۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰

حسن روحانی اگرچه نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری 92 را رسما اعلام نکرده اما سفرهای استانی​اش را در این هفته کلید می​زند.

به گزارش خبرآنلاین، او سه​شنبه این هفته عازم سفر دو روزه​ای به یزد خواهد بود. اگرچه در ایام عید او سفری چهارروزه به خوزستان داشت اما مجموعه دیدارهای وی محلی بود و رنگ و بوی انتخاباتی نداشت. او در این سفر علاوه بر دیدار با عشایر سوسنگرد، از کارخانه​های پتروشیمی، کشت و صنعت و نیشکر اهواز نیز بازدید کرد.
روحانی تنها عضو جامعه روحانیت مبارز نیست که حضورش در رقابت​های انتخاباتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، جدی می​شود. مصطفی پورمحمدی و حسن ابوترابی​فرد نیز در قالب ائتلاف بزرگ اصولگرایان وارد این صحنه شده​اند. اما روحانی که چهره​ای معتدل از خود نشان داده با وجود عضویتش در این تشکل روحانی اصولگرا، یک نامزد مستقل به شمار می​رود که حمایت بخشی از اصلاح طلبان از جمله حزب اعتدال و توسعه از وی، دور از انتظار نیست.
وجهه بینابینی روحانی سبب شده تا برخی همچون باهنر بگویند که او اگرچه عضو جامعه روحانیت مبارز تهران هستند ولی از طرفی هم نگاهی به حمایت هاشمی​رفسنجانی و اصلاح‌طلب دارد. {اینجا} مرتضی نبوی هم که همپای روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت دارد، درباره نامزدی احتمالی وی به خبرآنلاین گفته بود « آقای روحانی هم شخصیتش به گونه​ای است که برخی اصلاح طلبان او را اصولگرا و برخی اصولگرایان او را اصلاح طلب می​دانند». {اینجا}
روحانی قرابتی هم با سعید جلیلی نامزد احتمالی جبهه پایداری دارد. او پیش از علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سکاندار مذاکرات هسته​ای ایران در دولت سیدمحمد خاتمی بود و جلیلی پس از لاریجانی این سکان را در دولت محمود احمدی​نژاد در دست گرفت. روحانی اگرچه به لحاظ زادگاهش –سرخه سمنان- همشهری رئیس جمهور به شمار می​رود اما از منتقدان جدی محمود احمدی​نژاد در دو دولت وی بوده است.
فعالیت​های انتخاباتی این روحانی 64 ساله درحالی شدت بیشتری می گیرد که محمدرضا نعمت زاده و اکبر ترکان، دو مدیر میانه رو در دولت​های هاشمی و خاتمی این روزها به او یاری می​رسانند. دیدار با علمای خراسان، نمایندگان ادوار مجلس، دانشجویان و دانشگاهیان، فعالان عرصه زنان و جامعه وعاظ مجموعه دیدارهای انتخاباتی وی درسال 91 بود که شائبه نامزدی وی را جدی​تر می​نمود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =