سلامت کشور سال خوبی را نداشت و مردم با کمبود دارو و افزایش قیمتها مواجه بودند.

تغییر وزیر بهداشت هم این موضوع را تغییری نداد هرچند که او در جلسه رای اعتماد خود اعلام کرده است که سهم پرداخت مردم را به 30 درصد می رساند اما رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که با وجود مشکلات این بخش و کمبود بودجه این امکان ندارد.دکتر حسینعلی شهریاری در کافه خبر درمورد اینکه با این شرایط چه کاری می توان برای مردم کرد می گوید:من تصور می کنم باید برای مردم دعا کرد،من خودم خیلی از این مدیران امیدی ندارم.در مجلس تلاش می کنم اما با توجه به محدودیت منابع مالی کاری نمی توان کرد.همچنین با اجرا نشدن مرجله دوم هدفمندی یارانه ها درآمدی نداریم.البته پیشنهاداتی راجع به ارز و تجهیزات پزشکی داشتیم که منابعی را در نظر بگیریم بدون آنکه در بودجه هم افزایشی باشد.
وی در مورد این پیشنهادات می گوید:ما به دولت پیشنهاد دادیم دارویی که با ارز 2500 تومان وارد می کنیم را به شرکتهای دارویی با ارز آزاد بدهیم و مابه التفاوت را یارانه به شرکتهای بیمه بدهیم و به اصطلاح بیمه را اصلاح کنیم تا از دفترچه استفاده شود و نگوییم که دارو بیمه نیست.
شهریاری همچنین از تجمیع بیمه ها در سال جدید خبر می دهد و می افزاید: تجمیع بیمه ها در قانون هم دیده شده است.مسئولان بیمه سلامت ایرانیان اعلام کردند که 17 صندوق بیمه داریم اما تامین اجتماعی یک اختلاف برداشت از مصوبه قانون دارد،چون آنچه که در قانون آمده تجمیع تما صندوقهای بیمه جز وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح است که آن هم باید به اذن مقم معظم رهبری باشد که ایشان هم فرمود برای سایر بیمه ها دوسال اجرا شود و بعد تصمیم گیری شود،اما تامین اجتماعی خود را مستثنی می داند. متاسفانه درصدی که بیمه شدگان تامین اجتماعی می دهند از خدمات درمانی و نیروی مسلح بیشتر است و این عدالت نیست.اگر بخواهیم تجمیع کنیم باید درصدها یکسان شود.
متن کامل این کافه خبر را می توانید اینجا بخوانید:
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    2 1
    البته در اين تحليل ها بايد در نظر گرفت كه بيمه شدگان تامين اجتماعي حق بيمه ماهيانه چند برابر بيمه هاي ديگر پرداخت مي كنند و اين عدالت نيست كه همگي بيمه ها درصد برابري از حق درمان را پرداخت كنند.با اينكار فقط هزينه هاي درمان از جيب يك عده به جيب عده ديگر منتقل مي گردد.
  • کیوان CH ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    دفترچه بیمه که بیشتر حالت دکور داره.. البته تامین اجتماعی کلا خودشو تافته جدا بافته میدونه.. نمونش مقاومت در اجرای حق بیمه قراردادهای پیمانکاری