رییس مجلس خواستار رسیدگی سریع به وضع آسیب دیدگان و آوراگان زلزله بوشهر شد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، گفت: دغدغه فاطمه زهرا صیانت از مهمترین بخش امت اسلامی بود که اگر دچار انحراف شود جاهلیت زنده می گردد و غرور در بامداد اسلام حادث می شود، و آن بخش رهبری و مدیریت جامعه اسلامی است. ایشان می دانست که این انحراف از سنت به دیکتاتوری عباسی و اموی ختم می شود.

گزیده سخنان رئیس مجلس از این قرار است:
• دموکراسی های امروزین در بهترین شرایط مبنایی جز مردم پسند بودن را قائل نیستند و چنین وضع و حالی را پیدا کرده اند که هم از درون و هم از بیرون با بحران و بن بست روبرو گردیده اند. اما در مکتب فاطمی سعادت بشر را نباید در دریافت های چشم های نزدیک بین جستجو کرد. بلکه سعادت دراز مدت بشر در تکیه بر هدایت های الهی و سنت نبوی و علوی نهفته است که آن را اسلام شناسی باید از درون مکتب کاووش نمود. این درس بزرگی است که در مسیر انقلاب باید به ان پایبند باشیم.
• از اقدامات ارزنده عزیزان خدوم در سازمان انرژی اتمی که در روز ملی هسته ای گوشه هایی از آن را اعلام کردند، سپاسگزاری می کنیم و امیدواریم با هوشمندی و پایمردی در مسیر ترقیات دانش هسته ای عزت و سرافرازی برای ملت تدارک شود.
• زلزله بوشهر مایه تاسف همگان گردید. نمایندگان مجلس ضمن ابراز همدری با آسیب دیدگان برای درگذشتگان علو درجات می کنند و از وزارت کشور، درمان و هلال احمر می خواهیم با جدیت به وضع آوارگان و نجات آسیب دیدگان رسیدگی کنند. لازم است که کمیسیون عمران و بهداشت و درمان با اعزام نمایندگانی به استان بوشهر گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات به مجلس ارائه نمایند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =