۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

ایرنا نوشت:

 ارگان حزب حاکم چین روز شنبه و همزمان با ورود وزیر امور خارجه آمریکا به پکن نوشت که امروز سیاست های ˈجان کریˈ به آزمایش گذاشته می شود.
روزنامه ˈمردمˈ که معمولا دیدگاه های رهبران چین را منعکس می کند، می نویسد: باید دید هیات آمریکایی در ملاقات با رهبران چین چه می گویند و چه سیاستی را دنبال خواهند کرد.ˈ این آزمایش بزرگی برای واشنگتن خواهد بود.ˈ

این روزنامه می افزاید: مساله شبه جزیره کره روی میز مذاکرات است اما آمریکا و چین آنقدر چالش دارند که به منطقه آسیا و اقیانوس آرام گره خورده است.

پرشمارگان ترین روزنامه چاپ پکن تصریح کرد که جوی از بی اعتمادی میان دو کشور وجود دارد که به رغم پیشرفت در روابط تجاری و اقتصادی و برخی مناسبات دیگر همچنان برقرار و مهم است.

ارگان حزب حاکم چین نوشت که روابط دو کشور نه خیلی خوب است و نه خیلی بد اما سوال ها و چالش های زیادی در این مناسبات وجود دارد.

روزنامه مردم خاطر نشان کرد که تاکنون خاطره سیاست های تند ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر خارجه سابق آمریکا از یادها نرفته و باید دید این نفر جدید (جان کری) چه خواهد کرد .

این روزنامه با تاکید براینکه نباید شرایط به گونه ای باشد که آمریکا همچنان به چین به چشم تهدید نگاه کند، می نویسد: مسایل و اختلاف ها فقط تجاری یا نظامی نیستند بلکه سیاست های نادرست واشنگتن در دریاهای جنوبی و شرقی و اقیانوس آرام کار را برای پکن دشوار کرده و در شبه جزیره کره هم آمریکایی ها تنش آفرین شده اند.

این روزنامه تصریح کرد: بسیاری از مردم چین به آمریکا اعتماد ندارند و می خواهند دولتشان سیاست های سخت تری در قبال واشنگتن داشته باشد.

سفر دو روزه رییس دستگاه دیپلماسی در دور دوم حکومت اوباما به چین از امروز آغاز شده است. این سفر در شرایطی انجام می شود که نسل پنجم کادر رهبری حزب کمونیست چین به ریاست جمهوری ˈ شی جین پینگˈ در این کشور کاملا شکل گرفته و منطقه شرق آسیا نیز به دلیل مداخله جویی های واشنگتن به یک تنش کم سابقه و پیچیده رسیده است .

وزیر خارجه آمریکا که دیروز در شهر سئول پایتخت کره جنوبی اظهاراتی تنش آلود در یک کنفرانس خبری بیان کرد، قرار است در ادامه سفر فردا (یکشنبه) به ژاپن برود.

آمریکا برای اجرای راهبرد بازگشت نظامی به آسیا و اقیانوسیه و تحدید چین، سناریوهای مختلفی از جمله ایجاد تنش در شبه جزیره کره و آوردن تسلیحات پیشرفته به منطقه را به اجرا درآورده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286494

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =