فارس نوشت:

در حالی که قرار بود دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تا پایان فروردین ماه تدوین شود، عضو شورای رقابت از تشکیل جلسه بعدی این شورا برای تدوین دستورالعمل نهایی تعیین قیمت خودرو در اول اردیبهشت ماه خبر داد.

نادر قاضی پور در این مورد اظهار داشت: جلسه بعدی شورای رقابت، یکشنبه هفته آینده یعنی اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به این ترتیب، تدوین دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو تا پایان فروردین ماه عملی نمی شود و باید دید این شیوه‌نامه در جلسه آینده شورای رقابت تدوین نهایی می‌شود و یا باز هم جلسه دیگری باید برگزار شود.

در این شرایط، حتی اگر دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو اوایل اردیبهشت ماه هم به نتیجه برسد، باز هم باید زمانی را برای تعیین قیمت‌های جدید خودرو و اعلام آن از سوی سازمان حمایت در نظر گرفت.

این در حالی است که مشتریان بازار خودرو به دلیل تأخیر در تعیین تکلیف قیمت خودرو، در بلاتکلیفی به سر می‌برند و علاوه بر این، شرکت‌های خودروساز در تماس‌های مکرر با افرادی که خودرو را با قیمت بالا پیش خرید کرده‌اند، از آنها می‌خواهند تا سریعتر نسبت به پرداخت باقی مانده پول خودرو و تحویل آن با قیمت‌های جدید اقدام کنند.

در این وضعیت باید دید با تغییر نرخ ارز مرجع، چه تغییری در قیمت ارز مبادله‌ای و ارز آزاد ایجاد خواهد شد، این مسئله تا چه اندازه در قیمت تمام شده خودرو موثر است و آیا خودروسازان باز هم درخواست تجدید نظر در قیمت‌ها را خواهند داشت یا خیر؟

همچنین باید دید که دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو بر چه مبنایی تدوین می‌شود و بر اساس آن، قیمت خودرو با تغییر نرخ ارز چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

ضمانت اجرایی دستورالعمل نهایی قیمت‌گذاری خودرو نیز موضوع مهمی است و باید دید آیا این دستورالعمل هم مانند دستورالعمل موقت شورای رقابت مورد بی‌توجهی خودروسازان قرار می‌گیرد یا خیر؟
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    36 0
    خیلی جالبه. شورای رقابت و وزیر صنایع و بقیه میدونن که مردم خودرو های پیش فروش شده رو ثبت نام کردن و اردیبهشت دعوت نامه ها برای مابقی دریافت پول هست ولی از عمد تاریخ جلسه خودشون رو عقب میندازن... واقعا که....
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    34 0
    آقای پژویان در گزارش برنامه 20:30 فرمودند یا قیمت خودرو را اصلاح میکنم یا انصراف میدهم. ما پیشفروشهای تحویلی اسفند 91 که فقط تا 5 اردیبهشت 92 مهلت پرداخت داریم، با یقین و علم به این که با این حرکت های لاک پشتی ایشان مشکل ما حل نخواهد شد، صمیمانه خواهش میکنیم در اسرع وقت استعفای خود را از شورای رقابت اعلام کنند. باشد که بیش از این مردم را معطل خود نکرده و وعده های غیر عملی به ملت ندهند. والسلام
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 1
    این خبر در سایت قدس آنلاین تکذیب شده است: عضو شورای رقابت در گفتگوبا قدس انلاین: دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروسرموعد اعلام می شود/افزایش قیمت برای 95درصد قطعات تولیدی خودرو بی معنی است http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=114862
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    22 3
    آقای پژویان لطفا برگردید به همان تدریس دانشگاهیتان. شما در اجرا موفق نیستید. چون یک مدیر اجرایی باید سرعت عمل داشته باشد. شما از اواخر بهمن ماه قول داده اید قیمتهای جدید را تعیین نمایید. مشکل شما این است که فکر میکنید بازار هم مثل کلاس درس و حل مسایل ریاضی است. احتمالا تا آخر سال 92 فرمول دقیق قیمت خودرو را تا چند رقم اعشاری استخراج خواهید کرد! برادر من در اجرا باید سرعت عمل داشت که شما ندارید.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    28 1
    شورای رقابت به خوبی اثبات کرد که اسم شورای رفاقت بسی زیبنده تر و شایسته تر برای این سازمان دولتی است.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    2 2
    تکذیب میشه: http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=114862
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    17 3
    شواي رقابتم زياد قوي و مسر نيست . چرا يكهفته بعد جلسه ميذارن خوب زودتر از ارديبهشت چرا انجام نميدن والله تو فشار ايرانخودرو و سايپاييم .
    • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      16 2
      مگه مرگ و زندگی برادر نخر!! وقتی گرونه و دارند بهت اجحاف میکنن نخر وقتی نخرید کمکی میشه به سرو سامان دادن اما هی خرید و با هر کیفیتی و هر قیمتی نتیجش اینه که هست بدتر هم بشه باکی نیست لایقیم
  • بهنود IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    9 1
    دیگه کم کم ادم فکرای دیگه میکنه مثلا اینا میخوان تا 10 اردیبهشت کشش بدن بعد تا 15 ابلاغ رسمی بشه به خودرو سازها اونا هم تا 20 اردیبهشت قبول کنن و تا دعوتنامه ها رو با نرخ جدید صادر کنن میشه 25 اردیبهشت و تا 25 خرداد تحویلی های اسفند و ماقبل رو بدن و منت بزارن بر سر ولی نعمت های خودشون فروردین رو هم میدن بیا 26 خرداد کلا تعطیل میکنن نمایندگی هاشونو میگن داریم ورشکست میشیم و قیمت ها پر میکشه به اسمون حالا کی میخواد بگیره خدا میدونه
  • بدون نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 2
    آقای پژویان در گزارش برنامه ۲۰:۳۰ فرمودند یا قیمت خودرو را اصلاح میکنم یا انصراف میدهم. ما پیشفروشهای تحویلی اسفند ۹۱ که فقط تا ۵ اردیبهشت ۹۲ مهلت پرداخت داریم، با یقین و علم به این که با این حرکت های آهسته ایشان مشکل ما حل نخواهد شد، صمیمانه خواهش میکنیم در اسرع وقت استعفای خود را از شورای رقابت اعلام کنند. باشد که بیش از این مردم را معطل خود نکرده و وعده های غیر عملی به ملت ندهند. والسلام ن
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    6 0
    شورای رقابت همه ملت رو گذاشتن سرکار آخر سر هم میگن هر خودرو 500 تا 1 میلیون تومن قیمتش کم شده این همه انتظار هم هیچ
  • بدون نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    5 0
    با سلام اقا تکلیف خودروهای ثبت نامی ابان چی شد؟ دولت محترم هر جور شده حتی با جبران به قول خودشان زیان خودرو ساز از خزانه باید خورو های پیش خریدی قبل از بهمن را با هر موعد تحویل با قیمت قبل تحویل دهد تا اعتماد از دست رفته ی مردم حد اقل کمی برگردد مگر همین اقایان و شخص وزیر صنعت نبودند که گفتند افزایش دوباره قیمت نخواهیم داشت؟حالا ما باید چوب اعتماد به خودروساز و دولت را بخوریم؟اگر مثل خیلیها اعتماد نمیکردیم و از بازار میخریدیم حالا مجبور نبودیم بعد ماه ها انتظار با دعوتنامه ی نجومی روبرو شویم.اگر به همین نحو پیش رود دیگر اعتماد ها سلب خواهد شد و هم خودرو ساز و هم مردم زیان خواهند دید. ایا ارزش دارد؟ (صدای مظلومان)
  • سياوش IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 0
    با سلام من مرداد 91 براي مگان ثبت نام كردم و قرار بود آذر ماه تحويل بگيرم كه با بد قولي پارس خودرو و سايپا و افزايش قيمتها و جلسات و عدم وجود قيمت و ..... روز 28 اسفند با مدل 91 تحويل گرفتم . اگر فرمولي كه شوراي رقابت براي كاهش قيمت خودرو ارائه كرده اجرا شود و طبق مصوبات جلسه شورا در صورتي كه خودرو ساز مبلغي اضافه دريافت كرده باشند بايد به صاحبان خودرو برگردانند . حال بايستي توجه شود كه تمام كساني كه در سال 91 بخصوص اواخر سال خودرو تحويل گرفته اند را شمامل ميشود . خواهشمندم رسيدگي فرماييد كه نه تنها مابه التفاوت قيمت خودرو بلكه سود ديركردها در تحويل كه اين همه مدت پول ما نزد خودرو سازبوده بايستي برگشت داده شود .