آخرین دیدار نوروزی دولتی محمود احمدی نژاد با بهارستان نشینان امشب به میزبانی پاستور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سال 91 سالی پر فراز و نشیب بین دولت و مجلس بود، سالی که با به جریان افتادن استیضاح وزیر کار، آغاز شد و در ماه‌های پایانی سال در نهایت با پافشاری دولت بر ماندگاری مرتضوی در سیستم مدیریتی سازمان تامین اجتماعی، مجلس شیخ الاسلام را در روزی جنجالی و پرحاشیه از کار برکنار کرد. مجلسی ها همچنین با وجود نارضایتی از نحوه برکناری مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت اما در آخرین روز کاری خود در 27 اسفندماه در راستای توجه به بیانات رهبری مبنی بر حفظ آرامش و کمک به دولت، با پیوستن محمد حسن طریقت منفرد به کابینه دهم و جایگزینی او با دستجردی با رایی ناپلوئنی موافقت کردند.
سال 92 دولت و مجلس در حالی آغاز شده است که بنا به گفته معاون پارلمانی دولت، اولین دیدار بین دو قوه امشب به میزبانی پاستور و در قالب دیداری نوروزی برگزار خواهد شد.
لطف الله فروزنده که با باشگاه خبرنگاران، گفتگو کرده است، در مورد دیدار نوروزی احمدی‌نژاد با نمایندگان مجلس اظهار داشت: این دیدار با دعوت احمدی‌نژاد از عموم نمایندگان امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در پاستور به میزبانی رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به دعوت از عموم نمایندگان برای حضور در این نشست خاطرنشان کرد: دیدار نوروزی امشب رئیس جمهور با نمایندگان آغاز نشست‌های مشترک دولت و مجلس در راستای همدلی و تعامل بین دو قوه مجریه و مقننه خواهد بود.
در همین راستا شاهین محمدصادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تایید خبر دیدار نوروزی نمایندگان با رئیس‌جمهور به فارس گفت:دیدار نوروزی نمایندگان با رئیس‌جمهور امروز عصر به دعوت رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

دعوت پیامکی در شان نمایندگان نیست/ نخستین بار است که اینگونه دعوت شده‌ایم
با این وجود سید شریف حسینی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از نحوه دعوت دولت از نمایندگان، گفت: دعوت پیامکی از نمایندگان برای دیدار با رئیس‌جمهور دور از شان نمایندگان است و شخص من با دعوت پیامکی در این جلسه شرکت نمی‌کنم.
وی که با فارس گفتگو کرده، عنوان کرد: این اولین باری است که از سوی رئیس جمهور از نمایندگان به صورت پیامکی دعوت به عمل می‌آید و نهاد ریاست جمهوری تنها با فرستادن پیامک برای دعوت بسنده می‌کند.
وی افزود: پیش از این روال این بود که دعوتنامه به صورت رسمی به هیئت رئیسه تحویل داده می‌شد و زمینه دیدار و جلسات مشترک فراهم می‌آمد. اما از سال گذشته و در دعوت‌های به عمل آمده در اواخر سال 91 از نمایندگان از طرف رئیس‌جمهور روال به گونه‌ای شد که دعوتنامه مستقیما برای نمایندگان ارسال شد و پیامک و دعوتنامه رسمی با هم ارسال می‌شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: ارسال دعوتنامه برای دعوت شونده باید متناسب با شان و جایگاه دعوت شونده باشد و اینکه نهاد ریاست جمهوری شان نمایندگان را در حد یک پیامک برای دعوت می‌دانند این امر خطاست.
نماینده مردم اهواز در خانه ملت خاطرنشان کرد: اینکه دعوت از نمایندگان به این صورت باشد که دعوتنامه به هیئت رئیسه فرستاده شود و هماهنگی‌های لازم از سوی هیئت رئیسه مجلس انجام شود بهترین روش بوده و از هر گونه حاشیه به دور است.
وی ادامه داد: هرکدام از نمایندگان مختار هستند در دیدار امروز نمایندگان با رئیس‌جمهور شرکت کنند تا در این جلسه حضور نیابند. اما شخص من با دعوت پیامکی در این جلسه حضور پیدا نمی‌کنم.
بنا به گفته وی این دیدار، یک دیدار رسمی به شمار نمی‌رود و هر تعداد از نمایندگان که بخواهند در این جلسه و دیدار شرکت می‌کنند.

بعد از آنکه نمایندگان مجلس امروز خبر دادند که دعوت از آنها برای نشست عصر امروز با رئیس جمهور به صورت پیامکی صورت گرفته، یک عضو هیئت رئیسه مجلس از دریافت دعوتنامه رسمی از سوی دولت خبر داد.
علیرضا منادی سفیدان ، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در نامه‌ای که دقایقی قبل به دست هیئت رئیسه مجلس رسید، معاون امور مجلس ریاست جمهوری از نمایندگان دعوت کرده است تا در دیدار نوروزی رییس جمهور حضور به هم رسانند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت اعلام کرد: زمان این دیدار، ساعت ۲۰ امشب (یکشنبه، ۱۸ فروردین) در محل کار دفتر ریاست جمهوری مقرر شده و از هیئت رئیسه مجلس درخواست شده است تا این موضوع را به اطلاع نمایندگان برسانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: دستور توزیع این نامه در بین نمایندگان صادر شده است.

آخرین دیدار نمایندگان با رییس جمهور به دیدار جمعی از نمایندگان با احمدی نژاد بعد از بیانات و هشدارهای صریح رهبری به دو قوه باز می گردد آنجا که بعد از ماجرای استیضاح وزیر کار و حواشی پیش آمده در این دیدار مقام معظم رهبری در هشداری صریح بر تعامل و پرهیز از اختلاف و تنش تاکید داشتند. در ادامه این هشدار بود که ابتدا دیداری سه جانبه بین سران سه قوه به میزبانی مجلس و علی لاریجانی برگزار شد و در دیگر سو جمعی از نمایندگان مجلس نیز با رییس دولت در راستای عمل به فرمایشات رهبری و تعامل و ارامش بین قوا دیدار کردند. آنچنان که اسماعیل جراره از حاضران در این دیدار عنوان کرده بود، صحبت‌های نمایندگان با رئیس‌جمهور در راستای دعوت به آرامش بود تا فضای آرامی در کشور حاکم شود و سوءاستفاده‌کنندگان از شرایط کشور نتوانند به اهداف سوء خود دست‌ یابند. 

احمدی‌نژاد اما علی رغم این دیدارها در روز ارائه لایحه بودجه با وجود تاخیری چند ماهه حضور نیافت تا بار دیگر روابط پاستور - بهارستان تیره و تار شود. با این وجود اینبار دولت به روال هرساله از نمایندگان برای دیداری نوروزی دعوت به عمل آورده و آن را در راستای تعامل با مجلس عنوان کرده است.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    2 0
    شاید حدستان اشتباه باشد