معاون وزیرخارجه کشورمان همزمان با برنامه دیدار های خود در مصر با حسنین هیکل نویسنده و اندیشمند جهان عرب دیدار و گفتگو کرد.<BR>

حسنين هيكل ضمن بيان خاطرات خود از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و مقايسه سياست خارجي و پيشرفت هاي قابل توجه جمهوري اسلامي ايران ، ديدگاههاي خود را مبني بر ضرورت توقف خشونت در سوريه و تمركز بر راهكار سياسي تبيين کرد.

اين محقق و انديشمند جهان عرب روابط تهران و قاهره را مهم خواند.

اميرعبداللهيان در اين ملاقات ضمن پاسخ به سوالات هيكل در خصوص اخرين تحولات در سوريه و منطقه ، تاكيد کرد كه تحولات منطقه ريشه در بيداري اسلامي مردم دارد و تحولات عميق تر از بهار عربي است.

وي افزود: وظيفه همه ما در حوزه سياسي و بويژه وظيفه انديشمندان جهان اسلامو عرب توجه به حقوق مردم فلسطين و وحدت جهان اسلام و فهم دقيق توطئه ها عليه منطقه است.


معاون وزير خارجه كشورمان افزود : با همان قدرتي كه از لبنان در جنگ ٣٣ روزه و از فلسطين مظلوم در جريان جنگ هاي ٢٢ و ٨ روزه عليه غزه حمايت كرديم ، حمايت قاطع خود را از محور مقاومت ادامه خواهيم داد و در اين راستا هر طرفي كه در مسير تضعيف سوريه گام بردارد يا تعمد دارد و در مسير دشمنان منطقه گام برمي دارد و يا دچار خطاي راهبردي در فهم تحولات شده است .


اميرعبداللهيان تصريح كرد ما در سوريه از مردم فهيم و مقاوم ، گروهها و اقشار و معارضه معتقد به راهكار سياسي و تلاش هاي رييس جمهور بشاراسد در مسير اصلاحات و مقابله با تروريسم حمايت مي كنيم و راهكار در سوريه را صرفا سياسي و برمبناي گفتگوي ملي موثر و رسيدن به ميثاق ملي مي دانيم همچنان كه در مورد ساير كشورها و از جمله بحرين چنين اعتقادي داريم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =