کیوان کثیریان

تعطیلات نوروز، طولانی ترین تعطیلات ایرانیان است که غالباً شاغلند و در جست وجوی ایجاد فرصتی مناسب برای تفریح به همراه خانواده هایشان. برخی تهرانگردی می کنند، عده ای برای سیاحت یا زیارت به نقاطی از کشور خودمان مسافرت می کنند، بعضی در شهرهایشان می مانند و جمعی دیگر سفرهای زیارتی و یا سیاحتی خارج از کشور را ترجیح می دهند.
تعارف که نداریم. بخشی از آن ها که به عنوان توریست، خارج از کشور را برای مسافرت انتخاب می کنند - و تعدادشان کم هم نیست - از کنسرت های خوانندگان آن ور آبی هم غافل نیستند. حتی گاه به نیت کنسرت، مقصد سفر را انتخاب می کنند. البته در طول سال و به مناسبت های مختلف هم بازار کنسرت های خوانندگان آن ور آبی در کشورهای همسایه ایران داغ می شود و در نوروز داغ تر.  

 اصلاً فلسفه برگزاری این کنسرت ها در کشورهای همسایه ایران، سهولت رفت و آمد برای ایرانی هاست که از داخل ایران به عنوان توریست به این کشورها سفر می کنند و وجود این کنسرت ها می تواند عامل مهمی برای ترغیب آنها به این سفرها باشد.
دبی، آنتالیا، ایروان، باکو، اربیل عراق و . . . که مقصد سفر بسیاری از ایرانیان در تعطیلات مختلف از جمله نوروز هستند، مراکز اصلی برپایی کنسرت های نوروزی اند که هرساله هزاران نفر از ایرانیان را به کشورهای همسایه می کشانند والبته کلی هم ارز از کشور خارج می شود.
اما نکته جالب توجه اینجاست که در همین دامنه زمانیِ تعطیلات نوروز، در ایران هیچ- تاکید می کنم هیچ- کنسرتی برگزارنمی شود. یک خواب نوروزی طولانی و سنگین که کاملا میدان را به رقبای خارجی واگذار می کند. جالب تر آنکه برخی از خواننده ها و گروه های موسیقی داخل کشور، تورها و کنسرت های نوروزی خود را بیرون مرزها برای ایرانیان خارج از کشور برگزار می کنند اما داخل ایران هیچ برنامه ای ندارند!
این در حالی است که خوانندگان جوان پاپ ایرانی هرکدامشان آنقدر طرفدار دارند که بتوانند برج میلاد و سالن های تهران و شهرستان ها را در چند سئانس پر کنند. فکرش را بکنید که در این صورت به چه میزان قابل توجهی، از سفرهایی که به بهانه شرکت در کنسرت های آن ور آب انجام می شود، کاسته خواهد شد و به تبع آن چه میزان ارز مفت و مجانی که قرار بوده از کشور خارج شود، صرفه جویی می شود.

واقعاً در داخل کشور خواننده پرطرفدار کم داریم؟ علیرضا عصار،  رضا صادقی، محسن چاوشی، احسان خواجه امیری، سهیل نفیسی، محسن یگانه، سیروان و زانیار خسروی، رضا یزدانی، بنیامین، مازیار فلاحی، شهرام شکوهی، حامی، بهنام صفوی، فرزاد فرزین، روزبه نعمت اللهی، فرمان فتحعلیان، بابک جهانبخش، علی لهراسبی، حمید عسکری، فریدون آسرایی، خواجه نوری، خشایار اعتمادی، مانی رهنما و... از یک طرف و استاد شجریان،  شهرام ناظری، کامکارها، پورناظری ها، حسین علیزاده، محمدرضا لطفی، کیهان کلهر، همایون شجریان، کیوان ساکت، گروه دستان، محمد اصفهانی، سالار عقیلی، علیرضا قربانی، عبدالحسین مختاباد، حسام الدین سراج، و... و تعدادی از گروه های متفاوت موسیقی در سبک های گوناگون از جمله گروه رستاک گروه هفت و... و گروه ها و ارکسترهای کلاسیک ایرانی، هریک درمیان طیف های مختلف مردم آنقدر هوادار دارند که کنسرت های نوروزی آنان چندین برابر همتایان خارج نشین شان مشتری داشته باشد. واقعاً در شرایط مناسب، اینها قادرند صدها هزار نفر را در سراسر کشور به کنسرت هایشان بکشانند و این اصلا سرمایه کمی نیست.

اما کو ذره ای دلسوزی و مدیریت که از این قابلیت ها و ظرفیت ها استفاده کند؟ آنچه بیشتر به چشم می آید تنگ نظری، سختگیری های بیجا و بی برنامگی است.
گاهی فکر می کنم مسوولین فرهنگی ما اساساً دلسوز فرهنگ نیستند و رسماً دلشان می خواهد مردم بیشتر ماهواره نگاه کنند تا تلویزیون و بیشتر بروند در کنسرت های خارجی تا نوروز را در ایران بمانند. اگر اینطور نبود که با اینهمه امکانات و ظرفیت ها چرا هیچ کاری نمی کنند؟
نمونه اثرات این بی برنامگی ها ی مسوولان فرهنگی را همه یادشان هست. خنده دار است که مثلاً حمید طالب زاده باید به خاطر مجوز کنسرت در داخل کشور برای خواندن آهنگ های مجازش چند سال بدَود و وقتی موفق نشد، ایران را ترک کند و حالا چهار روز دیگر حتماً علاقه مندان او باید میلیون ها تومان هزینه کنند تا بروند کنسرتش را در یک کشور بیگانه ببینند، همان کاری را که همین دوستان مسوول با شادمهر عقیلی کردند وقصه آن را در فیلم "پرپرواز" دیده ایم.

به راستی چرا دست اندرکاران فرهنگی کشور از این قابلیت های ساده استفاده نمی کنند؟ آیا واقعاً نمی شود تورهای نوروزی خوانندگان ایرانی را در سراسر کشور به راه انداخت؟ تا هم بهانه جذابی برای سرگرمی و تفریح تمام ایرانیان فراهم شود و هم از خروج ارز جلوگیری شود؟ وقتی بساط موسیقی و حتی تئاتر در شادترین ایام سال که از قضا تعطیل هم هست در داخل کشور وجود ندارد، آیا دیگر کسی حق دارد از تمایل بخشی ازمردم برای شرکت در کنسرت های خارج از کشور گلایه کند؟ چطور آن ورِآبی ها به سادگی از این ظرفیت استفاده می کنند ولی مسوولین رسمی فرهنگ کشور نمی توانند؟ آن طرفی ها مردم را اینهمه راه وبا این هزینه گزاف و سختی های سفر جذب می کنند، آن وقت مسوولات ما که به مراتب کار ساده تر و ارزان تری پیش رودارند، در خواب نازند.  گذشته از این، گاه کیفیت نامناسب امکانات اولیه و بدیهی در اینگونه کنسرت ها و گاه مسایل امنیتی، توهین آمیز و حتی خطرناک می نماید(نمونه اش اتفاقات تلخ و درگیری هایی که می گویند همین نوروز گذشته در کنسرت اربیل و در سوله ای که قرار بوده کنسرت سه تن از خوانندگان در آن برگزار شود، رخ داد) و به گمان من مسوول اصلی همه اینها، مدیران نالایق فرهنگی هستند.
به هرحال آنچه مسلم است، عملکردها نشان می دهد باعث و بانی اصلی پررونق شدن کنسرت های آن ور آب به ویژه در ایام نوروز، مستقیماً مسوولان فرهنگی کشورند و بی برنامگی، کم کاری و سوء مدیریت آنان دلیل اصلی این ماجراست.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    122 2
    اولا دلیل اینکه تورهای نوروزی 2 برابر شرایط عادیه چیه ؟ مگه اونور آب اتفاق خاصی میوفته اصلا نوروز ما تو ایام تخفیفه کشور های دیگه است چون کسی تو فروردین مسافرت نمیره . فکر نمی کنید یه جورایی شاید همون مسئولین فرهنگی توی سود این سفر ها شریک باشند . خیلی مشکوکه ، کسی اصلا جلوی تور گذار ها رو نمیگیره هرچی دلشون بخواد قیمت رو میکشن بالا . بلیط هواپیما که قیمتش ثابته ، هتل ها هم که تو تخفیف هستند پس چرا قیمتها دو برابره ؟
    • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      55 0
      واقعا تاسف آوره آقاي حامي دوساله که معطل دريافت مجوز البومشه و هر بار به يه بهانه مجوزشو نميدن فکر ميکنيد حامي نميتونند بره اونور بخونه (مثل شادمهر) چرا هنرمنداي مارو فراري ميديد؟
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    153 0
    اقا من کنسرت سیروان خسروی رفتم تو برج میلاد،اونقدر لیزر انداختن دوستان مسئول سالن تو صورت ما که، به بغلیت بگو فلان کار نکنه به جلویی بگو فلان کار بکنه که پشیمون شدم از رفتنم
  • یک شهروند IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    یعنی علیرضا افتخاری به اندازه بنیامینم نیست که اسمی ازش نبردی؟
    • بدون نام EU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      164 9
      كدوم افتخاري ، افتخاري قبل ازانتخابات 88 يا بعد از 88 ؟!!
    • من IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      12 46
      دوست عزيز قرار نيست كه اسم تك تك افراد آورده شه كه!! اين نقص نوشتاري نويسنده بود كه به جاي كفايت به يكي دو مورد اسم يك ليست ارائه دادند!!
  • الف IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    209 2
    وقتي در کنسرت هاي داخل کشور - حتي مادر خواننده- هم در امان نيست و جوان ها بايد نگران اين باشند که ممکن است با ون هاي گشت ارشاد بخاطر آن هم رنگ مانتو يا نوع جوراب به جاي ديگري منتقل شوند خب معلوم است که هزينه ي سنگيني براي آرامش خود ميکنند!
  • م م IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    124 2
    من هم فکر می کنم تعمدی در کار است که مردم به خارج از کشور سفر کنند . همین کشور دوست و همسایه ،ترکیه به هیچ عنوان جاذبه های توریستی ایران را ندارد ولی سیل توریستی که از ایران به آن کشور برای استفاده از سواحل دریاها سرازیر می شود شگفت انگیز است ! اگر به سواحل شمال ایران سفر کنید ، خط ساحلی یا بوسیله ویلاهای شخصی اشغال شده و یا توسط ارگانها و ادارات به عنوان ویلای اختصاصی در اختیار گروهی محدود قرار گرفته. البته نواحی محدودی که برای استفاده مردم عادی اختصاص یافته مثل جاهای دیگر و جنگلها پر از زباله است . اوضاع جنگل های شمال تاسف برانگیز است و حالا توی این کثافت و افتضاح کنسرت طلبمان . برای مسائل عادی مثل محیط زیست دل نمی سوزانند چه برسد به تفریحات . فوری یک انگ تضاد با ارزشها به آن می زنند .
  • ahmad US ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    121 0
    دلت خوشه ظاهرن نرفتی کنسرت داخلی پدر آدم با تمام اموات و برات 3بعدی میارن جلوی چشمات بعدشم آقا با این کارا اسلام به خطر میوفته
  • بدون نام FR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    94 28
    ببخشید مثلاٌ کدوم خواننده ایرانی در حد ابی و یا بقیه هست (به جز خوانندگان سنتی) که همچین مقایسه ای کردی؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    31 0
    اون حمید طالب زاده است نه علیرضا.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    61 1
    مشکل اصلی این مملکت این است که نمی دانیم و یا نمی توانیم منافع خود را مشخص کنیم. به عبارت دیگر تعریف درستی از منافع نداریم.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      21 1
      آفرین
  • ح.ع IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    107 1
    دوست عزیز و محترم من انگار خبر نداری از وضعیت برگزاری این برنامه ها.!!؟ یکی از همشهریهای ما اومد یه برنامه با اجرای آقای احسان خواجه امیری برگزار کنه علارغم گرفتن تمام مجوزها و هزینه ای بالغ بر 65 میلیون تومان 5 یا 6 ساعت مانده به اجرای برنامه یک حاج آقای محترمی گفتند ما نمیخواهیم از این جلف بازیها در شهرمون برگزار بشه و بهم خورد و رفیق ما 65 میلیون متضرر شد و کلی آبروی شهرمون رفت.. حالا بگو چرا میرید اونور آب
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    105 2
    اقا نوروز نمک ابرود ویلا شبی یک میلیون تومنه ، انتالیا شش شبش 1600000 تومن نفری هتل صبحانه نهار شام کدومش باصرفه تره ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    51 2
    بیچاره ها هنوز جوونید بدنتون داغه! بعد چن سال مفهمید سرمون چی اومده!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    40 1
    آخه كساني كه اينجا در اينگونه امور مسئوليت دارند معمولا از مافياي كنسرتهاي اونور آب سهمي دارند. بنابراين اصلا به نفعشون نيست كنسرتهاي آنطرف آب تعطيل شود
  • سهراب IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    9 37
    آخه اونجا همین کنسرت منصور تو اربیل تو سوله دامپروری برگزار کردن چه فروشی داشت چون بیشتر اونایی که کنسرت خارج از کشور میرن برای کنسرت نمیرن....
  • حمید IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    35 1
    برخی مخاطبان به دلایل مختلفی در ایران ارضاء نمیشوند و بهتر است که به خارج مسافرت کنند که هم خودشان راحت باشند و هم ماموران کنترل سالنها در ایران. چراکه نه شخصیت این مخاطبان قابل تغییر است و نه نظم هنجاری حاکم در ایران
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    69 1
    مشکل ما اینه که تو کنسرت هم برادران گشت ارشاد باید گیر بدن!!! وقتی هیچ کجا آزادی نیست خب معلومه کسی که دستش به دهنش می رسه و می تونه میره اونور هم واسه ساحل هم واسه کنسرت و هم واسه زندگی ...
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    56 3
    خدایا این ورق کی برمیگرده؟
  • امیر IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    51 5
    شادمهر عقیلی واقعا ستاره بود خیلی حیف شد خیلی
  • سجاد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    23 1
    گل گفتي
  • رجایی PL ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    34 1
    از اون بالای فرهنگ گرفته تا پایین ترین مسوول فرهنگی چیزی از هنر سرشون نمیشه چرا؟ببینید کدومشون آهنگ ساز یا خواننده یا بازیگر هستند که این چیزهایی رو که ما میگیم بفهمند؟
    • مرتضی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      4 19
      اینو که گفتی اصلا جور در نماد چون فرهنگ عرصه گسترده ایه و کسی و نداریم که هم نویسنده باشه هم بازیگر هم خواننده هم منتقد هم...فقط مدیر میخواد
  • نوید ر IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    21 0
    توی عید که سیروان و فرزاد فرزین و بابک جهانبخش و... توی نور کنسرت داشتن، بلیطش از پنجاه هزارتومن شروع میشد!!! میدونم که خواننده های بیچاره پدرشون درمیاد تا یه کنسرت بذارن،ولی مردم هم حق دارن دست خونوادشونو بگیرن و ببرن کنسرت،ندارن؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    14 1
    گشت ارشاد
  • هستی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    6 12
    ما ایرانی ها عادت کردیم برای از دست رفته ها افسوس بخوریم و به زیبایی ازشون یادکنیم.هی یادگذشته کنیم. لطفا یکی توضییح بده این ازادی که مد نظر این متن هاست یعنی چی؟؟؟؟
  • مرتضی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    5 43
    استاد شجریان!!!زنده باد علیرضا افتخاری با غیرت
    • بدون نام EU ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      6 4
      زینددددددددددددده باد!!
  • بدون نام IN ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    27 2
    هر کی فکر میکنه که ایرانیها محض گل روی خواننده های لس آنجلسی این همه هزینه میکنند تا بروند و دو ساعت در یک سالن بی نظم و شلوغ بنشینند و کنسرت ببینند سخت در اشتباهه!اکثریت ایرانیها در ایام نوروز به ترکیه و دبی و...میروند چون کنسرت آخرین دلیل آنهاست!خواهشا با خودتان روراست باشید.همه خوب میدانیم که چند روز هم بدون استرس زندگی کردن حسرت خیلی هاست.میگید نه!نشریف بیارید همین دبی که آب و هواش کمتر از صحرای کالاهاری نیست و وضعیت تاسف بار مسافران افسارگسیخته ایرانی را ببینید...ببینید تا از ایرانی بودن خودتان شرمنده شوید...
  • بهناز US ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    5 0
    تشکر آقای کثیریان حق مطلب روبسیار خوب ادا کردید . اما حضرات تظاهر به خواب وبی خبری و چه وچه می کنند .این حوادث تلخ سریالی ومتناوب اتفاق میفته و بزرگترین دلیلش سوء مدیریت وترس از دست دادن صندلی ایه که بهش تکیه کردند وهربارهم خیلی راحت ازکنارش ردمیشن ... دیدن بدیهیات ،برنامه ریزی ونیاز سنجی،شناسایی سلایق برای آقایون ریسکه نه انجام وظیفه .
  • jamshid IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    4 1
    با گفته های ناشر محترم موافقم مسئولین فرهنگی ما نه توانائی حفاظت از ارزشها را دارن نه اینقدر توانائی دارن که از فرصتها برای بالا بردن فرهنگ این مملکت برنامه ریزی نمایند .نقشه راه فرهنگی کشور نه ترسیم شده ونه میدانند چکار باید بکنند .اگه به جای این عالیجنابان فردی مثل اقای قرائتی راکه دارای ذوق هستند ودانش مذهبی بالایی دارند بکار مشغول کنند میتوان به اینده امیدوار بود.تعجب من اینه که جایی مثل وزارت فرهنگ را غیر متخصصین اشغال میکنند .در حالی که اصل وریشه دین ونظام ما دائما مورد تهاجم فرهنگی میباشد.
  • ديانا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    9 0
    پارسال ازشهرستان رفتم كنسرت مازيار فلاحي دربرج ميلاد.من بدحجاب نيستم اهل ارايش هم نيستم .ولي مانتوم كمي كوتاه بود.نزاشتن برم تو.خوشبختانه يه مانتوي ديگه تو ماشينم داشتم. رفتم عوض كردم.حالا تصوركنيد اگه همراهم نبود منو ميفرستادن خونه... همين حالا اين تتلو چه پسر خوبيه.جدا من طرفدار اين خواننده نيستم و اهنگهاشم گوش نميدم . ولي يه مصاحبه ازش خوندم و خيلي متاثر شدم.بخدا مي ترسم اين جوون هم بالاخره خسته بشه و بره.توروخدا بفكر باشيم.نزاريم استعدادهامون هرز برن.
  • ابی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    8 0
    پسر خوب لطف کن آمار بده که آیا این شش سال اخیر حتی یک کنسرت هم در مشهد برگزار گردیده ؟ خب کجا بریم؟
  • بدون نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 0
    وای. وای خبر انلاین خیلی زود اسم زانیار خسروی رو از تو متنت پاک کن ،اون بیچاره الان یه خواننده زیر زمینی به حساب می ادو برادرش ،سیروان به خاطر اون 2 سال مجوز کنسرت نمی تونست بگیره،فردا می ان سایتتونو به خاطر تبلیغ موسیقی ملعون زبر زمینی فیلتر می کنن ها!!!!از ما گفتن
  • بدون نام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    11 0
    من کنسرت احسان و بنیامین و بیرون از ایرانم رفتم ،اصلا یه دنیای دیگه است!!!!هیچ کس تمام مدت تو چشمت لیزر نمی ندازه که چرا بلند دست می زنی،مو هاتو بکن تو،بلند نخون،تکون نخور ،اصلا اگه تونستی نفس نکش و .....،خوب معلومه که اگه هر کس پول داشته باشه کنسرت های مجاز داخل تو خارج می ره می بینه چه برسه به خواننده های به قول شما لوس انجلسی که بیشترشون واسی همین بچه های ایران الگو بوده و هستند و هیچ وقت نمی تونن به 40-50 سال کار و زحمت اونا برسن!!
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 1
    اخه اقای کثیریان نویسنده محترم ،مسیولین ما انقدر سرشون مشغوله که وقت این کار هارو نداره، واسه همین اصلا بر پایی کنسرت و تیاتر شاد و ...کم کم در تمام مدت سال داره حرام می شه!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 1
    استاد شجریان روح هنر ایرانی هستند نباید چنین سرمایه گرانبهایی رو به راحتی از دست بدیم.تا کی فرصت سوزی؟
  • کسری IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 2
    نابترین ودلنشینترین صدا صدای علیرضا افتخاری است اینو هرگزفراموش نکنیدl
  • رضا A1 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    جالبتراینکه بدونین درکنسرتهای برگزاری اونطرف آب ،امکانات نداشته ما،درکشورمون را،به نجومیترین قیمت ممکن بهمون میفروشندکه آدم سردردمیگیره ازقیمتاشون،،بلیط ازته سالن400 تومن،شروع وبه 950تومن جلوختم میشه..غذاونوشیدنیم نمیشه ببری تو سالن،حتی آب..حتمابایدازبوفه وبارخودشون بخری،قیمت غذاوتنقلات هم از 50هزارتومن شروع میشه و↖↖.مشروبات هم کمی ازطلا گرانتره. اسف بارتر،اینکه، هرکنسرت 2ساعت دیرترشروع میشه وعلنی ازش می دزدند،ومردم هم اونجا،هیچ اعتراضی نمیکنند.ازکسانیکه امسال،کنسرتهای دبی را،رفتن،،بپرسید،همه این حرفارو، تاییدمیکنند.مثلاکنسرت 6فروردین آرش وشادمهرو..که توزمین چمن گلف بود،یه صندلی برای نشستن مردم نگذاشته بودن ومردم سرپاایستاده بودن.اگرهم روی چمنهامینشستن، بدنشون نم میکشید..،فاجعه آقا...فاجعه
  • ji mmy A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    کسخل....بنز بهتره یا پراید؟ موضوع بود نوشتی آخه؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    من خیلی دلم میخواد در دبی به کنسرت منصور برم ولی تا حالا کنسرت نرفتم.به نطرتون خوبه که برم