وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد کشورش از مذاکرات هسته‌ای استقبال می‌کند.

آنگونه که خبرگزاری فارس از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نقل کرده است «جان کری» روز سه‌شنبه صبح در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا به وضوح اعلام کرده است که ما نه تنها در کنار اسرائیل بلکه در کنار تمام جامعه بین‌الملل هستیم و به وضوح اعلام می‌کنیم که ما جدی هستیم. ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم اما این یک مذاکره بی‌انتها و بی‌پایان نیست.
جان کری مشابه همین سخنان را دو روز پیش و در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه در استانبول عنوان کرده بود.(ایــنــجــا)وی در دیدار داوود اغلو گفته بود که 1+5 به گفت‌وگوها با ایران برای حل مساله هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد اما این روند نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.
گرچه ایران همواره تأکید کرده به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست، وزیر خارجه آمریکا در تل آویو گفت: ایران نمی‌تواند و نخواهد توانست یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.
نتانیاهو نیز در این دیدار به وزیر خارجه آمریکا گفت که ساعت هسته‌ای ایران در حال تیک تیک کردن است و ایران نمی‌تواند اجازه داشته باشد برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد و نباید به این کشور اجازه داده شود در مبارزه‌طلبی با تمام جامعه بین‌الملل این برنامه را ادامه دهد.
نتانیاهو در سخنرانی سال گذشته خود در سازمان ملل نیز با کشیدن یک نقاشی بر ادعای خطر هسته‌ای ایران تاکید کرده بود.(ایــنــجــا)
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اینبار نیز در دیدار با وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفته است: من فکر می‌کنم که همه متوجه این مسئله باشند که زمان ایران رو به پایان است و ایران از گفت‌وگوها برای پیشرفت و گسترش برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند.
علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نیست و زرادخانه‌های گسترده هسته‌ای دارد، نتانیاهو درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت که تلویزیون دولتی ایران از تأسیسات جدید تولید مواد هسته‌ای و دو سایت جدید استخراج خبر داده است و همه ما مفهوم اینکه یک کشور سرسخت سلاح هسته‌ای داشته باشد را می‌فهمیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =