آیت‌الله آملی‌لاریجانی از اختصاص یک روز حقوق مسئولان عالی قضایی و نیز مبلغ 200 میلیون ریال از سوی رئیس قوه قضاییه به زلزله‌زدگان بوشهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به زلزله‌زدگان، خواستار مساعدت تمام مسئولان و مردم برای کاستن از دردها و مشکلات مردم منطقه زلزله‌زده شد و گفت:‌ خداوند به بازماندگان این حادثه صبر جمیل و اجر جزیل عطا کند و ارواح درگذشتگان را قرین رحمت خود گرداند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی، تیم مذاکره‌کننده را «بسیار خوب و قوی» دانست و مباحث مطرح‌شده از سوی ایران را منطقی و متناسب با اصول گفتگو توصیف کرد و گفت:‌

متاسفانه از نحوه انعکاس رسانه‌ای این جلسات در کشورهای غربی پیداست که نمی‌خواهند منطقی و عقلانی پیش بروند و مسائل هسته‌ای بین ایران و آژانس را حل کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نحوه رفتار غربی‌ها نشان می‌دهد که آنها به بهانه مذاکرات هسته‌ای به دنبال فشار بیشتر بر ایران هستند، اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی پیشنهادهای بسیار مثبت و عقلانی به آنان ارائه نموده است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ تبلیغات وسیعی که رسانه‌های غربی علیه مذاکرات اخیر و مواضع ایران در رد تمام پیشنهادهای طرف غربی به راه انداخته‌اند، درست نیست و اصول هیچ مذاکره‌ای نیز البته اینگونه نیست که یک طرف بخواهد یک فهرست بلندبالا از پیشنهادها مقابل دیگری بگذارد و او هم تمام آنها را رد یا قبول کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: پیشنهادهای مطرح‌شده لزوما باید در یک مسیر معقول و منطقی بررسی و پاسخ‌های لازم به آن داده شود و تیم ایرانی نیز همین مسیر را طی کرده است و ادعای رسانه‌های غربی درباره رد تمام پیشنهادهای غربی‌ها صحیح نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به این‌که برخی پیشنهادهای مطرح‌شده پیش از این نیز در صورت مابه‌ازای معقول و منطقی مورد قبول قرار گرفته بود، به شیطنت رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: مسیر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای منطبق با نظرات مقام معظم رهبری بسیار روشن و منطقی است و این روش منطبق با گفتگوی عقلانی و به دور از ایجاد هرگونه فضای زورگیری و فشار است.

رئیس قوه قضاییه گفت:‌ ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود عقب نخواهد نشست و حقوق هسته‌ای برای کشور و ملت ما حیاتی است و ما از این راه برنخواهیم گشت و غربی‌ها فکر نکنند که با تحریم‌های جدید ملت صبور و قهرمان ایران از پایمردی خود خواهند کاست.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: راه مذاکره عقلانی و گفتگوی منطقی هسته‌ای باز است و امیدواریم کشورهای غربی سر عقل بیایند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: این شعارهای راهبردی مقام معظم رهبری برای یک سال و گاه بیشتر از یک سال است که با عمل به آنها از سوی مردم و مسئولان راه رشد و توسعه و کمال هموارتر خواهد شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی «تمام مسئولان را موظف به عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری» دانست و اظهار کرد: قوه قضاییه کارگروه ویژه تبیین سیاست‌های عملی و اجرایی حماسه سیاسی و اقتصادی در دستگاه قضایی را تشکیل داده و نتایج این کارگروه جمع‌بندی شده و پس از تصویب نهایی بزودی عملی می‌شود.

رئیس قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی و تشویق و حمایت از کارگزاران فعالیت‌های اقتصادی صحیح و مشروع را سرلوحه اقدامات عملی در تحقق حماسه اقتصادی و عمل به وظایف قانونی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را اصلی‌ترین نماد تحقق حماسه سیاسی در قوه قضاییه اعلام کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: قوه قضاییه به حسب قانون موظف به پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و با تشکیل ستادهای پیشگیری در سراسر کشور به وظیفه خود در قبال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها عمل خواهد کرد و در این راه از تجربه بسیار خوب خود در انتخابات مجلس استفاده خواهد برد.

در ادامه این جلسه، مسئولان عالی قضایی به بررسی نتایج کارگروه ویژه تحقق سیاست‌ها و راهکارهای حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در قوه قضاییه پرداختند و مقرر شد پس از بررسی و تصویب نهایی، این سیاست‌ها و راهکارها اجرایی شود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =