با وجود آنکه از مدت‌ها پیش بحث نامزدی حسن روحانی مطرح بود اما او 22 فروردین را برای اعلام رسمی کاندیداتوری ریاست جمهوری انتخاب کرد.

سید صادق روحانی: صبح امروز در مراسمی که با حضور حامیان حسن روحانی از قومیت‌های مختلف کشور در تالار آدینه برگزار شد وی رسما حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در قامت یک نامزد انتخاباتی اعلام کرد.
بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم از نقاط مختلف کشور به تهران آمده بودند. این را می‌شد از پوشش خیلی‌هایشان ملاحظه کرد. نماینده بخش‌های مختلف ستاد این نامزد انتخاباتی در این برنامه سخنرانی کردند روحانیون، زنان ، نماینده حزب اعتدال و توسعه که سخنگوی ستاد هم بود و برخی دیگر.
 
حسن روحانی هم در این همایش نخستین سخنرانی انتخاباتی خود را ارائه کرد( ایــنــجــا).تنها این نماینده ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی بود که نماینده‌ای که سخنرانی کند نداشت. در عوض این ستاد نشریه‌ای تحت عنوان سرو و با شعار« تنها سرو می‌داند که در زمستان چه گذشته‌است» را برای برنامه امروز آماده کرده بود.
یونسی:هاشمی از روحانی حمایت می‌کند
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات در دولت خاتمی از استقبال مردم از حسن روحانی در صورت معرفی صحیح وی گفت و افزود: آقای دکتر روحانی واجد شرایط و ویژگی‌هایی است که اگر مردم مطلع بشوند قطعا آرای مردم را به سمت ایشان جذب خواهد کرد، همانطور که خواص را جذب کرده است. در حال حاضر احزاب، خواص و شخصیت‌های معتدل، کارشناسان، تکنوکرات‌ها و دانشمندان زیادی جذب آقای روحانی شده‌اند. این در حالی است که تا امروز آقای روحانی رسما اعلام کاندیداتوری نکرده است اما آوازه حضور ایشان باعث شده که استقبال فراوانی در اقشار خواص صورت بگیرد و من مطمئن هستم که این خواص هستند که این اراده را به مردم منتقل می‌کنند و مردم را جذب می‌کنند و این هم کم کم شروع شده است. من مطمئن هستم و اخباری دارم که اقوام و عشایر در حال جذب هستند. من امیدوارم یک بار دیگر مانند سال 76 حماسه دومی خلق بشود.
یونسی همچنین درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی همین امروز اعلام کردند که نمی‌آیند. امروز تیتر روزنامه ها بود که من مشاور نظام می‌مانم، این معنایش این است که ایشان نمی‌خواهند تصدی مسئولیت اجرایی را به عهده بگیرند و می خواهند به عنوان مشاور جمهوری اسلامی و مشاور رهبری و مشاور مدیران ارشد نظام مانند ریاست جمهوری نقش خواهند آفرید. همیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش کلیدی در حل مشکلات اساسی کشور داشته است و یکی هم همین انتخابات است. آقای هاشمی از آقای روحانی حمایت خواهند کرد.
ترکان:برنامه دولت روحانی تدوین شده است
اکبر ترکان معاون ستاد انتخاباتی روحانی نیز در گفت و گو با خبرآنلاین درباره فعالیت‌های ستاد گفت: کار را در ستاد انتخاباتی آقای دکتر روحانی آغاز کرده‌ایم. به ایشان هم به عنوان شخصی که عقل و درایت و تدبیر این کار را دارد اعتماد داریم و کوششمان را می کنیم. به بقیه نامزدهای انتخاباتی هم احترام می‌گذاریم و همه شان هم برای شخصیت های ارزشمند و محترمی هستند.
وی همچنین گفت: افرادی که امروز در این مکان جمع شده اند از استان های مختلف آمده اند.کانون‌های تخصصی ستاد بعد از این نشست‌های تخصصی خواهند گذاشت. بحث‌های اقتصادی را بیشتر ما پیگیری می کنیم و آقای نوبخت که سخنگوی ستاد هم هستند و دبیر کل حزب اعتدال و توسعه هم هستند بحث‌های سیاسی را پیگیری خواهند کرد.برنامه دولت آقای روحانی تدوین شده است. بالاخره ایشان رئیس یک مرکز بزرگ تحقیقاتی بوده‌اند و در همه این زمینه‌های فکر شده و اندیشیده شده است.
نوبخت: طرح برنامه‌های آینده نوشته شده است
محمدباقر نوبخت سخنگوی ستاد حسن روحانی نیز گفت: هنوز ستاد رسما فعالیت خود را آغاز نکرده است چرا که تا امروز آقای روحانی اعلام حضور نکرده بودند. بعد از اینکه افراد حقیقی و حقوقی و تشکل‌های سیاسی از آقای روحانی دعوت داشتند ( از جمله حزب اعتدال و توسعه که بنده و همکارانم در آن حزب فعال هستیم) حرکت‌های هماهنگی بین این افراد و اشخاص شکل گرفت تحت یک سازمانی به عنوان ستاد مردمی و یک تقسیم مسئولیتی در این ستاد صورت گرفت و این لزوما به معنی آن ستاد رسمی آقای دکتر روحانی که بعدا معرفی خواهند کرد نیست.
وی گفت: ممکن است برخی از دوستان در آن ستاد هم مسئولیت داشته باشند یا اساسا اشخاص دیگری آن مسئولیت را به عهده بگیرند. در چند ماه گذشته هم یک سازماندهی نیروهای علاقه‌مند به آقای دکتر انجام شده و طرح و برنامه ها نوشته شده است.
(عکس ها از لیلا افشار)
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    14 72
    حمایت هاشمی = شکست نامزد
  • بدون نام DE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    50 5
    لطفا برنامه هایی که تدوین شده رو در اختیار مردم قرار بدید تا بتونن بهتر مقایسه و انتخاب کنند.
  • امین IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    52 9
    به نظر من اصلاح طلبان بایست پیشرفت اصلاحات را مطلوب بدانند که در شرایط کنونی آقای روحانی بهتر از خود آنان میتواند این حرکت را تداوم بخشد، روحانی به لحاظ شخصیتی هم متین، مودب و خوش سیماست که میتوان با اجماع اصلاح طلبان و نیروهای میانه ی نزدیک به آقای هاشمی حول ایشان آرای قابل ملاحظه ای را بدست آورد.
  • قندیل از کردستان IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    38 14
    به نظر بنده اگر اقای روحانی بتواند دولتی ملی و فراگیر از همه ی اقوام تشکیل دهدو در شعارهای تبلیغاتیش چنین عنوانهایی باشد قطعا رای تمام اقوام ایرانی را به خود اختصاص خواهد داد و مطمئنا از همه ی کسانی که اعلام کاندیداتوری کرده اند لایق ترند
  • بدون نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    18 36
    دقیقا حرفای محسن رضایی رو میزنه ، بدون هیچ تغییری
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    20 8
    من تنها به کسی رای خواهم داد که خاتمی یا هاشمی تاییدش کنند.
  • بدون نام US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    8 18
    ديگه ايرانيها به روحانيون برای کارهای اجرايی رای نميدن
    • آرش IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
      3 2
      حرف شما در مورد سال 84 درسته و مردم اینکار را انجام دادند و نتیجه کارشون را دیدند.فکر کنم مردم از نتیجه ای که تو این 8 سال دیدن به غیر از روحانیون به کسی رای ندن!
  • توحید US ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    13 6
    ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز است که یک تشکل اصولگرا ست خودش را نمیتواند به اصلاح طلبان بچسباند اصلاح طلبان واقعی خاتمی و موسوی است که انواع اقسام تهمت ها حبس ها را برای ارمان خود کشده اند حلا نمیشود همه را یک باره و یک شبه به پای ایشان ریخت
  • كيوان IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    9 6
    بنظر من امدن اقاي روحاني بازي اصول گرايان است كه مي دانند راي نمياورد و او را جزو اصلاح طلبان شكست خورده معرفي مي كنند . مطمين باشيد غير از خاتمي هر كس ديگري بيايد در مقابل جناح رقيب شكست خواهد خورد
  • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    8 5
    توجه داشته باشیم تندروی امروز برای کشور ما سم است لذا شک نکنید که مصلحت در اجماع بر افراد میانه و معتدل همچون دکتر روحانی است. به ایشان توصیه میکنم خودشان را از فرزندان هاشمی جدا کنند. به نفع ایشان است.
  • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    4 14
    از فرزندان هاشمی دوری کنید. لطفا
  • امیر EU ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    16 7
    شاید بهش رای بدم چون یکجورای دلم تاییدش میکنه.
  • محمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    22 8
    بیوگرافی ایشان افسر نیروی هوایی - فقه حوزه - دکترای حقوق - نماینده مجلس شورا و خبرگان - دبیر امنیت کشور- عضو مجمع مصلحت نظام - رییس مرکز استراتژیک کشور. ایشان خلاصه ای از هاشمی و خاتمی . اندوخته ای بسیار از 34 سال درسمتهای مختلف - بینش سیاسی جهانی - عضور جامعه روحانیت مبارز - مورد وثوق نخبگان و دانشمندان . حال از هموطنان میخواهم مقایسه کنند با دیگر کاندیداها و نیز 8 سال ویرانی . بامید انتخاب شایسته برای ایران سرافراز