۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷

سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور روز سه شنبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری و با حضور جمعی از مقامات داخلی و خارجی افتتاح شد.
با افتتاح این طرح بندری امکان تخلیه و بارگیری سه میلیون تن کالا در سواحل جنوبی دریای خزر فراهم  شد.
عملیات اجرایی ساخت بندر آستارا، شامل اجرای موج‌شکن‌ها، لایروبی حوضچه، ساخت اسکله تجاری، محوطه‌سازی بندری و احداث ساختمان‌های مربوطه است توسط بخش خصوصی و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام شده است.
پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، توسعه و مدیریت بندر آستارا با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال در فاز نخست و 750 میلیارد ریال در فازهای بعدی، بندر آستارا را به نقطه اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا تبدیل می‌کند.
بندر آستارا به عنوان نخستین بندر خصوصی چند منظوره ایران و نقطه اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا محسوب می شود، مسیر جدیدی برای انتقال گندم قزاقستان و روسیه به سوی کشورهای آفریقایی و جنوب شرق آسیا است.
بندر آستارا با سابقه طولانی که قدمت آن به بیش از 140 سال می رسد یکی از نقاط مهم مبادلات تجاری کشور بشمار می رود و به لحاظ اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بر اساس مصوبه دولت در سال 1385 مقرر شد بندر آستارا به بندر مسافری و باری تبدیل شود که خوشبختانه این امر هم اینک محقق شده است.
نزدیکی بندر آستارا به بنادر باکو، استراخان ، ماخاج کالا و اولیا از ویژگی های ممتاز این بندر خصوصی محسوب می شود.
رحیمی پس از افتتاح بندر چند منظوره آستارا که نخستین بندرخصوصی و پنجمین بندر شمالی کشور است، از این بندر بازدید کرد.
«علی نیکزاد» و « محمدصادق خلیلیان» وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی معاون اول رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رنجبر IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 0
    چون خصوصی شدن این مورد تازگی دارد بهتر است توضیحات بیشتری داده می شد