درحالی که با توجه به قانون رییس جمهور اختیار برکناری روسای دانشگاه ها را ندارد، اما وزیر علوم تغییر در زیرمجموعه های دولت را حق رییس جمهور دانسته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این پاسخ تازه کامران دانشجو به ابهامات نامه محمود احمدی نژاد برای برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس است.

او البته پیش از این هم گفته بود که اگر رییس جمهور دوباره دستور دهد، حتما اوامر را اجرا می کند. (اینجا)

دانشجو اکنون در مشهد دراین باره گفته است: در اول بهمن ماه سال 91 نامه‌ای در جلسه هیئت دولت به دست من رسید و توضیحاتی در این رابطه به رئیس جمهور دادم که پس از آن، دستوری داده نشد و به همین دلیل اقدامی هم انجام ندادم بنابراین موضوع را تمام شده دانستم ولی وظیفه قانونی من این است که دستور رئیس جمهور را اجرا کنم و اگر ببینم نمی‌توانم این دستورات را اجرایی کنم از کابینه خارج می‌شوم.

وزیر علوم درباره انتشار نامه دو ماه پس از نوشته شدن هم گفت: اینکه چرا نامه رئیس جمهور بعد از حدود 2 ماه منتشر شد، را باید از کسانی که آن را منتشر کردند بپرسید که ان‌شاءالله نیت‌شان خیر بوده است. این نامه 5 فروردین 92 نیز به صورت رسمی در سایت دولت منتشر شد که من هم از این موضوع تعجب کردم که چرا تاریخ و شماره آن در سایت‌ها وجود ندارد ولی به دلیل اینکه خواستم فکر بدی نکنم کلا فکری در رابطه با این موضوع نداشته‌ام.

به عقیده وزیر علوم‌ تغییر در زیرمجموعه‌های اجرایی و اعضای کابینه حق رئیس جمهور است: بی‌انصافی است که این حق را از رئیس جمهور بگیریم. احمدی‌نژاد را دوست دارم و چه رئیس جمهور باشد و چه نباشد و چه من وزیر باشم و چه نباشم دوستی ما ادامه دارد و حتی بعد از تعطیلات نیز با یکدیگر صحبت‌هایی داشتیم ولی در رابطه با این موضوع حتی یک کلمه هم صحبت نکردیم.

انتشار و حتی نگارش این نامه با واکنش های منفی مختلفی همراه شد. نمونه ای از آن اظهار نظر محمدمهدی زاهدی، وزیر سابق علوم در دولت اول محمود احمدی نژاد و رییس کنونی کمیسیون آموزش مجلس بود. او به خبرآنلاین گفت که وجود چنین نامه ای حکایت از برنامه های پشت پرده دارد. (اینجا)

همچنین صادق زیباکلام هم به آن واکنش تندی داده بود. (اینجا)

اما اکنون کامران دانشجو، اظهار نظرها درباره نامه را عقده گشایی دانسته است: برخی افراد در رابطه با موضوع نامه رئیس جمهور اظهارنظرهایی داشتند که فقط برآمده از یک ذهن منفی‌گرا است. این اظهارنظرها سوء‌استفاده از یک موضوع عادی و عقده‌گشایی است.

 

بخش هایی از نشست خبری وزیر علوم را به نقل از فارس بخوانید؛

- فضای دانشگاه‌ها یک فضایی کاملا علمی و منطقی است. دانشگاه‌های ما به جای حاشیه در متن حرکت می‌کنند و حتی کسانی که به فکر سیاه‌نمایی هستند، نیز نمی‌توانند جهش‌های علمی ما را کتمان کنند.

- رشد دانشگاه‌های ما نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها روال بهتری را از سال 84 دارند، مگر می‌شود در یک فضای بسته با نگاه انقباضی در دانشگاه‌ها به رشد علمی رسید.

- وظیفه دانشگاه‌ها، کادرسازی نیروی انسانی برای جامعه انسانی است، دانشگاه‌های ما باید شاخص‌های اسلامی داشته باشند ولی در سال 84 دانشگاه از متن به حاشیه کشیده شد.

- فعالیت سیاسی دانشگاهیان باید توأم با دین‌مداری باشد، در مورد تفکر سیاسی قائل به این هستم که تفکر سیاسی باید در چارچوب دین‌مداری صورت گیرد در صورتی که برخی فعالیت‌های سیاسی جنبش دانشجویی نیست و فقط هرج و مرج است.

- برخی می‌خواستند جنبش دانشجویی در برابر نظام قرار گیرد و اسم این کار را نشاط سیاسی گذاشتند ولی این مسئله در شأن دانشگاه‌ها نیست.

- اگر وزیر نبودم، شاید مسئله کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، در ذهنم مطرح می‌شد ولی تا زمانی که وزیر هستم این مسئله به ذهنم نمی‌آید زیرا ممکن است نیت اخلاص در خدمتگزاری‌ام مخدوش شود.

- من خودم را جزو خانواده اصولگرایان می دانم. در حال حاضر در جناح اصولگرایان وفور کاندیدا است و همه احساس تکلیف می‌کنند، شاید نیامدن هم نوعی احساس تکلیف باشد.

- تکثر کاندیداها به نظر من درست نیست و احساس تکلیف فقط در آمدن نیست، نیامدن هم می‌تواند نوعی تکلیف باشد.

- شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگروهی را تشکیل داد و به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر کسی به شرایط بازنشستگی می‌رسد، آن را اعلام کرده و پس از اعلام نیاز گروه آموزشی به تصویب هیئت ممیزه و هیئت امنا برسد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =