر روی لنج، دریا و جاده‌ها، این حادثه شیرینی «پایتخت» را به کام ما تلخ کرد.»


این تهیه‌کننده که سریال‌های «دیوار» و «چک برگشتی» را هم در کارنامه دارد، در پایان ضمن تشکر از کسانی که در نظرسنجی خبر‌آنلاین سریال «پایتخت» را به عنوان بهترین سریال نوروزی انتخاب کردند، گفت: «خوشحالم که مردم این سریال را دوست داشتند و هدف تمام گروه «پایتخت 2» جلب رضایت مردم بود.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    34 69
    چقدر سریع از روی این حادثه گذشتین، یعنی شما هیچ تقصیری نداشتین؟! همه تقصیرا افتاد گردن راننده بنده خدا.... خیلی متاسفم که همیشه خودمون رو بدون تقصیر می دونیم...
  • رها IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    54 30
    حالشون خوبه و رو به بهبودي هستند؟ شما كه نوشته بودين پاي يكيشونو قطع كردن . لابد بايد گردنشون قطع ميشد كه حالشون يه كمي وخيم باشه؟!
    • امید IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
      20 4
      حالشون خوبه یعنی بقیه حالشون خوبه مثل کارگردان ونویسنده وبازیگران !!!!!!!!!!!!!!!!!! بقیه هم که مهم نیستن انشاءاله اونها هم بهتر میشن
  • امید US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    46 3
    دستتون درد نکنه و خسته نباشید، خیلی ممنون و موفق باشید.
  • امیررضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    35 2
    نام بیمارستان "رازی فیروز" غلط است. بیمارستان به نام "راضیه فیروز" فرزند مرحوم فیروز است که این بیمارستان ساخته اند.
    • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
      2 0
      اگر سریالهای نورزوزی سه گزینه برای رای داشته باشند. بد- بدتر- ومحشر سریال پایتخت 2 محشر بود . دست شما بی بلا انشا... برید کربلا.
  • اسماعیل IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    33 10
    این سریال آموزنده است امیدوارم تمام کسانی که این سریال را می بینند نه فقط تماشگر باشند بلکه نکات آموزنده آن را هم مورد توجه قرار بدهند و از تمامی کسانی که در ساخت وتهیه و تمامی مراحل کار این سریال سهمی داشته و دارند کمال تقدیر را می نمایم اسماعیل جریده شهر دیشموک برگره
    • کوشا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
      14 29
      والا من آموزه‌ای ندیدم!! فقط آموزش لهجه شمالی ...
  • بدون نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    71 80
    2 سال روی فیلمنامه سریال کار کردین؟؟!!! خانم ببخشید مگه تایتانیک درست کردین که 2 سال روی فیلم نامه اش وقت گذاشتین؟! مگه مثلا چه شاهکار هنری خلق کردین؟ یا مثلا چه دیالوگ های فلسفی و مفهومی در فیلم دیده میشه که بخاد این همه روش کار بشه؟ کلا برنامه های صدا و سیما از فیلم های سینمایی تا سریال های نوروزی اکثرا افتضاح بودن و ارزش دیدن نداشتند. در این میان بله.. سریال پایتخت 2 قابل دیدن بود. و حقیقتا چقدر جای بزرگان طنز نظیر مهران مدیری و رضا عطاران در برنامه های تلویزیون خالی هست.
    • مهدی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      21 1
      تا فیلمنامه‌نویس نباشی نمی‌تونی درک کنی فیلمنامه‌نویسی چقدر سخته. البته مشخصه که دو سال روی فیلمنامه کار نشده، سریال قرار بود پارسال ساخته بشه که افتاد امسال و تلاش مفید روی فیلمنامه اون حداکثر یکسال بوده، اما فیلمنامه خوب و تر و تمیز دراومده و جزئیات خیلی زیادی هم داره.
  • بدون نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    57 31
    فقط و فقط «کلاه قرمزی 92» که البته در نظرخواهی خبرآنلاین نیامده بود.
  • زهره EU ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    36 10
    سلام عاشقانه دستانتان را می بوسم . در این سریال به بسیاری از مشکلات مردم توجه شد و چه زیبا بیان شد چیزهای که ملموس بود برای مردم و همه دوست داشتند روزی اگر دور بین دستشان بود همین ها را به تصویر بکشند. امیدوارم حال آن دو بزرگوار حادثه دید خوب شود. به هر حال هدف آنها هم شادی مردم عزیز بوده حتی اگر اشتباه هم کردند بهتر است در موردش صحبت نشود .
  • بدون نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    54 8
    متشکریم.چون به مخاطب احترام گذاشتید و سریال خوبی ساختید
  • رضاهمایون A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    17 75
    این همه زحمت و هزینه برای سناریویی چنین بی محتوا.
    • بدون نام EU ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
      16 5
      خیلی بی سلیقه ای جناب محترم!!!
  • سعيد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    45 11
    پايتخت (1) زياد به دلم نجسبيد ولي پايتخت (2) يه چيز ديگه است. دستتون درد نكنه كه ضعف ديگر سريال هاي نوروزي رو جبران كرديد صداو سيما اگه امسال پايتخت (2) رو نداشت ديگه چي داشت؟ به نظر ميرسه عوامل شما پتانسيل توليد سريالهاي 90 قسمتي (كه جاشون خالي هسته) رو داشته باشند. خواهشاً اگه ميشه برنامه ريزي كنيد تا در اين زمينه هم توليدي شكل بگيره و مردم تو اين اوضاع و احوال دلشون شاد بشه ممنون
  • محمد IN ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    36 20
    کاش میپرسیدین درسته که مثل قرون وسطی افراد رو دو دسته کرده بودند و عوامل درجه یک مثل کارگردان بازیگر و ... رو با هواپیما فرستادند و اون بنده خداهای دیگه رو با کامیون و ون که این بلا سرشون اومده؟!
    • بدون نام EU ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
      5 6
      لابد یه مشکلی بوده دیگه البته من از جانب اونا از شما عذرخواهی می کنم که نظر شما رو نپرسیده بودن آقای کارگردان!!
  • اسما EU ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    6 30
    من این سریالو دوست دارم ولی خیلی به شهرستانی ها توهین کردن
    • بدون نام IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
      20 2
      شما هم مثل اینکه دچار توهم هستید. کدام توهین؟ خدا یکم ظرفیت به ما بدهد.
    • الهام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
      3 0
      سلام . چه توهینی اتفاقا ساده و خون گرم بودن شهرستانی هارو داره نشون میده واقعا زندگی اینها خیلی قشنگ و ساده است ادم کیف میکنه
  • فرامرز IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    12 1
    سلام عالی است تشکر
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    3 26
    من که اصلا خوشم نیومد!!
  • زهرا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    25 0
    پايتخت بسيار سريال دلنشيني است، و إنصافا ظريفانه پيام هاي زيادي رو منتقل ميكنه. خسته نباشيد
  • زینت. DE ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    19 1
    خانم غفوری کاربرای خدا باشد .نظر مخالف اثری ندارد ممنون از محبت شما
  • الهام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    4 1
    سلامو خسته نباشی به عوامل پایتخت واقعا این فیلم عالیه خیلی خیلی قشنگه صحنه های خیلی جذابی داره و یکنواخت نیست . واقعا که خسته نباشن خدا قوت............ من و خانواده ام این فیلم رو خیلی خیلی دوست داریم محشره این فیلم . عالی
  • مهدی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    واقعا دست مریزاد.خیلی خیلی عالی بود.اما آخرهم ارسطوبه شعله خانوم نرسید.به امیدپایتخت دیگر.
  • حامد IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    از آقای تنابنده و مقدم و سرکار خانم غفوری می خواهیم که برای عید93 پایتخت3 رو آماده کنند.یک دنیا ممنون ممنون ممنون.دیگه قسمتون ندادما. به خدا فیلمتون خیلی باحاله. من و تمام فامیلامون هرجا باشیم خودمونو میرسونیم تا این فیلم رو ببینیم.وعده ما عید93 با پایتخت 3.
  • رامتین IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    واقعا دستتون درد نکنه.فیلم عالی بود ولی فصل یکش نه تنها عالی بود بلکه باید بگم فوق العاده بود.احساس نمی کنین یکمی بهش (فصل دوم) آب بسته بودین؟به هرحال خسته نباشید.
  • هاشم IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    سریال بسیارخوبی بود. دست همه عوامل اش درد نکنه. منتظر پایتخت3 هستیم. به نظرمن در قسمت سوم خوبه که به ارسطو بیشتر بها داده بشه ، خرد کردن بیش از حد این شخصیت دیگه اصلأ قشنگ نیست(درمقابل یک خانم مطلقه زیادی کوچیکش کردند).
  • پرستو IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    2 0
    سریال پایتخت 2 یکی از بهترین و عالی ترین سریایی بود که من تا حالا دیدم. من و خانواده ام هر دو سری تکرار هر قسمت رو هم می دیدیم و هر دفعه باز هم می خندیدیم. از تمامی عوامل این سریال تشکر می کنم ، همگی خسته نباشید. منتظر پایتخت 3 هستیم.لطفا،حتما،خواهشاً... بازم مرسی...محشر بودید.
  • منصور IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    1 1
    من به آقای تابنده پیشنهاد میکنم در پایتخت 3 این خانواده رو با همون کامیون بفرستن یک کشور خارجی. مثلا از مرز ترکیه برن اروپا ... یا مثلا اتفاقی از مرز ایران خارج بشن برن افغانستان و ... واقعا جالب میشه. مخصوصا اگه بابا پنجعلی گیر گروه طالبان بیفته و نقی و ارسطو سعی در آزاد کردنش بکنن... خلاصه اینکه با این خانواده میشه کلی فیلمنامه فوق العاده نوشت و دیگه میمونه نبوغ آقای تنابنده در فیلمنامه نویسی.
  • amir EU ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 0
    من واقعا از این سریال لذت بردم و از نمام افرادی که در ساخت این سریال تلاش کردند تشکر میکنم. وامیدوارم سری سوم ان نیز ساخته شود.
  • دنیا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    فوق العاده سریال جالبیه اصلا حد نداره