موج سنگین آنفلوآنزای نوع A با آغاز فصل زمستان به کشور وارد می شود و این درحالی است که این بیماری شش تا هفت موج دارد.

 ایلنا: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در رابطه با پراکندگی جغرافیایی آنفلوانزای نوع A در کشور گفت: این آنفلوآنزا در سراسر کشور مشاهده می‌شود اما در برخی مناطق بیشتر و در برخی مناطق کمتراست. به طوری که در ابتدای شیوع در استان‌های قم، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان و زنجان بیش از دیگر مناطق مشاهده ‌شد، اما اکنون این بیماری در استان‌هایی نظیر اصفهان و خوزستان بیشتر فعال شده است.

محمدمهدی گویا،افزود: در مجموع در ابتدا بروز آنفلوآنزای نوع A در نیمه شرقی کشور بیشتر از دیگر مناطق مشاهده شده و میزان بروزو ابتلای آن در مردان و زنان کشوریکسان بوده است.

وی تصریح کرد: موج سنگین آنفلوآنزای نوع A با آغاز فصل زمستان به کشور وارد می شود و این درحالی است که این بیماری شش تا هفت موج دارد.

گویا گفت: موج اول این بیماری به بازگشت حجاج حج عمره مربوط می‌شد که خیلی شیوع سنگینی نداشت اما موج افزایش همه‌گیری این بیماری مربوط به موج دوم و همزمان با بازگشایی مدارس در کشور می‌شود.

رییس مرکزمدیریت بیماری‌های واگیروزارت بهداشت با بیان اینکه موارد ابتلا به این بیماری در حج تمتع امسال در عربستان کم بوده،گفت: بنابراین پیش بینی می‌شود بازگشت حجاج به کشور نباید موج سنگین این بیماری را به دنبال داشته باشد هرچند که احتمال اینکه حجاج پس از بازگشت به کشور به آنفلوآنزای نوع A مبتلا شوند وجود دارد

وی در رابطه با آخرین شمار دانش‌آموزان فوت شده بر اثر آنفلوآنزا به ایلنا ادامه داد: آمار وزارت بهداشت در رابطه با آنفلوآنزای نوع A آمار سنی است. اما بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش تاکنون 15 دانش‌آموزدر کشور بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =