نوروز 92 نیز به پایان رسید و با توجه به اینکه امسال انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد؛ بخش عمده‌ای از اخبار نوروز ، اخبار انتخاباتی بود.

سید صادق روحانی: از آنجایی که اولین خبر هر سال پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب است، امسال خبرآنلاین با انتشار جدولی در آخرین روز سال 91 مجموع 23 پیام نوروزی رهبری را منتشر کرد. (ایــنــجــا را مطالعه بفرمائید)

اول فروردین

روز اول فروردین رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند و فرمودند: در سال جدید باید حضور مردم در زمینه اقتصاد و سیاست حضوری حماسی باشد. باید با حماسه آفرینی به اهداف خود رسید. (ایــنــجــا را مطالعه بفرمائید)

رئیس جمهور هم در پیام نوروزی امسال خود گفت که دولت به دنبال انتخاباتی پرشور و حداکثری و با نهایت سلامت است و سخنان نسبتا طولانی خود را با این شعار پایان داد : ' می آید بهار' که؛ زنده است، که؛ 'زنده باد بهار'

همچنین در روز اول فروردین طبق روال سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب اولین سخنرانی خود را در صحن مطهر رضوی ایراد فرمودند. این سخنرانی را که چهارچوب‌های کلی نظام در سال 92 را تبیین می‌کرد، می‌توانید در ایــنــجــا مطالعه بفرمائید.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز که طبق رسمی که خود پایه گذاری کرده بود برای شرکت در جشن نوروز به تاجیکستان سفر کرد. البته رئیس جمهور مراسم را کمی زودتر ترک کرد، چرا که میزبان تاجیک برای جشن نوروز مراسم جشن و رقص و آواز تدارک دیده بود. ( ایــنــجــا)

دوم فروردین

سال 91 سال پر تنشی در روابط دولت و مجلس بود و شاید نقطه اوج آن روز استیضاح وزیر کار بود. خبرآنلاین در روز دوم فروردین یک گزارش از مجموع تعاملات مجلس و دولت در سالی که گذشت منتشر کرد که می‌توانیدایــنــجــا مطالعه بفرمائید.

همچنین در روز دوم فروردین مصاحبه خبرآنلاین با محمدرضا اعتمادیان مشاور اصناف دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد منتشر شد. روایت او از 8 شهریور و شهادت شهید رجایی و باهنر، فرار کشمیری -بمب گذار دفتر نخست وزیری-  و حرف هایی که درباره نقش بهزاد نبوی با واقعه 8 شهریور بیان می شود، بخش هایی از این گفت و گوی جالب بود که می ‌توانیدایــنــجــا مطالعه بفرمائید.

سوم فروردین

روز سوم فروردین، خبرآنلاین بخش‌هایی از گفت و گو با محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس را که به تازگی اعلام کاندیداتوری کرده است منتشر کرد. باهنر در این گفت و گو گفت که اخبار قطعی از آقای هاشمی و فرزندانشان این است که ایشان نمی​آید و ما نیز بر همین مبنا، سازوکارمان را پیش گرفتیم اما اگر شرایط تغییرکند، ساز وکار ما «استاتیک» نیست و «دینامیک» است و می​توانیم آن را تغییر بدهیم.( ایــنــجــارا مطالعه بفرمائید)

مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با عبدالرضا مصری وزیر سابق رفاه و سخنگوی فعلی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در همین روز منتشر شد. مصری در این گفت و گو تصریح کرد که اگر نظام بانکداری اصلاح نشود 5 دولت بعد هم از نظر اقتصادی به جایی نمی​رسند.

همچنین در این روز در صفحه سیاسی خبرآنلاین دو ویدئو منتشر شد که در یکی از آن‌ها فایلی چندرسانه ای مربوط به به تغییرات  کابینه در سال 91 بود (ایــنــجــا) و دیگری مربوط به گفت وگوی خبرآنلاین با صادق زیباکلام بود که آن را نیز می‌توانیدایــنــجــا ملاحظه بفرمایید.

چهارم فروردین

مهدی سنایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معتقد است مذاکرات هسته​ای ایران و 1+5 (آلماتی2) در اوائل سال جاری نشان خواهد داد که آمریکا درخصوص موضوع مذاکره با ایران چقدر صادق است. گفت وگوی خبرآنلاین با مهدی سنایی روز چهارم فروردین منتشر شد که می‌توانید ایــنــجــامطالعه بفرمایید.

تا کنون 10 دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شده و 10 دولت سرکار آمده اند و رفته اند. اما همه این دولت ها سرنوشت یکسانی نداشته اند. می توانید ده دوره انتخابات ریاست جمهوری و سرنوشت روسای جمهوری که به واسطه این 10 انتخابات برگزیده شدند را در اینفوگرافیکی که روز چهارم فروردین منتشر شد ببینید.

چند روز پیش از تعطیلات نوروزی حجت الاسلام پورمحمدی مهمان کافه خبر بود. در این گفت و گوی صمیمی پرسش‌هایی  درباره زندگی شخصی و خصوصی وی نیز پرسیده شد که او به تمامی آن‌ها به شیوه خاص خود پاسخ داد. این بخش از گفت و گوی مذکور روز چهارم فروردین منتشر شد و شما می توانید مشروحش را ایــنــجـــابخوانید.

همچنین در این روز بخشی از ویدئوی گفت وگو با اعتمادیان که روز پیش از آن منتشر شده بود با عنوان سیدمحمد خاتمی از نگاه یک عضو حزب موتلفه منتشر شد.

پنجم فروردین

روز پنجم فروردین یک مصاحبه و یک فیلم تولیدی از سرویس سیاسی خبرآنلاین منتشر شد. صادق زیبا کلام در گپ و گفت خودمانی با خبرآنلاین گفت که عقربه ساعت برای من روی 22 بهمن 57 مانده است. همچنین او الله​کرم را به حاج کاظم آژانس شیشه​ای تشبیه کرد.

چندی پیش خبرآنلاین گفت و گوی مفصلی با صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت و برادر همسر مرحوم حاج سید احمد خمینی داشت. وی در این گفت و گو خاطره‌ای درباره تراشیدن صورتش و مطایبه‌ای که امام در این باره انجام داده بودند تعریف کرد که فیلم آن را می توانیدایــنــجــا مشاهده کنید.

ششم فروردین

چهره‌های خبرساز سیاست در سال 91 را می شناسید؟ در گزارش ویدئویی خبرآنلاین در روز ششم فروردین به این سوال پاسخ داده شده است که می‌توانید آن را ایــنــجــامشاهده بفرمایید.

یحیی آل اسحاق زندگی سختی داشته است. اگر روایت او از جوانی اش را بپذیریم، سالم به ثروت رسیده و البته شانس هم آورده است. روایت یحیی آل اسحق از زندگی شخصی‌اش در گفت وگوی خبرآنلاین با وی مطرح شد که در روز ششم فروردین منتشر شد و شما می‌توانید ایــنــجــا مشروحش را بخوانید.

همچنین می‌توانید فیلم اظهارات حسن غفوری فرد درباره نتایج انتخابات سال 92 را ایــنــجــا مشاهده کنید.

هفتم فروردین

مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با محمدرضا باهنر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم روز هفتم فروردین منتشر شد. در این گفت و گو دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین پیش بینی کرد که انتخابات خرداد 92 دو مرحله‌ای شود.(ایــنــجــا)

«اقتصاد»، «اعتدال‌گرایی» و « قانون گرایی» کلید واژه‌های سخنان کاندیداها و شعارهای انتخاباتی آنها شده است. شعارهای انتخاباتی 17 نامزد ریاست جمهوری را می‌توانید ایــنــجــامطالعه بفرمایید.

در بخش دیگری از گفت وگوی خبرآنلاین با حجت الاسلام پورمحمدی که در این روز منتشر شد وی از سازوکار جامعتین برای رسیدن به وحدت برای انتخابات سخن گفت.

در این روز همچنین یک فیلم از حسن سبحانی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و فرزندش منتشر شد. «حسن سبحانی و نمره​ای که به پسرش و حسین مرعشی داد» را می‌توانید ایــنــجــاببینید.

هشتم فروردین

«فشار گرانی»، فقیر و غنی نمی​شناسد. نایب رئیس مجلس هم که باشی حسش می​کنی. گفت و گوی انتخاباتی و نوروزی خبرآنلاین با محمدرضا باهنر به این سوال رسید که آیا کاهش گرانی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات آینده موثر خواهد بود؟ پاسخ نماینده تهران به این سوال و اینکه آخرین بار با خرید چه کالایی گرانی را حس کرده دراین ویدئو که  روز هشتم فروردین منتشر شد، ببینید.

در این روز همچنین صادق زیبا کلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس جمهور به در خواست برکناری روسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس از سوی احمدی‌نژاد واکنش نشان داد که می‌توانید مشروحش را ایــنــجــا بخوانید.

نهم فروردین

در سال 1391 موضوع مذاکره ایران و آمریکا چندین بار مطرح شد. در نوار زمانی که در نهم فروردین در صفحه سیاسی خبرآنلاین  منتشر شد نگاهی گذرا به روابط تهران - واشنگتن در 34 سال اخیر داشته باشید.

محمودفرشیدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم چندی پیش مهمان خبرآنلاین بود. دربخشی از گفت وگوی فرشیدی در کافه خبر که روز نهم فروردین منتشر شد وی تاکید کرد که انتخابات مظهر اقتدار ملت، آبروی نظام و اراده ملی است.

دهم فروردین

مردم چه انتظاری از رئیس جمهور آینده دارند؟ توقع اقشار مختلف مردم از رئیس جمهور آینده موضوع پادکستی بود که روز دهم فروردین در خبرآنلاین منتشر شد و شما می‌توانیدآن را ایــنــجــا بشنوید.

یازدهم فروردین

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی از نمایندگان مجلس هفتم در گفت وگوی نوروزی با خبرآنلاین که روز یازدهم فروردین منتشر شد با اشاره به یکی از خاطراتش، گفت: یک بار جمله ای را آقای احمدی ن‍ژاد گفت که درست نبود. من آن دوران در مجلس بودم. در نطق میان دستور خواستم صحبتی بکنم که در تاریخ بماند و به آقای احمدی نژاد هم بی احترامی نشود. مشروح این خاطره را ایــنــجــا بخوانید.

گفت وگوی جواد جهانگیرزاده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز در روز یازدهم منتشر شدکه وی در آن تصریح کرد: رقابت ها به جای اصلاح طلب – اصولگرا و به سمت گروه های هم شکل پیش می رود که این اصلا درست نیست.(ایــنــجــا)

از آغازین هفته بهمن‌ماه سال گذشته که یخ فضای انتخاباتی شکسته شد و تحرکات کاندیداها رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت تا آخرین هفته‌های اسفندماه 91 که بازار اعلام کاندیداتوری گرم شد، بیش از 20 کاندیدای خود را به عنوان چهره‌ای انتخاباتی در معرض دید سیاسیون و عموم قرار دادند. البته به این تعداد باید ابوترابی فرد و نیکزاد را نیز اضافه کرد که در سال جدید آمادگی خود را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند. «انتخاباتی برای یک رییس جمهور و ترافیک سنگینی از کاندیداها در مسیر پاستور» نام گزارشی بود که روز یازدهم درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

دوازدهم فروردین

بخش صمیمی و خودمانی گفت و گوی خبرآنلاین با حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی روز 12 فروردین منتشر شد. طباطبایی می گوید از سال 84 درباره انشقاق‌ها در جامعه با بزرگان صحبت کرده است و تذکر داده است. اینکه می تواند یا نه را نمی دانیم، اما شاید تخصصش در آشتی دادن موجب شود گشایشی هم در فضای سیاسی کشور به وجود بیاید و رقبای سیاسی، کمی قاعده بازی سیاست را رعایت کنند. مشروح این گفت وگو را ایــنــجـــا مطالعه بفرمایید.

شاید بشود سال 91 را سال پر مذاکره برای پرونده هسته‌ای ایران نامید. استانبول، بغداد، مسکو و آلماتی شهرهایی بودند که نماینده ایران و 6 قدرت جهانی چهار دور مذاکره را در آن انجام دادند. گزارش جامعی از مشروح مذاکرات ایران و 1+5 را که روز دوازده فروردین منتشر شد را ایــنــجــا بخوانید.

نظرات جالب یک پزشک، روزنامه فروش و گل فروش درباره رئیس جمهور جدید را نیز ایـــنــجــا بشنوید.

سیزدهم فروردین

دستاوردهای خیره کننده دفاعی ایران در سال 91 عنوان یک چندرسانه‌ای بود که روز 13 فروردین منتشر شد. در این چندرسانه ای می توانید مروری بر دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سال 91 داشته باشید.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با دبیر سیاسی جامعه روحانیت نیز روز 13 فروردین منتشر شد. گفت و گویی که در آن پورمحمدی رسما اعلام نامزدی کرد. (ایــنــجــا)

از آنجایی که دغدغه این روزهای مردم مسایل اقتصادی است؛ هرکدام از نامزدهای انتخاباتی که تا کنون رسما اعلام کاندیداتوری کرده اند علاوه بر شعارهای سیاسی سعی کرده اند برنامه اقتصادی خود را نیز ارائه دهند. جدول اظهار نظرهای سیاسی و اقتصادی نامزدها را می‌توانید ایــنــجــامطالعه بفرمایید.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =