۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴

آمریکایی‌ها آرام آرام دست به جیب می‌شوند.

در خبرها آمده بود که تولید ناخالص داخلی آمریکا اندکی رشد کرده است، اما همچنان کمتر از انتظاراتی است که بسیاری از آمریکایی‌ها منتظر آن بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق اطلاعات منتشر شده ازسوی دپارتمان تجارت آمریکا، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهۀ اول سال جاری به میزان 2.5% افزایش داشت. این در حالیست که این رشد در سه ماهۀ قبل از آن تنها 0.4% بوده است.
بدون شک این خبر خوبی برای بسیاری از آمریکایی‌ها و حتی بازارهای جهانی است. گفته می‌شود میزان مصرف خانوارها که 70% رشد اقتصادی آمریکا را تشکیل می‌دهد نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده است. اما این افزایش مصرف شامل کالاهای آمریکایی نمی‌شد تا چرخ‌های تولید آمریکا را بچرخاند.
دپارتمان تجارت آمریکا در گزارش خود آورده است: هرچند که دستمزد آمریکایی‌ها 5.3% کاهش یافته بود اما میزان مصرف خانوارهای آمریکایی‌ در سه ماهۀ زمستان با 3.2% افزایش، بالاترین میزان را از سال 2010 تجربه کرد. مشکل اصلی اینجاست که تقاضا برای محصولات آمریکایی روند رو به رشد ندارد و کاهش آن رقم 1.9% را نشان می‌دهد در حالیکه این رقم در پائیز گذشته 1.5% بوده است.
به اعتقاد دپارتمان تجارت آمریکا، این روند رو به کاهش به این دلیل است که در زمستان گذشته، موجودی انبارهای شرکتها، سبب افزایش رشد اقتصادی شد. از سویی برنامه‌های ریاضتی آمریکا نیز بر میزان تقاضای داخلی تأثیرگذار بوده است.
آمار گویای آنست که با بهبود وضعیت اقتصادی، آمریکایی‌ها آرام آرام دست به جیب می‌شوند تا بیشتر خرج کنند. کمااینکه نرخ پس‌انداز در آمریکا با رقم 2.6% کاهش اندکی را نشان می‌دهد. احیای اندک اقتصاد آمریکا می‌تواند در ماههای آینده با بهبود قیمت مسکن و کاهش بیکاری روند رو به صعودی داشته باشد.
3952


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =