۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰

برای میلیونرهای آمریکایی، 30% مالیات بر درآمد وضع شد.

پروژۀ بودجۀ آمریکا که از سوی کاخ سفید به کنگره ارائه شده است، چرخش قابل توجهی در سیاست‌های بودجه‌ای اوباما را نشان می‌دهد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، برای اولین بار رئیس‌جمهوری آمریکا، راهکارها و پیشنهادهایی برای صرفه‌جویی ارائه کرد که توسط شاخۀ چپ حزب دمکرات ارائه شد. اوباما تلاش دارد از این طریق جمهوریخواهان میانه را متقاعد کند که او در مصالحه با این جناح صداقت دارد. اوباما حتی برای متقاعد کردن سناتورهای آمریکایی، چهارشنبه شب آنها را در کاخ سفید به شام دعوت کرد تا بلکه بر سر میز شام بتواند مذاکرات را مجدداً راه بیندازد.
سند حجیم بودجه که با 2 ماه اخیر ارائه شد، پیشنهاد می‌کند که در سال مالی 2014- که از ماه اکتبر آغاز خواهد شد- هزینه‌های فدرال بر روی 3770 میلیارد دلار ثابت بماند. کسر بودجه که امسال از مرز 5% تولید ناخالص داخلی آمریکا گذشت، پیش‌بینی می‌شود با این راهکار به 744 میلیارد دلار در سال 2014 و 3.4% در سال 2015 برسد.
از سویی برای سال 2014 براساس محاسبات دولت با 744 میلیارد دلار، فاصله میان عایدی و هزینه در مقایسه با سال 2008 ارقام بالایی را نشان خواهد داد.
اما دو مسئله وجود دارد که به طور مشخص رهبران دمکرات سنا را ناراضی کرده است: رئیس‌جمهور از سویی درخواست کاهش رشد هزینه‌های خدمات بهداشتی به میزان 400 میلیارد دلار را برای 10 سال آینده ارائه داده است اما از سوی دیگر درخواست پذیرش شکل جدیدی از فهرست‌بندی هزینه‌های دولتی و نسبت آنها با تورم را نیز مطرح کرده است.
با این تغییرات، هزینه‌های بازنشستگی و حقوق کارمندان در طی سال 10 سال به میزان 130 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت که به این رقم باید دریافتی مالیاتی 100 میلیارد را نیز اضافه کرد.
از این رو جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان پروژۀ مذکور را با اکثریت رد کرده‌اند. آنها افزایش مالیات 580 میلیارد دلاری و همچنین افزایش 50 میلیارد دلاریِ هزینه‌های دولت برای پروژه‌های زیرساختی که در پروژۀ بودجه آمده است را نیز نپذیرفته‌اند.
در بودجه سال 2014، اوباما مالیات کم 30 درصدی برای درآمد میلیونرها در نظر گرفته است که گفته می‌شود در طول 10 سال تنها 50 میلیارد دلار به درآمدهای دولت اضافه خواهد کرد.
کاخ سفید اعلام کرده است که طرح بودجه جدید در طول 10 سال، بر اساس اصل 1 دلار دریافتی مالیاتی تکمیلی برای 2 دلار صرفه جویی استوار است. جمهوریخواهان اما مخالف طرح رییس‌جمهور هستند و بر این اعتقادند که افزایش مالیات‌ها نتایج خود را به سرعت نشان خواهد شد در حالیکه کاهش هزینه‌ها فقط نسبی خواهد بود و تنها روند کندتری به افزایش هزینه‌ها و خرج‌ها داده است. پروژۀ بودجه مدنظر آنها که پیشتر توسط مجلس نمایندگان تصویب شده، امروز با خواسته‌ها و اولویت‌های اوباما در تضاد است. آنها پیش‌بینی کرده اند که کسر بودجه به 3.2% تولید ناخالص داخلی در سال 2014 و 0.7% در سال 2015 برسد.
با این اوصاف، در روند مذاکرات بر سر بودجه، چشم انداز روشنی دیده نمی‌شود. اما در طول تابستان و با نزدیک شدن به زمان رأی گیری بودجه در کنگره و بالا بردن سقف بدهی‌های دولت، معامله میان دو طرف ممکن است شکل جدی‌تر به خود گیرد.
کاخ سفید امیدوار است با جذب بندهای مالیاتی و افزایش مالیات ثروتمندان، نرخ ثانوی مالیات شرکتها و طبقۀ متوسط را کاهش دهد. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    6 1
    دقت کنید بودجه سال آتی را با 2 ماه تاخیر الان ارائه کرده یعنی بودجه سال آتی را باید در 10 ماه مانده به سال به مجلس بدهند
  • آرش IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    3 0
    اصلا چرخشی در کار نیست عزیز من در مناظره ریاست جمهوری هم میگفت که برنامشون واسه سروتمندان 30% مالیات بگیرن / اگه این کار رو نمیکرد مردم عادی باید بیشتر میدادن /