ایرنا نوشت:

ˈامبر لایونˈ خبرنگار سابق کانال تلویزیونی آمریکایی سی ان ان که به دلیل مخالفت با سیاست های تبلیغاتی این کانال از آن اخراج شده است، روز دوشنبه درمصاحبه با رادیو دولتیˈصدای روسیهˈ گفت: در هنگام فعالیت در این کانال تلویزیونی بارها شاهد بودم که خبرنگاران این کانال از روی عمد اخبار نادرست وبی اساس درباره ایران منتشر می کردند.

وی افزود: دراین میان بسیاری ازاخبار مثبت نیز درمورد ایران وسوریه بویژه منتشر نمی شد تا جو منفی بر علیه این دو کشور در اذهان عمومی ایجاد شود.

لایون سیاست های خبری رسانه های امریکایی در باره ایران را در حال حاضر مغرضانه خواند که افکار عمومی را برای خصومت با ایران تحریک می کنند.

وی همچنین به سوء استفاده مقامات دولتی وامنیتی آمریکا ازقانون امنیت ملی این کشور اشاره کرد که به آنها اجازه می دهد تا افراد را بدون ترس و بدون داشتن مجوز بازداشت وبرای مدت نامعلوم حبس کنند.

این خبرنگار آمریکایی به تازگی درگفت وگو با کانال تلویزیونی راشاتودی گفت: رسانه های خبری آمریکایی حقایق ایران، سوریه وکشورهای دیگر را وارونه جلوه می دهند ومعمولا به سیاه نمایی این کشورها می پردازند.

وی با بیان اینکه رسانه های آمریکایی ازجنایات ضد انسانی رژیم های عربستان سعودی وبحرین چشم پوشی می کنند، گفت : رسانه های پیشروی آمریکایی بطور کورکورانه ازمواضع دولت آمریکا پیروی می کنند.

خبرنگارآمریکایی خاطرنشان کرد: رسانه های آمریکا اهداف خود را دنبال و بسیاری از حقایق کشورهای منطقه خاورمیانه را پنهان می کنند.

وی افزود : متاسفانه کانال های تلویزیونی آمریکایی همواره مخاطبان خود را با پخش اخباری دروغین در باره ایران و سوریه می ترسانند.

این خبرنگار آمریکایی که با زحمت فراوان و با وجود موانعی که رژیم بحرین به وجود آورده بود، فیلم مستندی را در باره اعتراضات در این کشور ساخته بود، از اینکه فیلم مستند در شبکه سی.ان.ان پخش نشد، ابراز ناخرسندی کرد.

وی افزود: این فیلم که جنایات ماموران امنیتی بحرینی در چند روستا را علیه معترضان به تصویر کشده ودرآن از تیرباران شماری ازانقلابیون خبر داده شده است، با تلاش دولت بحرین و پرداخت پول از طرف این کشور به سی.ان.ان مورد سانسور قرار گرفت.

لایون گفت: سی.ان.ان با سفارش بحرین ریچارد کوست خبرنگار خود و مجری برنامه ای به نام ˈБахрейн i-Listˈ را وادار کرد که یک هفته در باره صید مروارید در بحرین و رفاه مردم این کشور سخن گوید. این در حالی است که ماموران آل خلیفه به شکنجه معترضان می پرداختند.

خبرنگار آمریکایی گفت: متاسفانه بسیاری ازرسانه ای آمریکایی به تبلیغ دیکتاتورها می پردازند وبه سفارش آنها برنامه پخش می کنند.

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =