شنبه بعد ظهر گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد ، اعتبارنامه خود را به علی‌ اکبر صالحی، وزیر امور خارجه تقدیم کرد.

مریم صدر :به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین در طی‌ این جلسه،گری لوئیس ابراز خرسندی کرد که از سوی‌‌ دبیر کلّ به عنوان نماینده سازمان ملل در کشوری منصوب شده است که نقش عمده‌ای در تمدن جهان داشته و از نخستین اعضای بنیانگذار سازمان ملل است. اقای لوئیس در این سمت همچنین به عنوان نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل به طور رسمی‌ کار خود را آغاز می‌کند.
وی به وزیر امور خارجه اطمینان داد که همه آژانس ها، برنامه‌ها و صندوق‌های سازمان ملل در ایران نسبت به جمهوری اسلامی ایران تعهد دارند که از طریق همکاری - به صورت شفاف، بدون جانبداری و با احترام- در جهت پیشبرد اهداف توسعه مورد توافق طرفین عمل کنند.
وی همچنین افزود که جامعه جهانی‌ میبایست از پیشرفت‌هایی‌ که جمهوری اسلامی در جهت رسیدن به برخی‌ اهداف توسعه هزاره داشته -و حتی از آن فراتر رفته است- آگاهی‌ یابد؛ که از آن دست میتوان به افزایش سطح آموزش دختران و کاهش مرگ و میر در دوران بارداری در طی‌ دو دهه اخیر اشاره کرد. وی افزود، سازمان ملل به عنوان یک نظام بی‌ طرف به کشور‌های عضو در جهت برقراری صلح و توسعه کمک می‌کند.
سازمان ملل در ایران شامل 17 برنامه، صندوق و آژانس است که این مجموعه یکی‌ از بزرگترین‌ها در کشورهای عضو سازمان ملل است.
آقای لوئیس، ضمن این ملاقات که تنها چند روز پس از واقعه دردناک زلزله بوشهر انجام شد، مجددا مراتب تأسف سازمان ملل را از این واقعه خاطرنشان کرد و به دولت و مردم ایران، به خصوص خانواده‌های سوگوار تسلیت گفت. وی اظهار کرد سازمان ملل اعلام آمادگی می‌کند تا در صورت خواست دولت جمهوری اسلامی ایران، در امداد رسانی به زلزله زدگان وارد عمل شود.
آقای لوئیس متولد باربادوس است و بیش از 25 سال است که در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و خاور میانه، به سازمان ملل خدمت کرده است. وی در سال 1962 در بریج تاون متولد شد و بین سالهای 2008 تا 2013، به عنوان نماینده منطقه‌ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در دفتر منطقه‌ای آسیای شرقی‌ و اقیانوسیه مستقر در بانکوک فعالیت داشت. وی همچنین بین سالهای 2004 تا 2008 به عنوان نماینده منطقه‌ای جنوب آسیا در مقر همین دفتر در دهلی‌ نو مشغول به خدمت بود.
آقای لوئیس دارای مدرک فوق لیسانس روابط بین الملل از دانشگاه اقتصاد لندن است. وی پیش از آن تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه کویینز کانادا و دانشگاه گلاسکو انگلستان آغاز نمونده بود. وی صاحب نمایشگاه در دانشگاه هند غربی، مولف کتبی در مورد تاریخ باربادوس، و صاحب مقالاتی در زمینه کنترل مواد مخدر است.
وی همراه همسر خود خانم الیزابت لوئیس به تهران آمده است. آنها صاحب سه فرزند دختر دانشجو هستند.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =