ایسنا نوشت:

در حالی که دموکرات‌ها به آینده پس از اوباما می‌اندیشند، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کاندیداتوری هیلاری کلینتون پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه وی در حال نگارش کتاب خاطرات خود است، شدت یافت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، هیلاری کلینتون که به اندیشه بسیاری از دموکرات‌ها گزینه اصلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 است، در حال نوشته خاطرات خود از مسائل دنیا در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا است و گمانه‌زنی‌ها درباره آینده سیاسی وی افزایش یافته است.

احتمال کاندید شدن وی در پست ریاست جمهوری که همسر بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است، شدیدا افزایش یافته است و این در حالی است که دموکرات‌ها به افق‌های پس از ریاست جمهوری باراک اوباما می‌اندیشند.

این کتاب که پنجمین کتاب وی است، قرار است سال 2014 منتشر شود و حدس و گمان‌ها را درباره برنامه‌های کلینتون برای سال 2016 افزایش خواهد داد.

حلقه اطرافیان وی تاکید می‌کنند که خانم کلینتون هیچ تصمیمی قطعی در هیچ جهتی نگرفته است. این موضوع نتوانسته است سبب توقف شکل‌گیری کمیته فعالیت‌های سیاسی "آماده برای هیلاری" که پتانسیل کاندیداتوری وی را افزایش داده، شود. این کمیته در حال جذب داوطلبان و کمک است. کشته شدن اسامه بن لادن، سرنگون رژیم قذافی در لیبی، اوضاع افغانستان و عراق، بهار عربی، سیاست‌های مرتبط با ایران و کره شمالی و روابط با متحدان آمریکا از جمله موضوعاتی هستند که هیلاری کلینتون در کتاب خود به آنها خواهد پرداخت.

گروه انتشارات سایمون و اسکاستر اعلام کرد که این کتاب به تمایلات مرتبط با اقتصاد، انرژی و تغییر آب و هوا، دموکراسی و حقوق بشر، نقش مهم دختران و زنان، تکنولوژی و نوآوری و سلامت و توسعه انسانی خواهد پرداخت.

کلینتون 66 ساله، در فوریه 2013 که پست وزارت خارجه آمریکا را ترک کرد از لختگی خون در نزدیکی مغز رنج می‌برد. او گفت به زمانی برای استراحت و برنامه‌ریزی راه‌هایی برای کمک به زنان و کودکان در آمریکا و سراسر دنیا نیاز دارد.

 

5252

کد خبر 285098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =